اصفهان شرق

دلایل کاهش عرضه لوازم خانگی به بازار/ سازمان حمایت توجهی به قیمت مواد اولیه ندارد

کدخبر: 171387
1397/04/30 در ساعت 12:12

به گزارش اصفهان شرق،حمیدرضا غزنوی درباره تامین ارز صنعت لوازم خانگی اظهار کرد: کالا‌های مشمول اولویت اول ارز آن‌ها به طور کامل دریافت پرداخت می‌شود اما، اولویت دوم برای تامین ارز به مشکل خورده است که باید این روند تغییر کند به دلیل اینکه صدمات زیادی وارد کرده است.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی برای تامین مواد اولیه به مشکل خورده اند، گفت: نمی‌شود ارز بخشی از مواد اولیه  که در یک گروه قرار دارد تامین شود و بخش دیگر گه در گروه دیگر قرار دارد تامین نشود با این روند تولید به مشکل خواهد خورد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه عرصه را بر واحد‌های تولیدی سخت کرده است، افزود: میانگین قیمت مواد اولیه ۴۰ درصد افزایش یافته که تولید را با مشکل مواجه کرده است.

غزنوی با بیان اینکه وزارت صنعت راهکاری در این زمینه ارائه نداده است خاطرنشان کرد: سازمان حمایت تمرکز بر قیمت نهایی کالا دارد اما، هیچ توجهی به قیمت مواد اولیه ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره دلیل کمبود لوازم خانگی در بازار تصریح کرد: این موضوع به خاطر کمبود مواد اولیه، قیمت ارز و عدم افزایش قیمت‌ها است که موجب شده کالا به بازار کمتر عرضه شود.

وی یکی از مشکلات بزرگ واحد‌های تولیدی را سرمایه در گردش عنوان کرد و گفت: اگر فکری به حال این موضوع نشود شرایط بازار به همین منوال ادامه خواهد داشت.

غزنوی درباره تاثیر ممنوعیت واردات بر صنایع لوازم خانگی، اظهار کرد: با یک تصمیم نمی‌توان یک فرایند را اصلاح کرد، نمی‌توان واردات را ممنوع کرد اما، برای تولید فکری نکرد، اگر ممنوعیت ایجاد می‌شود باید از تولید داخل حمایت و برای آن جذابیت ایجاد کرد در غیراین صورت این سیاست شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/میزان