اصفهان شرق

وزارت نیرو نباید به حق‌آبه کشاورزان اصفهانی دست اندازی کند/ ضرورت اجرای مدیریت صحیح و توزیع عادلانه بر زاینده رود

کدخبر: 171331
1397/04/30 در ساعت 02:02

به گزارش اصفهان شرق، حیدر علی عابدی عصر امروز در گردهمایی کشاورزان شهرستان اصفهان که به همت نظام صنفی شهرستان و استان اصفهان در روستای وجاره برگزار شد، ضمن اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به کارگزاران دولت در خصوص انقلابی بودن و انقلابی گری، اظهار کرد: انقلابی بودن مسئولان به این معنا است که باید در امر مسئولیت صداقت و شهامت اجرایی داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: همه ما نمایندگان اصفهان سعی کردیم تا برای دولت مشکل آفرینی نکنیم تا در مقام تصمیم گیری دچار اختلال نشود و همه متحدالکلام گفتیم که شما تصمیم کارشناسی شده و با قابلیت اجرا شدن بگیرید.

وی با بیان اینکه تصمیمات گرفته شده در شورای عالی آب یک مصوبه بود، گفت: دولت تصمیم هایی که جایگاه قانونی و کارشناسی شده بود در شورای عالی آب گرفت و شورای هماهنگی زاینده رود نیز از این مورد مستثنی نبود.

عابدی تاکید کرد: نمایندگان استان اصفهان به دولت فشار آوردند که مصوبه ای که خودش تصویب کرد را اجرا کند ولی تا امروز اراده ای برای اجرای مصوبات دیده نشد ولی نمایندگان اصفهان از همه ظرفیت های قانونی خودشان استفاده می کنند تا دولت به مصوبات خودش در رابطه با زاینده رود عمل کند.

وی اجرای مصوبات را خواسته اصلی مردم عنوان و تصریح کرد: دیگر خواسته ما اجرای مصوبه 10 و 13 شورای عالی آب است و تا زمانی که این مصوبات اجرایی نشود، نمی توان شاهد حل مشکلات باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به مصوبه 13 شورای عالی آب که در رابطه با منابع آبی برای کشاورزان به طور قطع مشخص شده است، افزود: در این مصوبه ذکر شده است که تونل اول مربوط به کشاورزان است و نباید وزارت نیرو به حقابه کشاورزان دست اندازی کند و همچنین در همین مصوبه آمده است که تونل دوم و چشمه لنگان و همچنین بهشت آباد باید برای تامین آب شرب اصفهان، استان چهارمحال، یزد و صنعت افتتاح شود که هنوز شاهد حرکتی در این خصوص نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: تا رسیدن به این نقطه که بتوانیم در برنام های آبی نیاز کشاورزان را مرتفع کنیم باید برنام های عادلانه و جلوگیری از تبعیض و مدیریت صحیح بر زاینده رود اعمال شود.

*از چهار وزیر سوالاتم را پرسیدم و منتظر جوابم

حسن کامران دیگر نماینده مجلس در این جلسه گفت: در مورد موضوع آب چهار سوال از چهار وزیر را مطرح کردم از وزیر اطلاعات چرا کشاورز احضار می‌شود در صورتی که باید وزارت نیرو احضار شود؟ از وزارت نیرو که حق‌ابه آب کشاورزان را فروختید؟ از وزیر کشور چرا مصوبات شورای امنیت اجرا نمی‌شود و از وزیر جهار چرا به کشت‌های خلاف تسهیلات داده شده است؟

وی با اشاره به دعوت خود از مسوولان برای حضور در چهارمحال، افزود: وقتی سوال را مطرح کردم قرار شد از نزدیک اوضاع و شرایط دیده شود و بر این اساس با حضور به همراه مسوولان دیدیم سد چم اسمان آب نیست و در قسمتی دیگر هم درخت‌کاری مثل جنگل انجام شده و آب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما کنتور ندارد.

کامران با اشاره به اینکه وزارت نیرو اراده اجرای قانون 1333 در خصوص پساب را ندارد، تصریح کرد: قانون می گوید پساب مال کشاورازن حقابه دار است و باید به درستی اجرا شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان باید مطالبات خود را به آرامی دنبال کنند تا کسی از آن سوء استفاده به نفع خودش را نکند.

انتهای پیام/