سرویس: اخبار شهرستان 16:27 - جمعه 29 تیر 1397

امام جمعه شهر ورزنه:

اکثر کشاورزان شرق اصفهانی در وضعیت بسیار بد معیشتی بسر می برند

امام جمعه شهر ورزنه گفت: مسئولان به فکر کشاورزان باشند و با جدیت پیگیر مطالبات آنها باشند زیرا اکثر کشاورزان شرق اصفهانی در وضعیت بسیار بد معیشتی بسر می برند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهارداشت:اگر تقوی، عبادت وبندگی نباشد پاداشی در کار نیست واعمال خوب ما به تلی از خاکستر تبدیل خواهد شد و در روزی که نیاز داریم در پرونده خود چیزی نداریم از گناه دوری کنیم وخود را مصون از گناه ونافرمانی خدا کنیم.

وی در ادامه به روایتی از امام رضا (ع) اشاره وافزود: سوگند به خداوند متعال که هیچ کسی به آنچه دوست دارد نمی رسد جز با اطاعت وبندگی و با گناه ومعصیت انسان ها راه به جایی نخواهند برد.

امام جمعه ورزنه  به دهه کرامت  اشاره و تصریح کرد: دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است که به فقرا رسیدگی کنیم که این عمل جزیی از سیره ائمه معصومین(ع) می باشد وامانت داری وخیانت نکردن در امانت و انهم به معنای خاص وعام را در زندگی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: دهه کرامت ومیلاد حضرت اما رضا(ع) فرصت بسیار خوبی است تا در زندگی ائمه معصومین(ع) وبه ویژه زندگی امام رضا(ع) را مورد مطالعه قرار دهیم و با الگو گرفتن از زندگی این بزرگواران زندگی خود را در دنیا و آخرت سعادتمند نماییم.

خطیب جمعه ورزنه  به قانون ننگین کاپیتولاسیون اشاره و تصریح کرد: قانون کاپیتولاسیون قانونی بود که رژیم پهلوی به آن تن داد ومفاد قانون این بود که اگر افراد وشخصیت های آمریکایی درایران اگر خلافی می کردند مصون بودند ورسیدگی به جرم آنها درکشور خودشان وباقانون خودشان بود وایران حق محاکمه انها را نداشتندو همچنین اگر یک ایرانی هم تخلفی نسبت به آنها داشت باید آنها را باقانون خودشان به این تخلف رسیدگی می کردند که حضرت امام(ره) وعلما با بیدار نمودن مردم به میدان آمدند وباعث شدند که این قانون ملغا اعلام گردد و دلیل این قانون هم روحیه راضی نگه داشتن استعمارگران ومستکبران عالم توسط رژیم پهلوی بود که بحمدالله با به وجود امدن انقلاب اسلامی مردم به بلوغ سیاسی بسیار بالایی دست پیدا کردند که از برکات نظام اسلامی می باشد.

حجت الاسلام شامحمدی  به استقلال طلبی ملت ایران اسلامی اشاره واظهار داشت: استقلال طلبی مردم ایران اسلامی باعث شد تا بر علیه مستکبران پیروز شود و بدانیم هرجا دست از استقلال طلبی برداشتیم آنجا ضربه خورده ایم افق نگاه انقلاب اسلامی ایران نسبت به انقلاب های دیگر کشورها یک افق بسیار بلند والهی است که مردم را به سطوح عالی از علم و اگاهی وبصیرت سوق داده است.

امام جمعه ورزنه به در حال پیشرفت وحرکت بودن نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال پیشرفت وحرکت است و این حرکت باعث دشمنی دشمنان قسم خورده شده و در پی تهاجم به این نظام هستند  وبخاطر همین پویایی نظام اسلامی تحریم ها ومشکلات عدیده را برای ما بوجود آورده اند که ملت را خسته کنند وباید مواظب توطئه ها و دشمنی ، دشمنان نظام باشیم.

حجت الاسلام شا محمدی به دیدار هیات دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان داشت: مقام معظم رهبری به دولت توصیه کردند که نگاهتان به اروپا نباشد و دولت باید از نگاه عوامانه وسطحی دست بردارد و از مذاکرات گذشته عبرت بگیرید در دولت قبل تمام وقت دولت بر مذاکرات بی ثمر گذشت وباید در این دولت وزرا جبران کنند وتلاش وکار جدی را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

خطیب جمعه ورزنه به مطالبات کشاورزان اشاره وافزود: نمایندگان مجلس باید به صورت جدی پیگیر مشکلات کشاورزان اصفهان باشند اگر این وضعیت بخاطر سوئ مدیریت بوده که هست امروز باید با مدیریت صحیح از این وضعیت عبور کرد و نمایندگان صنف کشاورزان هم مطالبه گری خود را از مسئولین به جد داشته باشند ودر شرایط فعلی مهم ترین مسئله پرداخت حق نکشت وحق آبه به یغما رفته کشاورزان توسط سوء مدیریت بر آب است که مسئولین باید درک کنند که بسیاری از خانواده های کشاورزان در وضعیت بسیار بد معیشتی بسر می برند.

امام جمعه ورزنه در پایان بیان داشت: مقام معظم رهبری به دولت توصیه کردند که اگر تلاش وزحمت کشیدید ومردم این تلاش وکار شما را دیدند اگر به نتیجه هم نرسید قبول می کنند وقدردان تلاش های دولت خواهند بود پس می خواهیم که مسئولین از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات مردم فرو گزاری ننمایند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.