سرویس: اجتماعی 17:26 - جمعه 29 تیر 1397

گزارش؛

آغاز فصل جهاد دانشجویان و دانش‌آموزان؛ ۳۰ هزار جهادگر اصفهانی برای رفع محرومیت به میدان آمدند

با آغاز فصل تابستان ۳۰ هزار دانش‌آموز و دانشجو از سراسر استان اصفهان برای رفع محرومیت از مناطق محروم و بهسازی مدارس، به میدان جهاد آمدند تا غبار محرومیت را از چهره شهرهای محروم و مردم رنج‌کشیده پاک کنند.

به گزارش اصفهان شرق، فرقی نمی‌کند طلبه باشی یا پزشک، دانش‌آموز باشی یا دانشجو، تنها لازم است روحیه‌ای داشته باشی از جنس جهاد و عزمی داشته باشی از عیار بسیج که در میدان خدمت به محرومان، شکوفا شود.

با پایان فصل تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس، تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویان به جای پرداختن به خود، فعل از خودگذشتگی را صرف می‌کنند و لباس جهاد بر تن کرده و در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام می‌شوند. آنانی که هم می‌سازند و هم ساخته می‌شوند و روحیه جهادی خود را تقویت می‌کنند و تنها در مسیر رضای خدا گام بر می‌دارند.

در هیاهوی فعالیت‌های به اصطلاح اجتماعی و انسان‌دوستانه برخی از سلیبریتی‌ها که شاید بتوان گفت به گرفتن یک ژست خاص در عکس صرفاً یادگاری، ختم می‌شود، عده‌ای جوان گمنام هم پیدا می‌شوند که از فعالیت‌های جهادی و شبانه‌روزی آن‌ها، تنها خبری به عنوان «500 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند» منتشر می‌شود؛ همان‌هایی که انسان دوستی و نوع دوستی را با رفتار و عملکرد خود به نمایش می‌گذارند.

سپاه در 35 عرصه محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کند

اما در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر ساله، با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات خود و استفاده از ظرفیت خیران تلاش می‌کند که در عرصه‌های مختلف محرومیت زدایی در سراسر کشور فعالیت کند، دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این باره در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، اظهار داشت: سپاه در مناطق محروم، مناطق مرزی و صعب‌العبور در 35 عرصه، کار محرومیت زدایی را انجام می‌دهد.

سردار سید‌ضیاء‌الدین حزنی با بیان اینکه مهمترین پروژه‌های سپاه در سال جاری در حوزه آب و اشتغال است، افزود: اولویت یک، اشتغال کشور است که در بعضی مناطق اقدامات خوبی توسط بسیج سازندگی و سپاه در حال انجام است که به مرور زمان، فرماندهان ما، گزارش عملکرد خود را به مردم اعلام می‌کنند.

30 هزار جهادگر اصفهانی در راه خدمت‌ در مناطق محروم

در این میان اصفهانی‌ها هر چند نام «استان برخوردار» را با خود یدک می‌کشند اما برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم این استان و نیز برای فعالیت در عرصه‌های مختلف در استان‌های همسایه و حتی دور، آستین‌ها را بالا زده‌اند، رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان در این باره می‌گوید: پیش بینی می‌کنیم 30 هزار نفر در قالب 500 گروه جهادی در سطوح ویژه، عالی و فعال در اردوهای جهادی امسال شرکت کنند.

احسان‌الله رضاپور افزود: این جهادگران در قالب اردوهای 1، 3، 7 و 10 روزه دانشجویی به مناطق محروم و اردوهای هجرت دانش‌آموزی که برای مرمّت و بهسازی مدارس است، اعزام می‌شوند.

رفع کامل محرومیت، با فعالیت 3 تا 5 ساله جهادگران در یک منطقه

وی می‌گوید: با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری جدید و تعیین جغرافیای هدف و در نظر گرفتن مناطق اولویت‌دار، برای رفع کامل محرومیت و ایجاد آبادانی در مناطق محروم تلاش می‌شود به این صورت که به جای اینکه گروه‌های جهادی به صورت مقطعی و موقت در تابستان و یا عید نوروز، کار کنند، از ابتدای تیرماه امسال، مناطقی را شناسایی کرده و به صورت مداوم و در طول سال در این مناطق فعالیت می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه گروه‌های جهادی برای نخستین‌بار، 3 تا 5 سال در یک منطقه تا زمان رفع کامل محرومیت فعالیت دارند، خاطرنشان می‌کند: صفر تا صد یک روستای بالای 500 نفر جمعیت و روستاهای اطراف آن انجام می‌شود و پس از آن گروه‌های جهادی برای فعالیت در نقاط محروم دیگر می‌روند؛ اینگونه نیست که فعالیت‌ها ناقص باشد.

وی می‌افزاید: جهادگران در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد و مناطق محروم استان اصفهان در منطقه پشت کوه فریدون شهر و سمیرم و همچنین حواشی شهرهای بزرگ همچون دارک، حصّه، جوی آباد و ارزنان به فعالیت فرهنگی، عمرانی، بهداشتی، خدمات رسانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی می‌پردازند.

رضاپور یادآور می‌شود: گروه‌های بومی در مناطق محروم مستقر هستند و گروه‌های معین از مرکز استان، برای فعالیت به این مناطق اعزام می‌شوند.

تخصص در کنار تعهد بسیجی

لازم نیست فقط بنایی، ساختمان سازی و کارهای عمرانی بدانی، اگر با تعهدی که نسبت به هم‌نوع خود داری در اردوهای جهادی حاضر شوی، از تخصص تو نیز استفاده می‌شود، اینجا اقشار مختلف بسیج شامل بسیج مهندسان عمران، بسیج مهندسان کشاورزی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج طلاب و غیره فعال هستند و از تخصص جهادگران استفاده می‌شود.

آری جهادگران همان آیه‌های مجسم خدای متعال هستند که رهبر انقلاب در این باره فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند. از لحاظ مادی، از لحاظ امور روزمره‌ زندگی، از لحاظ معنوی و هدایت، بهره‌مند می‌شوند. شما اگر درس قرآن هم آنجا ندهید، خودِ حضور یک جوان مؤمن و متدین و متشرّع در یک مجموعه‌ی روستائی، در بین جوانان، در بین مردم، مظهر مجسم آیه‌ قرآن است؛ آنها را به دین، به انقلاب، به معنویت، سوق می‌دهد. «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم»؛ شما با عمل خودتان مردم را به ایمان، به اسلام، به دین دعوت می‌کنید. این خدمت‌رسانی است؛ خدمت‌رسانی مادی و خدمت‌رسانی معنوی».

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.