سرویس: غیر تولیدی 10:16 - پنجشنبه 28 تیر 1397

وزیر جهاد کشاورزی:

در خصوص کشاورزان اصفهانی اجحاف می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که تصمیم‌گیری مسائل مربوط به آب در استان‌ها برعهده استانداری‌هاست، گفت: در خصوص کشاورزان اصفهانی اجحاف می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، محمود حجتی صبح امروز در مراسم افتتاح کشتارگاه تمام‌اتوماتیک کوهپایه اظهار کرد: زنجیره غذایی یکی از گلوگاه‌های تولید در بخش کشاورزی است به خصوص وقتی که صنعت کشاورزی به تولید انبوه و اقتصادی در بازار داخل و خارج رسیده است.

وی افزود: امروز با توجه به میزان تقاضا و جامعه شهرنشینی، تولیدکننده در بخش کشاورزی فقط در مزرعه باشد و در مزرعه مسائل خود را حل کند، مشکلات پیش و پس از تولید برای کشاورزان وجود دارد؛ کشاورزان با موجودات زنده سر و کار دارند و ناچار به تأمین نیازهای اولیه و فروش محصولات خود است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سیاست‌گذاری و حمایت‌هذی بخش کشاورزی با دولت است و دامداران نباید دغدغه تأمین خوراک مرغ خود باشند؛ زنجیره غذایی پاسخ همه مشکلات دامداران را خواهد داد و هزینه تمام‌شده مرغ را 20 تا 30 درصد پایین آورده و همه وساطه‌ها کنار رفته اند و قیمت‌ها در عرضه و تقاضا منطق است.

وی با بیان این که نهاده‌ها امروز باید نیاز خود را از واسطه و واردکننده خریداری کنند تا واسطه‌ها کاهش پیدا کنند، خاطرنشان کرد: مرغ تولیدشده در ایران از همه جای دنیا ارزان‌تر است؛ در حال حاضر قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ 9 هزار تومان است.

حجتی اذعان داشت: دو مقوله برندسازی و کیفیت محصول را می‌توان در زنجیره‌ها دنبال کرد؛ امیدواریم با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های نمایندگان مجلس باید برندهای غذایی را به مردم معرفی کنیم، همانطور که هر محصولی دارای کیفیت‌های مختلف است، کیفیت مرغ ایرانی هم با کیفیت مرغ برزیلی متفاوت است.

وی تصریح کرد: امروز جنگ اقتصادی سختی پیش رو داریم و دشمن عزم خود را جزم کرده و گاهی برای تأمین مواد غذایی دچار غفت می‌شویم؛ با توجه به ظرفیت‌های صنعت مرغ در داخل باید بتوانیم بهترین عرضه را داشته باشیم و بازار خارجی نیز متقاضی این محصول هستند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: ایران هشتمین رتبه تولید مرغ و پرورش طیور در دنیا را دارد، به طوری که سالیانه 2.5 میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود؛ مرغ باید با قیمت منطقی و قابل قبول در بازار خریداری شود تا دچار نوسانات قیمتی نشوند.

وی با اشاره به مسائل آبی استان اصفهان یادآور شد: تصمیم‌گیری مسائل مربوط به آب در استان‌ها برعهده استانداری‌هاست؛ در خصوص کشاورزان اصفهانی اجحاف می‌شود.

حجتی تأکید کرد: هزینه‌ زیرساخت گلخانه‌ها باید در اختیار گلخانه‌داران قرار گیرد تا علاوه بر اشتغال‌زایی، بازار صادراتی را نیز تأمین کند؛ گلخانه‌ها را نمی‌توان با پساب آبیاری کرد چراکه محیطی تمیز است و نیاز به آب با کیفیت بالا دارد.

وی ابراز داشت: باید همه بر مصوبه شورای نهم که در سال 93 تصویب شد تأکید داشته باشیم و اصرار بورزیم؛ دولت همواره بر اجرای این مصوبه اصرار داشته است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: شرق اصفهان علاوه بر خشک‌سالی و کم‌آبی با اجحاف نظارت مواجه است؛ حق‌آبه این منطقه را از آنان می‌گیرند و به دیگر مناطق می‌دهند و این موضوع در کمتر جایی در کشور صورت می‌گیرد و مورد کم‌آبی در شرق اصفهان کمی خاص است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.