سرویس: اخبار شهرستان 13:10 - جمعه 29 تیر 1397

در انجمن کتابخانه های عمومی جرقویه علیا مطرح شد؛

راه اندازی ایستگاه های مطالعه در روستاهای فاقد کتابخانه شرق اصفهان

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان گفت: در آیند نزدیک ایستگاه های مطالعه در روستاهای فاقد کتابخانه راه اندازی می شود و عضویت در این ایستگاه ها به طور رایگان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، علی جعفرپور در گفتگویی، با اشاره به کم بودن سرانه مطالعه در کشور اظهار کرد: با توجه به کم بودن سرانه مطالعه در کشور، مسئولان باید در جهت تشویق جوانان و نوجوانان به فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند و برای تحقق این امر باید برنامه هایی در جهت جذب بیشتر مردم به کتابخانه ها اجرا شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی یکی از راه حل های مناسبت به منظور جذب جوانان به کتاب است و می توان در مناسبت های مختلف این امر را احیا کرد.

وی با اشاره به تعداد کتابخانه های سطح منطقه جرقویه علیا گفت: یک شهر و چهار روستای منطقه جرقویه علیا دارای کتابخانه است که از این تعداد چهار کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی است که مجموعاً در این کتابخانه ها 45 هزار جلد کتاب در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

جعفرپور تاکید کرد: هزار و 360 نفر در کل منطقه، عضویت کتابخانه های عمومی را دارا هستند که برنامه هایی برای جذب بیشتر مردم به کتابخوانی تدوین شده است و یکی از این برنامه ها ایجاد ایستگاه های مطالعه در روستاهایی که فاقد کتابخانه هستند و عضویت رایگان در این مراکز است.

وی با اشاره به اینکه سه درصد بودجه فرهنگی مربوط به دهیاری های بخش جرقویه که باید به کتابخانه های عمومی تعلق می گرفت نیز تا کنون به صورت کامل جذب شده است، افزود: با توجه به کتاب های مورد نیاز منطقه، باید نسبت به تجهیز کتابخانه ها اقدام شود و از خانواده ها بخواهند تا کتاب های که در گوشه و کنار منازل وجود دارد و از آنها استفاده نمی شود را به کتابخانه تحویل دهند.

در ادامه بهزاد فر بخشدار جرقویه علیا نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم و تبریک هفته کرامت تاکید کرد: با توجه به کم بودن سرانه مطالعه در کشور و بخش جرقویه باید مسئولین توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند و از راهکارهای مناسب فرهنگ کتابخوانی را در جامعه گسترش دهیم.

منطقه جرقویه علیا دارای یک شهر و 12 روستا است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.