سرویس: اقتصادی 22:00 - پنجشنبه 28 تیر 1397

رییس اتحادیه حمل و نقل برون شهری اصفهان:

کمبود بار مشکل اصلی کامیونداران در کشور/ اجرایی شدن سختی کار رانندگان منوط به تامین بودجه از سوی دولت است

رییس اتحادیه حمل و نقل برون شهری اصفهان گفت: مشکل اصلی کامیونداران کمبود باری است که خودش را در بخش های مختلف نشان می دهد و درآمد ناچیزی را عاید کامیون دار می کند که باید با آگاهی و هدایت صحیح توسط مسئولان دلسوز از این دوران رکود عبور کرد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد مرتهب در گفتگویی، با اشاره به اینکه در این مدت وعده های بسیاری به کامیون‌داران داده شده، اظهار کرد: باید مشکلات این صنف زحمت کش را به سه بخش کوتاه، میان و بلندمدت تقسیم کرد تا بتوان راهکار جدی برای حل آن داد زیرا این قشر حلقه اصلی حمل و نقل کشور هستند.

رییس اتحادیه خدمات عمومی کالا و حمل و نقل برون شهری اصفهان افزود: اصل قضیه کمبود باری است که خودش را در بخش های مختلف نشان می دهد و درآمد ناچیزی را عاید کامیون دار می کند و این مسائل در شرایط رکود نسبی کشور، برای اکثر اصناف رخ داده است که باید با آگاهی و هدایت صحیح توسط مسئولان دلسوز، دوران بحران خود را طی کند.

وی با بیان اینکه باید با انتخاب صحیح، نماینده بی طرف و دلسوز به شرایط فعلی کامیون داران انتخاب شود، گفت: فردی باید به عنوان نماینده صنف کامیون داران با انتخابات آزاد و صحیح، انتخاب شود که از حداقل شرایط کافی برخوردار باشد و بتواند حرف این قشر را به مسئولان بدون اجحاف در حقشان انتقال دهد.

مرتهب ضمن تاکید به اینکه رانندگان کامیون جانشان را جلوی نانشان قرار داده اند، اذعان کرد: کامیونداران درخواست سختی کار می کنند که منوط به بودجه دولت است و اگر امروز بر حسب شرایط قبول کند و بعد نتواند بودجه مورد نظر را جبران کند، هیچ باری از دوش این عزیزان برداشته نشده است.

وی افزود: مطالبه کامیون داران باید از راه قانونی پیگیری شود و اجازه نداد عده ای معاند در فضای مجازی دست به حاشیه سازی برای صنف کامیوندار بزنند زیرا با حاشیه سازی نه تنها کاری از پیش نمی رود بلکه گرهی به مشکلات امروزی این صنف خواهد زد و در این خصوص باید آگاهی بخشی کافی در بین اقشار کامیون دار انجام داد که خودشان را از فضای ملتهبی که بیگانگان ممکن است ایجاد کنند، کنار بکشد.

رییس اتحادیه خدمات عمومی کالا و حمل و نقل برون شهری اصفهان با اشاره به اینکه وحدت نظر و یکدستی در بین کامیون داران باید تبلیغ شود، گفت: آنچه در بین پیگیری مشکلات کامیونداران به نظر ضروری می رسد، آگاهی دادن به این قشر در این خصوص است که میزان سودآوری در بین اصناف دیگر وجود دارد و باید با وحدت نظر از این بحران عبور کرد ولی دیده می شود برخی این وضعیت سخت را فقط به کامیون‌داران گوشزد می کنند و بر حاشیه سازی ها می افزایند.

وی با بیان اینکه باید در هر شرایطی رضایت کامیون‌دار را فراهم کرد، افزود: اصل کرایه در بین کامیون‌داران توافقی بوده و راننده باید برای بارگیری رضایت داشته باشد و این بهترین راهگشا برای این صنف است که به صورت قانون در شورای عالی اقتصاد اجرایی شد.

مرتهب ادامه داد: ورود دلالان زمانی پررنگ می شود که در برابر هشت کامیون، پنج بار داشته باشیم و در این خصوص به دلیل وجود سه کامیون اضافی، سو استفاده دلالان مشاهده شده و کرایه های پایین تر پیشنهاد می شود و این مشکل زمانی قابل حل است که پیک بار وجود داشته باشد وگرنه در رقابت موجود، حتی شرکت های حمل و نقل هم در حق کمیسیون مبلغی را پیشنهاد می دهند که راننده بیشتری جذب شود و این موارد به کرات دیده می شود.

وی با بیان این مطلب که در بین اتوبوس ها، جدیدترین وسیله حمل و نقل با انتفاع بالاتری مواجه است در صورتی که در بخش کامیون‌داران این مورد کم تر دیده می شود و در صف باربری فرسوده ترین کامیون با برندترین نوع آن فرقی در کسب سود ندارند.

رییس اتحادیه خدمات عمومی کالا و حمل و نقل برون شهری اصفهان خاطرنشان کرد: مسئولان باید نسبت به نوسازی این ناوگان تلاش کنند تا بتوان از بار مصرف زیاد سوخت و یا هزینه های جاری که هر زمان گردن کامیون‌دار را می گیرد، کم کرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه لاستیک برای کامیون‌دار سرسام آور است، گفت: باید در این خصوص تعاملی انجام داد که لوازم مصرفی نظیر لاستیک از تولیدکننده بدون واسطه به مصرف کننده برسد و لزوم تعاونی مصرف برای این قشر به وضوح احساس می شود.

مرتهب در بخش پایانی گفتگو با ارائه پیشنهادی به مسئولان کشوری و استانی، اظهار کرد: احداث صندوق کمک هزینه و تعاون برای هزینه های اورژانسی کامیون‌داران باید در دست بررسی قرار گیرد تا حداقل کمکی به این صنف زحمت کش شود.

انتهای پیام/ صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.