سرویس: اخبار شهرستان 10:58 - پنجشنبه 28 تیر 1397

با حضور وزیر جهاد کشاورزی؛

مدرن‌ترین کشتارگاه کشور در کوهپایه افتتاح شد/ اشتغالزایی سرمایه گذاران بخش خصوصی در شرق اصفهان کلید خورد

کشتارگاه تمام‌اتوماتیک مجتمع زنجیره‌ای طیور حلال اسپادانا با ظرفیت 2 هزار تن مرغ صبح امروز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در شهر کوهپایه از توابع شرق اصفهان افتتاح شد.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز طی مراسمی باحضور وزیر جهاد کشاورزی مدرن ترین کشتارگاه کشور در شهر کوهپایه افتتاح و به بهره برداری رسید.

محمود حجتی با اشاره به اهمیت ارتقاء صنعت مرغداری در کشور اظهار کرد: حذف واسطه ها در کاهش و تنظیم قیمت مرغ نقش بسزایی دارد و در این خصوص ایجاد زنجیره های تولید بویژه در محصولات پروتئینی نظیر مرغ، باعث ارائه خدمات مناسب در بخش کشتارگاه های مدرن، سردخانه، بازاریابی، بسته بندی و توزیع خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: باید در زمینه محصولات غذایی به سمت برند سازی حرکت کنیم هماهنگونه که در بخش های دیگر شاهد برندسازی هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ گوشتی با افزایش خوبی همراه بوده است، گفت: سیاستی برای ارائه تسهیلات توسعه واحدهای مرغداری گوشتی فعلا نداریم زیرا عرضه مرغ گوشتی بیشتر از تقاضا است ولی در رابطه با ایجاد زنجیره‌ها، تسهیلاتی را پیش بینی کرده ایم.

حجتی با بیان اینکه سلامت غذایی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تولید مرغ در کشتارگاه به مراتب از نظر بهداشت بالاتر و عاری از میکروب و یا بیماری است و با بسته بندی سالم به دست مصرف کننده می رسد.

وی با اشاره به اینکه بازار خارجی نیز متقاضی مرغ داخلی ایران است، افزود: عرضه مرغ سالم و باکیفیت با توجه به ظرفیت های موجود داخلی وجود دارد و این را باید مد نظر قرار داد که امروز دشمن عزم خود را جزم کرده که در جنگ اقتصادی حتی کشور را برای تامین مواد غذایی با مشکل رو به رو کند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: ایران رتبه هشتم در تولید مرغ و پرورش طیور در جهان را دارد به گونه ای که سالیانه 2.5 میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود و همچنین لزوم خریداری مرغ با قیمت منطقی و قابل قبول در بازار برای جلوگیری از نوسان وجود دارد.

*کشت برنج متوقف شود

وی با اشاره به بحران آبی اخیر در شرق اصفهان ابراز کرد: با توجه به وضع موجود در رابطه با مشکلات حوضه آبی و کشاورزی، در هماهنگی با معاون اول، به میزان حداقل یک مترمکعب آب برا ثانیه برای شرق اصفهان پیش‌بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه باید در خصوص استفاده از آب، کشت محصولات ارزشمند را در دست کار قرار داد، گفت: برای ایجاد حداقل اشتغال در شرق اصفهان باید آب را به سمت کشت فشرده و گلخانه ای هدایت کرد و در این خصوص راه اندازی مجتمع گلخانه ای در مساحت یکهزار کیلومتر مربع در شرق اصفهان در دست کار است.

وی با تاکید بر اینکه نباید برنجی در این مناطق کشت شود، خاطرنشان کرد: باید کشاورزان به این مساله توجه داشته باشند و اگر برنجی کشت می شود متوقف کنند زیرا در کمبود آب، لزوم کشت محصولاتی که ارزش غذایی بیشتری را دارد، در اولویت است.

*تکمیل زنجیزه غذایی بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی

نماینده مردم اصفهان در مجلس در حاشیه این مراسم با ابراز خوشحالی از افتتاح کشتارگاه طیور در منطقه شرق اصفهان گفت: تکمیل و بهره برداری از زنجیره غذایی بخشی از سیاست های اقتصاد مقاومتی است و امنیت غذایی نیز در گرو تکمیل این زنجیره از مزرعه تا فرآورده خواهد بود.

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه استانداردسازی غذای حلال در میان کشورهای اسلامی، توسط جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، افزود: سازمان استاندارد مرجع استانداردسازی غذای حلال است و این در حالی است که عربستان با این امر کاملا مخالف بود.

وی با اشاره به برداشت های غیر قانونی از زاینده رود، اظهار کرد: با وجودی که شورای هماهنگی زاینده‌رود 4 میلیون متر مکعب آب برای باغات استان چهار محال بختیاری و 2.5 میلیون متر مکعب برای باغات اصفهان در نظر گرفت اما متاسفانه 50 میلیون متر مکعب برداشت غیرقانونی صورت گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: به کشاورزان اصفهانی ظلم شد و این در حالی است که اصفهان در تامین آب شرب نیز با مشکلات بسیاری رو به رو شد.

*برخی احکام گم می شود

حسن کامران در این مراسم با بیان اینکه مجلس در نظارت بر برخی احکام ضعیف عمل می کند، گفت: ژئوپولتیک غذا بسیار حائز اهمیت است ولی متاسفانه علی رغم احکام خوبی که وجود دارد مجلس در این خصوص ضعیف عمل کرده است و گویی احکام گم می شود.

نماینده مردم اصفهان ابراز کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب، ایجاد یک شغل به معنای مبارزه با آمریکا است و در این خصوص احداث کشتارگاه‌هایی با استفاده از سیستم قناتی در مناطق خشک جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تاکید کرد: با وحدت باید کار را جلو برد و همه می دانیم که مشکلات در این مسیر وجود دارد.

*حمایت مسئولان باعث دلگرمی تولیدکنندگان بخش خصوصی می شود

بخشدار بخش کوهپایه در حاشیه این مراسم، با تاکید بر اینکه باید از سرمایه گذارانی که هدف مهمی در اشتغالزایی منطقه شرق اصفهان دارند حمایت کرد، گفت: افتتاح کشتارگاهی با این ظرفیت عظیم تولید، افتخار منطقه شرق اصفهان به خصوص منطقه کوهپایه است و می طلبد تا مسئولان بخش و شهرستان حمایت بیشتری از این افراد داشته باشند.

سید محمد قاضی عسگر، افزود: ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و پیگیری مشکلات پیش روی آنها، می تواند در روند جذب سرمایه گذار برای راه اندازی تولیدات سالم در مناطقی نظیر شرق اصفهان که سال هاست با مشکلات عدیده ای رو به رو بوده است، کمک شایانی بکند.

وی خاطرنشان کرد: بخشداری آماده برگزاری جلسات متعدد و شنیدن مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حاضر در بخش کوهپایه و انتقال آن به مسئولان شهرستانی و استانی است.

* 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه در کشتارگاه طیور کوهپایه

سرمایه گذار و رئیس هیئت مدیره کشتارگاه طیور کوهپایه در حاشیه مراسم افتتاحیه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق، گفت: مزیت اصلی این کشتارگاه کاهش آب مصرفی به میزان نصف کشتارگاه های دیگر است که در این خصوص به دلیل وضع آبی موجود از جایگاه خوبی برخوردار می باشد.

محسن محسنی با اشاره به مشخصه بارز این کشتارگاه با خط تمام اتوماتیک بدون دخالت دست، افزود: وجود دستگاه ارچیتر در خنک کردن مرغ و همچنین پایین بودن بارمیکروبی در تولید مرغ به نسبت دیگر کشتارگاه های کشور، از دیگر مشخصات بارز این کشتارگاه است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این کشتارگاه بالغ بر 2 هزار تن مرغ در آینده نزدیک است، تاکید کرد: کشتارگاه مجهز به سیستم خط 2 و اسکالدر دو مرحله‌ای و مجهز به دستگاه ترانسفر (انتقال‌دهنده مرغ از خط یک به خط 2) با ظرفیت 4 هزار قطعه در ساعت و همچنین 3 تونل انجماد به ظرفیت 36 تن در هر شیفت کاری و سردخانه به ظرفیت 2 هزار تن دارای 3 سالن پیش‌سرد است.

سرمایه گذار بخش خصوصی با بیان اینکه فاز دوم در آینده نزدیک کلید می خورد، گفت: در این کشتارگاه 80 نفر نیروی کار از جوانان منطقه شرق اصفهان شاغل هستند که با افزایش تولید، این میزان اشتغالزایی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه میزان 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه در بهره برداری از کشتارگاه بوده است، خاطرنشان کرد: مبلغ 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اولیه بهره برداری کشتارگاه برآورد شد که میزان 3.3 میلیارد تومان آن به صورت تسهیلات بانکی و مابقی از منابع شخصی هزینه شد.

محسنی اذعان کرد: مسئولان سال هاست نگران امنیت غذایی جامعه هستند و در این خصوص تمام تلاش را در حمایت ویژه روا داشته اند تا بتوان این مجموعه منحصر به فرد در شرق اصفهان را به بهره برداری برسانیم ولی مبلغ 7 میلیارد تومان هزینه برای ایجاد 3 سن گله مادر که در مساحت 5 هکتار در دو سن 2.5 هکتاری به ظرفیت هر سن 35 هزار قطعه، براورد می شود که در حال حاضر درخواست تسهیلات به مبلغ 3 میلیارد تومان در حال پیگیری است.

به گزارش اصفهان شرق، وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه برای افتتاح چند طرح کشاورزی به شرق اصفهان از جمله شهر کوپایه ونائین سفر کرده است وی همچنین قراراست عصر امروز برای افتتاح چند طرح کشاورزی وارد اردستان شود.

کوهپایه شهری در 65 کیلومتری شرق شهر اصفهان و از بخش های شش گانه شرق اصفهان است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.