سرویس: غیر تولیدی 10:20 - پنجشنبه 28 تیر 1397

در برنامه «ثریا» مطرح شد

نگرانی اساتید و دانشجویان درباره بازرسی‌ها از دانشگاه‌ها/ریالی به تنها دانشکده هسته‌ای کشور بودجه نداده‌اند!

تعدادی از اساتید و دانشجویان از بازرسی‌های صورت گرفته از سوی آژانس انتقاد کرده و نگرانی و اعتراض خود را انسبت به این بازرسی ها اعلام کردند.

به گزارش اصفهان شرق، برنامه تلویزیونی « ثریا» درباره مسائل هسته‌ای در حالی به روی آنتن شبکه یک سیما رفت که در قسمتی از این برنامه گزارشی پیرامون بازرسی ماموران آژانس بین المللی انرژی اتمی پخش شد و تعدادی از اساتید و دانشجویان از این اتفاق انتقاد کرده و نگرانی و اعتراض خود را انسبت به این بازرسی ها اعلام کردند.

* بازرسی از مراکز علمی امنیت جانی اساتید و دانشجویان را به خطر می اندازد

خلج عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: رشته بنده ربطی هم به مسائل هسته‌ای نداشته ولی چرا بازرسان اتاق من را بازرسی کردند؟

وی تاکید کرد: این اقدامات یک نوع عدم امنیت فکری و اندیشه ای را برای اساتید دانشگاه ایجاد می کند و به نوعی تحقیر آمیز است و از همه مهمتر امنیت جانی دانشجویان و اساتید به خطر می افتد.

خلج افزود: روسای دانشگاه و اساتید را توجیح کردند و گفتند احتمال دارد بازرسان بیایند از دانشگاه بازدید کنند و شما با آنها هماهنگی کنید، این برای ما جای سوال است.

وی گفت: ضمن اینکه کلیت ماجرا باعث تاسف است ولی این سوال ریشه ای برای ما وجود دارد که چرا اینها اتاق تمام اساتید را بازدید کردند؟

* آیا بازرسی از دانشگاه‌ها باعث تکرار ترور دانشمندان ما نخواهد شد؟

علیرضا معینی  عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران هم در این رابطه گفت: بازرسی از مراکز علمی می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای ما داشته باشد.

وی افزود: آزادی علم، تحقیقات و پژوهش با این بازرسی‌ها زیر سوال می رود.

این استاد دانشگاه گفت: آیا این بازرسی ها برای اساتید ما تهدید نیست؟ و این ممکن نیست که سلسله جنایت های رژیم صهیونیستی کرد و ترور دانشمندان ما را در پی داشت تکرار شود، بالاخره آنها هم از چنین مواردی شروع شد.

* بازرسی‌ها استقلال علمی ما مورد سوءقصد قرار می‌دهد

یکی از دانشجویان هم در این رابطه گفت: در یک روز تعطیل و زمانی که اساتید در دانشگاه نبوده اند بازرسان به دانشگاه وارد شدند و از دانشگاه بازرسی کردند.

دانشجوی دیگری هم افزود: با ادامه این روند استقلال علمی ما مورد سوءقصد قرار می گیرد و کما اینکه تا الان هم این اتفاق رخ داده باشد.

وی گفت: اینکه ما در آینده باید شاهد ترورهایی باشیم را نمی دانم، دانشمندان ما که در گذشته ترور شدند هم از همین طریق شناسایی شدند.

* در 5 سال گذشته یک ریال هم به تنها دانشکده مهندسی هسته‌ای ما داده نشده است! 

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی هم در قسمتی از سخنان خود گفت: در 5 سال گذشته یک ریال هم به تنها دانشکده مهندسی هسته‌ای ما داده نشده است!

وی ادامه داد: چرا ورود اساتید دانشگاه به انرژی اتمی ممنوع شود و سفر 70 دانشجوی ما را وسط راه لغو کنند چون اسم یکی از اساتید هم اسم بنده بوده است. دانشجویان می خواستند به همراه 6 استاد برای بازدید از راکتورها به اصفهان بروند چون فامیل یکی از اساتید عباسی بوده آنها را بازگرداندند!

عباسی تصریح کرد: چرا ورود ما به انرژی اتمی ما ممنوع است ولی آژانس می رود به دانشگاه ما و استاد دانشگاه ما را از نظر روحی مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و اتاق آن را می‌گردند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.