سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:41 - چهارشنبه 27 تیر 1397

اصلاح طلبان بیشتر بخوانند؛

جهانگیری سر شوخی را با روحانی باز کرد!

گرچه دولت محترم با مشکلاتی اقتصادی خاصّه در بحث انتظارات عمومی مواجه است که الحق و الانصاف تمام آنها را خودش با همراهی اصلاح‌طلبان ایجاد کرده اما درباره این مشکلات و ماجرای استعفای جهانگیری، بحث بر سر این است که فرض بر صحت گفته‌های ناصری، چرا دولت یازدهم معاون اولی دارد که مرتکب رفتارهایی مثل شوخی، تندروی انتخاباتی و یا عدم اتخاذ موضع صریح درباره یک خبر، می‌شود تا اینهمه حاشیه ایجاد شود؟

به گزارش اصفهان شرق، «عبدا… ناصری»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره ماجرای «طرح استعفای جهانگیری» گفته است:
گویا جهانگیری اخیرا در یکی از محافلی که حضور داشته به شوخی موضوع استعفا را مطرح کرده است و این شوخی به بیرون درز پیدا کرده که در پس آن این حواشی ایجاد شده است.
او در عین حال تصریح می‌کند: جهانگیری به شدت منتقد تیم اقتصادی کابینه و در رأس آنها آقای نوبخت است.

*اگرچه دولت محترم با مشکلاتی اقتصادی خاصّه در بحث انتظارات عمومی مواجه است که الحق و الانصاف تمام آنها را خودش با همراهی اصلاح‌طلبان ایجاد کرده اما درباره این مشکلات و ماجرای استعفای جهانگیری، بحث بر سر این است که فرض بر صحت گفته‌های ناصری، چرا دولت یازدهم معاون اولی دارد که مرتکب رفتارهایی مثل شوخی، تندروی انتخاباتی و یا عدم اتخاذ موضع صریح درباره یک خبر، می‌شود تا اینهمه حاشیه ایجاد شود؟

آقای جهانگیری میدان ندیده نیست اما کسی نمی‌داند چرا برخی رفتارهای سیاسی ایشان تا این حد دچار ناپختگی است.
در ماجرای استعفای جهانگیری یا ترمیم کابینه هم لازم به توضیح است که دولت محترم مادام که نگاهی واقعی به مسائلی مثل تحریم، ظرفیت‌های داخلی و قدرت مقاومت نداشته باشد، هیچ ترمیمی به کارش نخواهد آمد.

دولت باید شجاعت این را داشته باشد که از پس ۶ سال سیاه‌نمایی، بزرگ‌نمایی از تحریم‌ و لوبیای سحرآمیز جلوه‌دادن برجام، طریقی دیگر در مقابل افکار عمومی در پیش گیرد و به مردم بگوید که سخنانی مثل اشاره‌های جهانگیری مبنی بر «شرایط ته درّه» هرگز درست نبودند، اثر تحریم‌ها هیچگاه بیش از میانگین ۳۰ درصد نبود و برجام هم چیزی جز یک خوشبینی محفلی در دولت نسبت به غرب نبود و دستاورد خاصی هم نداشت.

مادام که این مبانی در دولت اصلاح نشود، بعید است حجمی از مشکلات خودساخته رئیس‌جمهور روحانی مرتفع شود مگر اینکه افرادی به دولت تزریق شوند که نگرش درستی در زمینه‌های اشاره شده داشته باشند و از بیان واقعیت‌ها با مردم و اشاره به مثبتات اقتصادی کشور نهراسند.

انتهای پیام/ ن.شج

منبع:جهان نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.