سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 13:39 - جمعه 29 فروردین 1393

نماز جمعه نصرآباد جرقویه سفلی

در آینده خبرهای خوشی برای ساماندهی مشکلات شرق اصفهان خواهد رسید

امام جمعه جرقویه سفلی در خطبه های این هفته با تشکر از استاندار و فرماندار گفت: انشاالله طبق برنامه ریزی های صورت گرفته خبرهای خوشی برای ساماندهی مشکلات منطقه به گوش هموطنان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اصفهان شرق: حجت الاسلام علیرضا فرهنگ خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی بعد از سفارش به تقوای الهی به راههای ترویج فرهنگ اسلامی و کسب و گسترش اخلاق و فضایل اشاره و اظهار داشت: تهاجم دشمن گاهی فرهنگی و مبارزه با فرهنگ اسلامی و گاه اقتصادی و مبارزه با اقتصاد کشور است، می توان گفت قصد دشمنان از تحریم ها و جلوگیری از حل مسائل اقتصادی نگه داشتن مردم در سطح مادی و راهی به سوی عدم توجه به معنویت مردم می باشد.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مهم خواندن فرهنگ اسلامی و مهم بودن آن نسبت به اقتصاد به 2 دلیل روایی و عقلی اشاره و افزود: نیاز انسان بر توجه به دلیل عقلی در راستای جسمی و روحی و معنوی می باشد و جوامعی که حاکمانشان هدف اصلی را به تامین نیاز مادی دارند و از معنویات دور هستند به فساد و بی بندو باری و رخت بستن روح انسان و الهی زیستن از آن جامعه می شوند زیرا ثروت آنها را به کفر می کشاند.

فرهنگ منطق و روش اسلام را رسیدن به سعادت جامعه و تامین نیاز مادی را برای رسیدن به نیاز معنوی دانست و گفت: مسئولان نظام باید توجه داشته باشند که همان دغدغه ای را که نسبت به مسائل اقتصادی دارند می بایست بیشتر از آن را نسبت به مسائل فرهنگی داشته باشند.

امام جمعه شهر نصرآباد در ادامه رعایت مسائل اخلاقی را باعث امنیت اخلاقی و روحی برای انسان خواند و خاطرنشان کرد: آداب و رسوم و فرهنگ اسلامی در هر جامعه و در سبک زندگی مردم می بایست وارد شود و پایبندی به آن تضمین کننده برکات زیاد می شود و یکی از عوامل فرهنگ اسلامی توجه به فرهنگ معاشرت می باشد و طبق کلام معصومین جایی که کلام فضیلتی بیشتر از سکوت دارد زمانی است که صحبت انسان سبب حل مشکل و هدایت مردم شود.

زبان هر شخص نشانه شخصیت او

وی با اشاره به کلام امام علی (ع) شخصیت هر کس را زیر زبانش خواند و تصریح نمود: به فرمایش امیرالمومنین شخصیت هر کس در زیر زبانش است و اگر کلام برای خدا و در راه خدا باشد صحبت کن و در غیر آن سکوت بهتر از صحبت کردن است و هیچ عبادتی با ارزش تر در نزد خدا بهتر از صحبت کردن در راه خدا و برای خدا نیست و می بایست با ترویج فرهنگ اسلامی خود را زینت دهیم.

حضرت زهرا الگوی زنان جامعه

حجت الاسلام فرهنگ در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به مناسبت های پیش رو با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا به عنوان الگوی الهی و انسانی و آدینه ی تمام نمای مادر نمونه برای عالمیان می تواند نسخه ی باطل جوامع غیر دینی از زن را عوض می کند.

وی خانه داری و تربیت فرزند را به عنوان وظیفه اصلی بانوان دانست و خاطرنشان کرد: با نگاهی به زندگی بانوی الهی به این نتیجه می رسیم که در عین حال که زن در خانه به امر تربیت فرزند به عنوان وظیفه اصلی می پردازد می تواند حضوری عالمانه و موثر در جامعه داشته باشد و این در حالی است که جوامع غربی با نگاهی ابزاری به زن و بهانه ی تساوی حقوق زن و مرد زن را از کانون گرم خانه جدا و بدون توجه به حد و مرز به سطح جامعه برده و با این کار آثاری مخرب اعم از گرفتن آرامش روحی و روانی از زن، گناه و فحشا، ترک تحصیل پسران با توجه به استخدام زنان در مشاغل و عدم تضمین شغل آنها در جامعه، فرو ریختن مرزهای حیا و عفت و عدم اهمیت در تربیت فرزندان در خانه را به وجود می آورد.

فرهنگ، زنان مومن را پاسدار حیا و عفت دانست و خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که الگوی زنان ما حضرت زهرا می باشد و حجابش تضمین کننده حیا می باشد و زنان بدانند که پاسداران حیا می باشند و با این پاسداری فرزندانی با حیا از نسل شان تحویل جامعه می دهند.

29 فروردین روز ارتش

خطیب نماز جمعه با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی و تبریک این روز به بیعت کنندگان با امام خمینی(ره) گفت: ارتش در کنار نیروهای دیگر انقلابی در صفوف مردم و بیعت با امام راحل وارد شد و امروز در رکاب ولی امر مسلمین دین خودشان را به انقلاب ادا کردند.

2 اردیبهشت تاسیس سپاه پاسداران

وی 2 اردیبهشت را سالروز تاسیس سپاه پاسداران خواند و با اشاره به این روز سپاه را فرزند انقلاب دانست و متذکر شد: نقش آفرینی سپاه در طول 8 سال دفاع مقدس بر هیچ کسی پوشیده نیست و دفاع مسلحانه از انقلاب، سازمان دهی ارتش 20 میلیونی و انتقال تجربیات به نیروها از وظایف سپاه از زبان ولی امر مسلمین می باشد.

فرهنگ با اشاره به سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان و مشاهده مشکلات مردم از نزدیک این را سنتی پسندیده در بین مسئولین دانست و از مسئولین تقاضای خدمت رسانی به مناطق محروم را داشت زیرا انقلاب ما به دست همین محرومین و پا برهنگان به پیروزی رسید.

امام جمعه در پایان از توجه استاندار و فرماندار به شرق اصفهان تشکر و افزود: انشاالله طبق برنامه ریزی های صورت گرفته خبرهای خوشی برای ساماندهی مشکلات منطقه به گوش هموطنان خواهد رسید.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.