سرویس: تولیدی 12:14 - سه شنبه 26 تیر 1397

سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

دولت در هدایت حجم نقدینگی به سمت تولید، ضعیف عمل کرد/ لزوم همسویی دولت و مجلس بر سامان دادن بازار آشفته اقتصادی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مدیریت واحد باید سرمایه سنگین حجم نقدینگی را به سمت تولید هدایت کند ولی دولت در این خصوص ضعیف عمل کرد.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به مباحث پیگیری شده در خصوص نوسانات ارزی اظهار کرد: ضعف مدیریت بانک مرکزی مهم ترین عاملی بود که در نوسانات ارزی به چشم می خورد و عوامل بیگانه و همچنین صرافی های کشورهایی همچون عربستان و امارات نقش دیگری را در این رابطه ایفا کرده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: عامل فضای مجازی و سایت های بیگانه در تشویق و قیمت گذاری برای ارز و همچنین ورود دلالان داخلی کشور برای کسب سود بیشتر، از جمله عواملی هستند که بازار ارز را به سمت آشفتگی هدایت می کنند.

وی با بیان اینکه سرگردانی نقدینگی و ضعف مدیریت در کنترل ارز، بازار را به سمت نوسان کشاند، گفت: عدم مدیریت نقدینگی و جهت دادن این حجم به سمت تولید و ضعف مدیریت در کنترل و ارائه خدمات ارزی، زمانی که کنار هم قرار گرفت باعث رخ دادن نوساناتی در بازار اقتصادی کشور شد.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد: مدیریت واحد باید سرمایه سنگین حجم نقدینگی ا به سمت تولید ببرد ولی دولت آنچنان که باید در این مبحث وارد عمل نشد.

وی با اشاره به مجموعه تلاش های مجلس و برگزاری کمسیون های اقتصادی در این زمینه تصریح کرد: مجموعه تلاش ها توانست برای ارز بازار دومی ایجاد کند و همچنین همسویی دولت و مجلس بعد از دستور رهبری در جلسه با سران سه قوه، برای برون رفت از مشکلات و سامان دادن به بازار اقتصادی نقش موثری دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این مطلب که بازار ارز تا حدودی سامان گرفت، اظهار کرد: سعی شده تا ارز دولتی برای درمان بیماری ها و دانشجویان و همچنین شرایط خاص اختصاص داده شود تا بتوان کنترل خوبی بر بازار ارز داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با ورود دولت جهت شفاف سازی و جلوگیری از ورود بی رویه واردات، می توان تا حدودی بازار را در دست گرفت.

حجت الاسلام سالک در پاسخ به اینکه در برخورد با اخلال گران و مدیران نالایق و همچنین طرح سوال از وزیر دادگستری؛ مجلس چگونه وارد عمل شده، اذعان کرد: استیضاح و طرح سوال از وزیر دادگستری به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد و در این رابطه اگر مجلس بخواهد وارد عمل شود باید طرح سوال باید از چند وزیر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و مجلس باید مطالبات مردم را پاسخ دهند و در این خصوص باید بین اصل نظام و اجراییات دولت تفکیک کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: ما به دنبال مطالبات نظام که عبارت از مطالبات رهبری و مردم است، خواهیم بود و زمانی که مطالبات به دستگاه های ذیربط منعکس شود، در حقیقت دفاع از موکلین در قبال کاستی ها و خلف وعده های مدیریتی است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.