سرویس: غیر تولیدی 19:38 - دوشنبه 25 تیر 1397

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان:

عشایر با کمترین امکانات بیشترین بهره‌دهی را دارند/ روش زندگی عشایر الگویی اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه روحیه سلحشوری عشایر باعث شد ایران اسلامی از صحنه تاریخ محو نشود، گفت: روش زندگی عشایر الگویی برای اقتصاد مقاومتی است و عشایر در اقتصاد کشور با کمترین امکانات بیشترین بهره دهی را دارند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار غلامرضا سلیمانی بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران عشایری استان اصفهان اظهار کرد: بانگاهی به گذشته کشور متوجه می‌شویم که ایران کشور پرحادثه‌ای بوده و بارها توسط بیگانگان اشغال شده است.

وی با بیان این که دین اسلام و مذهب تشیع و روحیه سلحشوری عشایر از عواملی بودند که باعث شد ایران از صحنه تاریخ محو نشود، افزود: آن چیزی که باعث شد فرهنگ این کشور باقی بماند وجود سلحشوران عشایر در کشور است و نقش عشایر در کیان کشور از ابتدای ورود اسلام و پذیرش اسلام توسط مردم ایران تا ابتدای حکومت پهلوی موثر بوده است.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اشاره به این که از ابتدای حکومت پهلوی و روی کار آمدن رضاخان قلدر درب های نقش آفرینی، توسعه و تولید فرهنگ، گفتمان سازی بر روی عشایر بسته شد که یکی از سیاست های غلط رضا خان بود، گفت: رضاخان عامل سرسپرده انگلیس ها بود و انگلیسی ها کینه و دشمنی شدیدی نسبت به عشایر داشتند که رضاخان نقش عشایر در ایران را محدود کرد و سران عشایر را در سراسر کشور دستگیر و تبعید و در زندان با آمپول هوا به قتل رساند.

وی با ابراز این که در همه دوره ها عشایر در کنار حکومت بودند اما در دوره پهلوی عشایر در کنار حکومت قرار نداشتند، خاطرنشان کرد: ما نقش عشایر را در بازپس گیری هرات، تصرف بصره، در جنگ‌های سپاه ایرانی در مقابل عثمانی ها در طول تاریخ مشاهده می‌کنیم که با پیروزی انقلاب اسلامی مجددا نقش آفرینی عشایر را شاهد می شویم.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امام راحل به عشایر عشق می ورزیدند، اذعان داشت: خیل عظیمی از جوانان عشایر در حفظ کیان ایران اسلامی و در دوران دفاع مقدس، تجزیه طلبی ها، جنگ های مسلحانه در داخل شهرها، کودتاها و… افتخار آفرینی کردند.

وی با بیان این که عشایر در سطح تاکتیکی و مدیریت جنگ حضور داشتند و نقش آفرین بودند، ادامه داد: عشایر در اقتصاد کشور هم با کمترین امکانات بیشترین بهره دهی را دارند و به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور هستند که این الگو را می توان به تولید در واحدهای کوچک، مقاوم سازی اقتصاد در داخل، توسعه و گسترش امنیت غذایی معنی کرد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با اظهار این که امروزه هر کشوری که امنیت غذایی نداشته باشد مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیرد و یکی از مباحث بسیار مهم است، تصریح کرد: بسیاری از مبانی فرهنگ اصیل ایرانی متأثر از نقش‌آفرینی عشایر است که نخبگان زیادی را پرورش داده‌اند.

وی با اعلام این که امروز نظام جمهوری اسلامی و به ویژه بسیج به عنوان تشکیلات انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران به عنوان خدمتگزار مردم توجه خاصی به جامعه عشایری کشور دارد، ابراز داشت: افتخار می‌کنیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به وسیله خود مردم شکل گرفت و تشکیل این نیرو با الگو گیری از خارج و بیگانگان نیست.

سلیمانی در پایان با بیان این که عشایر استان اصفهان مایه افتخار هستند و کمترین مشکلات را در این قشر از جامعه داریم، یادآور شد: سپاه پاسداران پروژه‌های بسیاری را در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد و نظام جمهوری اسلامی با عزم جدی برای حل مشکلات عشایر ایستاده است.

انتهای پیام/ فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.