سرویس: غیر تولیدی 15:44 - دوشنبه 25 تیر 1397

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان خبر داد؛

جایگزینی نسخه الکترونیکی دفترچه‌های بیمه به جای دفترچه‌های کاغذی/ پزشکان به دلیل تاخیر در پرداخت معوقه‌ها حق تخطی ندارند

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: حذف دفترچه بیمه گام بزرگی است که مقدمه ای برای ایجاد پرونده الکترونیک برای بیمار است.

به گزارش اصفهان شرق، علی اعتصام پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت روز تامین اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه شاهد کاهش اعتماد عمومی، شادی و امید در بین مردم هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: ما هیچ گریز و چاره ای نداریم که وحدت، تعامل و گفت و گو را سرلوحه کار خود قرار دهیم و قطعا بخش سلامت کشور نیز از این امر مستثنا نیست.

اعتصام پور با اشاره به اینکه ما دارای بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم هستیم گفت: درمان غیرمستقیم یعنی اینکه ما با نهادهای سلامتی جامعه اعم از مطب گرفته تا ساختمان های فوق تخصصی طرف حساب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بدهکاری های تامین اجتماعی به دلایل گوناگون به طرف های حساب، افزایش یافته است تصریح کرد: طرح تحول سلامت یک طرح خوبی بود ولی به این دلیل که زیر ساخت های آن را تجمیعی ندیدیم مشکلاتی را ایجاد کرد که افزایش تصاعدی بدهکاری حاصل آن است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان افزود: در حال حاضر سه میلیون و 200 هزار نفر بیمه شده در استان وجود دارد که تمام تلاش بخش درمان رفع هم و غم انها و بهبود شرایط خدمات درمانی برای آنها است.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در اصفهان به جای کار موازی نظارتی، تصمیم بر کار نظارت به صورت هماهنگ شده و توسط واگذاری به بخش خصوصی گرفتیم.

* پزشکان به دلیل تاخیر در پرداخت معوقه ها حق تخطی ندارند

اعتصام پور خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته های هزینه شورای هماهنگی درمان، تشکیل ستاد هدایت مشاوره و توزیع بیمار برای ممانعت از سرگردانی بیمار و اضافه پرداخت بیمار از جمله اقدامات صورت گرفته اخیر در عملکرد بخش درمانی تامین اجتماعی استان است.

وی توضیح داد: اگر بیماری به این دلیل که مبالغ اضافی توسط بخش درمانی و پزشکی دریافت شده شکایت کند، شکایت آن توسط مسئولان حراست بررسی و پول اضافی در اسرع برگردانده می شود و با فرد خاطی برخورد لازم صورت می گیرد، مثلا سه پزشک فوق تخصصی قلب به دلیل تخلف لغو قرارداد انژیوگرافی شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اذعان کرد: بیمارستان شریعتی اصفهان در اعلام خطاهای پزشکی و در زمینه شفافیت رتبه اول را کسب کرده است.

وی در پاسخ به تعیین تکلیف هتل هما افزود: این پروژه مقداری مشکل با ذی نفعان استانی مواجه شد که شهرداری یکی از مناطق و اداره راه و شهرسازی از آن جمله هستند، البته صحبت هایی صورت گرفته که طبق اخرین اخبار، قرار است یک زمینی معادل زمین فعلی هتل هما، در مجاورت کلینیک خانواده به سازمان تامین اجتماعی داده شود.

وی ابراز کرد: باید ایجاد رفاه برای بیماران درحد اعلا باشد و معتقدیم بیمارستان باید یک هتل باشد،هیچ پزشکی به دلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه ها حق تخطی ندارد.

اعتصام پور در پایان خاطرنشان کرد: اما درکل شایسته است برای ورود سرمایه گذاری چون تامین اجتماعی برای ایجاد یک بیمارستان بزرگ در یک استان، یک زمینی از سوی شهرداری اصفهان هدیه شود و هزینه هایی بابت پروانه ساخت دریافت نشود.

* 4200 مرکز استان طرف قرارداد با بخش درمان تامین اجتماعی هستند

رئیس اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: در بحث داروهای بدون نسخه براساس دستورالعملی که از تهران آمده اقدام می کنیم، به این صورت که فقط برای کودکان زیر 12 سال و یا در حال بیمار بستری شده این داروها قابل پرداخت بیمه است که از جمله داروها می توان به سرماخوردگی و استامینوفن اشاره کرد.

رامش کریمیان توضیح داد: تعداد مراکز طرف قرارداد با بخش درمان تامین اجتماعی در سطح استان چهار هزار و 200 مرکز است که شامل 2 هزار و 437 مطب پزشکی و دندانپزشکی و 850 مرکز داروخانه و 185 درمانگاه و 64 بیمارستان است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ورودی جز حق بیمه به این مراکز ندارد که با توجه به رکود این ورودی ها کاهش یافته اما با این وجود از اسفند سال 96، 385 میلیارد تومان به طرف قرارداد پرداخت شده و از فرودین سال 97 تا امروز 200 میلیارد تومان دیگر پرداخت کردیم.

رئیس اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: کل مطالبات در سال گذشته، 635 میلیارد تومان بوده که 340 میلیارد تومان آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است، ما شاهد یک افزایش تصاعدی 4 برابری در حوزه مطالبات سلامت از 92 تا 95 به دلیل اجرای طرح تحول سلامت بودیم، لذا سرعت پرداخت ما را این امر کم کرده است.

وی یاداور شد: نسخه الکترونیکی یکی دیگر از اقدامات قابل توجه برای حذف دفترچه کاغذی درمانی است که در درمان مستقیم در حال اتفاق افتادن است و مشکلات متعددی را در بحث دفترچه از بین می برد.

کریمیان خاطرنشان کرد: همچنین این نسخه الکترونیکی باعث ایجاد یک پرونده الکترونیک برای هر فرد بیمه شده می شود که سوابق بیمار در آن وجود دارد، حذف دفترچه بیمه گام بزرگی است که مقدمه برای ایجاد پرونده الکترونیک است که نظارت ها را بیشتر خواهد کرد.

وی در پایان گفت: نظم و انضباط بیشتر و از بین نرفتن کاغذ و منابع کاغذی کشور و دقت در درج دارو از مزایای ایجاد این نسخه الکترونیک است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.