سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:48 - دوشنبه 25 تیر 1397

مدیرکل اوقاف استان اصفهان خبر داد؛

ثبت ۴۵ مورد وقف جدید در اصفهان/ قریب به ۵۰درصد بیمارستان های دولتی وقف هستند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون ۴۵ مورد وقف جدید به ارزش شش میلیارد ریال با نیات اجتماعی، مسجد و مذهبی و قرآنی صورت گرفته است، گفت: موقوفات می توانند بیشترین نقش را در بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام رضا صادقی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده زینبیه اظهار کرد: چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآن کریم اصفهان در روزهای 27 و 28 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات با حضور 34 هزار نفر در اوایل تیرماه جاری برگزار شد، گفت: 34 هزار خواهر و برادر در 15 رشته شرکت کردند که درنهایت 570 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: مکان برگزاری این دوره از مسابقات سالن همایش های دانشگاه ازاد اسلامی خوراسگان است

وی با تاکید براینکه اختتامیه  چهل و یکمین دوره مسابقات ساعت 5:30 بعدظهر روز 28 تیرماه برگزار می شود، که در هررشته 3نفربرتر برگزیده و در مجموع 45 نفر به مسابقات کشوری راه می یابند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت و روز پنجم ذی العقده و روز تکریم از امامزادگان گفت: 26 همایش بزرگداشت وتجلیل از امامزادگان در استان برگزار خواهد شد، همچنین به این مناسبت در بادرود با حضور خادمان حضرت رضوی همایش تجلیل از امامزادگان برگزار می شود

وی بیان کرد: در 114 بقعه متبرکه استان  جشن میلاد امام رضا در این دهه کرامت برگزار می کنیم.

مدیر کل اوقاف استان اذعان کرد: از ابتدای سال تاکنون 45 مورد وقف جدید به ارزش شش میلیارد ریال با نیات  اجتماعی ،مسجد و مذهبی و قرآنی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر دغدغه کشور و رهبری مسائل اقتصادی است لذا وظیفه اوقاف این است که با تغیر کاربری و جذب سرمایه گذار و با توجه به اصلاح موقوفه اقداماتی شود تا در امر اقتصادی تحرکاتی قابل توجه صورت پذیرد، موقوفات بیشترین نقش را می توانند در بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: قریب به 50درصد بیمارستان های دولتی اصفهان وقف است که می توان به بیمارستان کاشانی و خورشید و سیدالشهدا و بیمارستان امیرالمومنین در این زمینه اشاره کرد.

وی در پایان گفت: بیش از 30 امامزاده را به طور کامل تخریب و دوباره کامل ساخته ایم که آستان مقدس حضرت زینب از آن جمله هستند

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.