سرویس: اجتماعی 16:59 - دوشنبه 25 تیر 1397

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان:

درآمد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان/ اطلاعات رسیده به استاندار احتمالا صحیح نیست

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان میزان منابع کل چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و میزان هزینه ها شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که حدود دو هزار میلیارد تومان کمبود وجود دارد اما تمام تلاش خود را برای راضی نگه داشتن همه می کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، محمد گورابی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت روز تامین اجتماعی اظهار کرد: در حوزه های مختلف درمانی، نهضت IT و نسخه الکترونیکی دفترچه های درمانی و بازرسی از دفاتر قانونی اقدامات خوبی انجام شده اس، با این همه چنین اقداماتی در شان کارفرما و بیمه شده ایرانی نیست و باید بیشتر تلاش کرد،

وی با بیان اینکه دشمن در چهار دهه پس از پیروزی انقلاب بیکار ننشسته ولی ما در جنگ اقتصادی چون جبهه های دیگر هم پیروز خواهیم شد، اضافه کرد: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه ای است که بر پایه مشارکت سه جانبه کارفرما و بیمه شده و دولت قرار دارد و مهمترین صاحب اصلی تامین اجتماعی کارفرما است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان اذعان کرد: 90 درصد منابع تامین اجتماعی از حق بیمه تامین می شود، دولت در تامین اجتماعی نقش حامی و ناظر است و رابطه من با کارفرما رابطه آب و ماهی است که قطعا وظیفه اصلی من حمایت از کارفرما به ویژه کارفرمای نیازمند است.

گورابی با بیان اینکه توازن ایجاد کردن بین منابع و کارفرمایان و مستمری بگیران اصول اساسی او در تامین اجتماعی است، تاکید کرد: ایا با این اوصاف می شود همه را راضی نگه داشت؟!

وی تاکید کرد: بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به عقلانیت دایم، باید بتوانیم با ایجاد ارامش این شرایط بحرانی را سپری کنیم، سازمان تامین اجتماعی یک سازمان سیاسی و متعلق به هیچ جناحی نیست.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان ابراز کرد: نسل اینده بیمه پرداز مکلف به پرداخت حق بیمه هستند ولی برای ادامه راه باید اصول و ساختار بیمه ای صحیحی حاکم شود.

وی ادامه داد: در استان اصفهان میزان منابع کل چهار هزار و 500 میلیارد تومان و میزان هزینه ها شش هزار و 500 میلیارد تومان است که حدود 2 هزار میلیارد تومان کمبود وجود دارد اما تمام تلاش خود را برای راضی نکه داشتن همه می کنیم.

گورابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 50 میلیارد تومان طلب ما از پلی اکریل است ولی ما باز هم از این کارخانه و کارگران و کارفرمایان حمایت می کنیم، حمایت از کارفرماها وظیفه ما است اما نه هر کارفرمایی.

وی تشریح کرد: جریمه هیچ نفعی برای ما ندارد چون مشکل نقدینگی در کشور وجود دارد، تامین اجتماعی ابزار قوی چون قوه قضاییه در اختیار دارد ولی هیچگاه از این ابزار خود در برابر کارفرمایان استفاده نکرده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در پاسخ به واکنش استاندار اصفهان در جمع کافرمایان و صنعتگران در روز گذشته گفت: تمام تلاش خود را برای نهایت مساعدت با کارفرمایان و اجرای قانون بخشودگی کارفرمایان خوش حساب کرده ایم، تا امروز 9 هزار و 600 کارفرما درخواست خود را داده اند که از بخشودگی حساب استفاده کنند.

وی افزود: اطلاعات رسیده به استاندار منطبق بر صحت نبوده و یا دچار سوءتفاهم شده اند، من استاندار اصفهان را انسانی با آرامش و باتدبیر می دانم.

گورابی بیان کرد: تعداد بیمه شدگان اصلی در استان بالغ بر یک میلیون و 203 هزار نفر و بیمه شدگان تبعی یک میلیون و 694 هزار نفر هستند و کل جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی دراستان سه میلیون و 342 هزار نفر هستند؛ همچنین در سال گذشته نزدیک به 300 میلیارد تومان بیمه بیکاری در استان اصفهان پرداخت شده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.