سرویس: غیر تولیدی 14:09 - دوشنبه 25 تیر 1397

دل پر سهراب مرادی از مسئولان/

کلید آپارتمان قهرمانی المپیک را مسئولان اصفهانی پس گرفتند/با چه دلخوشی به کارم ادامه دهم

قهرمانی اصفهانی وزنه‌برداری المپیک و رکورددار دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان دل پری از مسئولان استان اصفهان دارد.

به گزارش اصفهان شرق، سهراب مرادی وزنه‌بردار اصفهانی در تابستان سال 95 و با قهرمانی در المپیک 2016 برزیل، به حسرت ورزش اصفهان در داشتن مدال طلای المپیک پایان بخشید و به این رویا که سال‌ها دست‌نیافتنی مانده بود رنگ واقعیت داد.

طبیعی بود که موفقیت مرادی توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند و مسئولان ورزش اصفهان و مدیران وقت شهری و استانی از جمله شهردار و استاندار پیشین اصفهان درصدد تقدیر از سهراب مرادی باشند.

وعده اهدای یک آپارتمان به قهرمان المپیک، خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت به بن‌بست خورد و با وجود اهدای کلید این آپارتمان به مرادی در یک مراسم، پس از کش و قوس‌های فراوان و به دلیل مغایرت لایحه شهرداری با بخشنامه وزارت کشور این موضوع رد شد.

سهراب مرادی که این روزها در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا مشغول وزنه زدن است، در گفت‌وگو با خبرنگار ما  از پس گرفتن کلید آپارتمانش گلایه دارد و اتفاقات 2 سال اخیر پیرامون این هدیه پرماجرا و پرحاشیه که در نهایت هم پس گرفته شد را به “جنگ اعصاب” تشبیه می‌کند.

حاصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

***ماجرای اهدای آپارتمان به شما پس از المپیک ریو و پس گرفتن آن دوباره خبرساز شده است. درباره این اتفاقات توضیح می‌دهید؟

مرادی: بعد از قهرمانی در المپیک به اصفهان بازگشتم و همه چیز خوب بود. به من قول اهدای آپارتمان دادند و این موضوع را بارها در رسانه‌ها مطرح کردند. من هم دلم خوش بود که بالاخره مسئولان استان اصفهان هم حرکتی برای من انجام داده‌اند. کلید آپارتمان را به من تحویل دادند، اما وقتی زمان گذشت این موضوع کمرنگ‌تر شد و در نهایت هم آپارتمان را به من تحویل ندادند و مرا سر دواندند و با کمال بی‌احترامی آن را پس گرفتند. مسئولان استان اصفهان جلوی رسانه‌ها و در تلویزیون تبلیغ کردند و گفتند از قهرمان المپیک خودمان حمایت می‌کنیم، اما از طرف دیگر کلید آپارتمان را پس گرفتند. واقعاً اسم این حرکت را چه باید گذاشت؟!

در 2 سال گذشته فقط بی‌احترامی دیدم

**این آپارتمان را دیده بودید؟

مرادی: بله؛ آنجا رفته بودم و حتی می‌خواستم برای آن کابینت سفارش دهم، اما یک دفعه خبرهای تازه‌ای شد. 2 سال است که پیگیر این موضوع هستم. آن همه صبر کردم و به مسئولان گفتم پیگیری کنند چون نمی‌خواهم این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کنم. این رسمش نیست که آپارتمان را به من بدهند و بعد هم زیر قولشان بزنند و این کار عین نامردی بود، ولی نتیجه‌ای از این پیگیری‌ها نگرفتم. متأسفانه در این 2 سال به جز بی‌احترامی و حرف‌های ناشایست چیز دیگری ندیدم و نشنیدم.

**چه کسی به شما گفت باید آپارتمان را پس بدهید؟

مرادی: مسئولان اصفهان پشت این موضوع درآمدند که به سهراب مرادی آپارتمان دادیم. سوالم این است که این آپارتمان کجاست؟ پس از رفت و آمدهای زیاد و پیگیری موضوع، فقط “نه” شنیدم و دلیلش را هم نمی‌دانم.

**گویا اینطور عنوان شده بود که شرایط عوض شده است و در آینده هدیه بهتری به سهراب مرادی می‌دهیم.

مرادی: فعلاً که همان که داده بودند را پس گرفتند. وقتی با رسانه‌ها صحبت می‌کنم، می‌گویند مسئولان اصفهان که به تو خانه دادند و از قهرمان المپیک خود حمایت کردند. مدیرکل ورزش و جوانان استان هم هرجا می‌نشیند از حمایت از من صحبت می‌کند و سوالم این است که چه چیزی به من دادند و  برای من چه اقدامی انجام داده است؟

**طبیعتاً تحویل یک آپارتمان به یک شخص مراحل قانونی مانند سند زدن و … دارد. این کارها در آن زمان انجام نشد؟

مرادی: وقتی هدیه‌ای به شخصی می‌دهید باید همه جوانب آن را در نظر بگیرید و فکر همه چیز را بکنید. کلید آپارتمان را تحویل گرفته بودم و می‌خواستم وسایلش را درست کنم و در آن ساکن شوم و من که دیگر نباید مراحل قانونی را جلو ببرم. این مراحل طی نشد و پیگیری این کارها بعد از المپیک کمرنگ شد و اینکه واقعیت چه بود را نمی‌دانم. بالاخره باید سندی در دست من باشد که بدانند این خانه مال من است، اما این اتفاق نیفتاد.

تمام وعده‌ها در حد حرف بود

**پس از قهرمانی و رکوردشکنی در مسابقات جهانی آمریکا دیداری با استاندار فعلی اصفهان داشتید، اما گویا از عدم حمایت وی نیز گلایه‌مند هستید.

مرادی: هدفم از مطرح کردن این گلایه‌ها این نیست که این اتفاقات را بزرگ کنم. بعد از المپیک مسئولان استان عنوان کردند که از من حمایت و شرایط لازم را برای فعالیت‌ام فراهم می‌کنند و از ملی‌پوشان اصفهانی تقدیر به عمل می‌آورند، اما هیچ‌کدام از این وعده‌ها تحقق پیدا نکرد و تنها در حد حرف بود.

**در خصوص این مشکلات  با پیشکسوتان وزنه‌برداری اصفهان مانند مرتضی سیف‌زاده صحبت نکرده‌اید؟

مرادی: آقای سیف‌زاده همیشه پیگیر این مسائل بوده و از ما حمایت کرده است، اما فکر می‌کنید مسئولان حرف او را گوش می‌دهند؟

** با رئیس هیئت وزنه‌برداری استان چطور؟

مرادی: رئیس هیئت وزنه‌برداری اصفهان را ندیده‌ام و او را نمی‌شناسم.

** در حال حاضر مشغول تمرین برای حضور در بازی‌های آسیایی هستید و در چند سال گذشته ورزشکار بدون حاشیه‌ای هم بوده‌اید؛ فکر می‌کنید چرا چنین برخوردهایی با شما صورت گرفت؟

مرادی: این را بگویم که من توقع و انتظار زیادی از مسئولان استان اصفهان ندارم، اما آنها به قول‌ها و وعده‌هایشان عمل نکردند. الان هر کس به من می‌رسد، می‌پرسد آپارتمان اصفهان را هم که تحویل گرفتی و من باید بگویم بله؟ اصلاً وضعیت من که می‌خواهم در بازی‌های آسیایی قهرمان شوم و دوباره طلای المپیک را برای ورزش اصفهان کسب کنم را در نظر نمی‌گیرند. مسئولان ورزش اصفهان فقط جلوی من می‌نشینند و ساعت‌ها در مورد اینکه برای موفقیت در بازی‌های آسیایی و المپیک چشم‌انداز و برنامه دارند صحبت می‌کنند، اما با حرف که نمی‌توان کاری کرد.

در حال حاضر در اردوی بازی‌های آسیایی هستم، اما مسئولان هنوز به وعده‌های المپیک گذشته هم عمل نکرده‌اند. با این وضعیت باید چه دلخوشی به این مسئولان داشته باشم؟ خودم باید به دنبال بهبود شرایطم و کسب مدال باشم و هیچ کس هم سراغی از من نمی‌گیرد و در نهایت هم این مسئولان هستند که می‌گویند ورزشکار ما طلای المپیک گرفت و رکورد جهان را شکست. پس تکلیف زندگی من چه می‌شود؟ نباید آینده‌ای داشته باشم؟ اگر این پاداش حق من بود پس چرا آن را پس گرفتند و اگر انتظار زیادی دارم، پس مسئولان درست می‌گویند و من هم حقی ندارم.

مسئولان اصفهان کارد را به استخوانم رسانده‌اند!

یک سال است مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان را ندیده‌ام و او را تنها پس از بازگشت از مسابقات و در حد 10 دقیقه می‌بینیم. شاید حق با ایشان است و ما باید سرمان را پایین بیندازیم و فقط جلو برویم. نمی‌دانم چه کسی باید به این مشکلات رسیدگی کند. وقتی کارد را به استخوانم رسانده‌اند سهراب مرادی هم به حاشیه می‌رود و به جای اینکه مسئولان اصفهان کمک کنند تا با روحیه بالاتر به بازی‌های آسیایی بروم و دوباره مدال المپیک کسب کنم، فکر می‌کنم از عمد کاری می‌کنند که سهراب مرادی دیگر مدال نگیرد و این کارها باعث شود من ناامید شوم و نتوانم با خیال راحت وزنه بزنم. دقیقاً 2 سال است که به خاطر این موضوع و نیازهای اولیه‌ام جنگ اعصاب دارم. امکاناتی که هر ملی‌پوشی در استان خودش و خیلی بهتر و بیشتر دریافت کرده است، اما مسئولان استان اصفهان نیازهای اولیه مرا هم تأمین نکردند.

سلطان‌حسینی مدال‌آوران اصفهانی مسابقات جهانی را می‌شناسد؟

**یعنی می‌گویید هم‌تیمی‌هایتان در تیم ملی در استان‌های خود وضعیت بهتری نسبت به شما دارند؟

مرادی: بله؛ خیلی بهتر و بیشتر. نمی‌دانم چرا در استان اصفهان با این وسعت کسی نیست که به وضعیت امثال من رسیدگی کند. در آینده یک ورزشکار با خود می‌گوید سهراب مرادی قهرمان المپیک شد و هیچ حمایتی از او صورت نگرفت و من از اصفهان قهرمان المپیک بشوم که چه اتفاقی بیفتد؟ اخیراً 2 وزنه‌بردار اصفهانی در مسابقات قهرمانی جوانان جهان مدال گرفتند و تیم ملی هم قهرمان جهان شد. از مدیران بپرسید اصلاً نام این ورزشکاران را می‌دانند و آنها را می‌شناسند؟ در حالی که اینها آینده‌های المپیک هستند. آقایان یک تماس با آنها گرفته اند تا تبریک بگویند؟ وقتی حال و روز سهراب مرادیِ قهرمان المپیک این باشد، وای به حال بقیه ورزشکاران استان.

از باشگاه ذوب‌آهن شکایت کردیم

** ماجرای طلبتان از باشگاه ذوب‌آهن به کجا رسید؟

مرادی: آن هم هنوز پرداخت نشده است. در همان زمان سعید آذری در مصاحبه با رسانه‌ها گفت طلب وزنه‌برداران ذوب‌آهن پرداخت می‌شود، اما تا الان که هیچ اتفاقی نیفتاده است. ما شکایت کردیم و باید ببینیم شکایتمان به کجا می‌رسد. جالب است که تمام دغدغه‌ و درگیری من با مسئولان اصفهان است و طوری رفتار می‌کنند که انگار اصفهانی‌ها نمی‌خواهند من وزنه بزنم. هیچ کاری با حرف زدن پیش نمی‌رود و باید عمل کرد.

**با وجود این وضعیت، میزان آمادگی‌تان برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا چطور است؟

مرادی: خوشبختانه در فاصله یک ماه مانده تا بازی‌های آسیایی شرایط خوبی دارم و در تمرینات به رکورد جهان رسیده‌ام. فقط اگر مسئولان اصفهان به وضعیت من رسیدگی کنند و برایم جنگ اعصاب درست نکنند، امیدوارم مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کنم و فارغ از تمام این اتفاقات، برای اصفهان افتخارآفرینی کنم و برگردم تا دوباره همان مسائل پیش بیاید. (با خنده)

** صحبت دیگری ندارید؟

مرادی:متأسفانه عملکرد مسئولان باعث می‌شود ورزشکاری هم که نمی‌خواهد به سمت حاشیه برود، واکنش نشان دهد و کاری می‌کنند که یک ماه مانده به بازی‌های آسیایی وارد حواشی شود. همان‌طور که گفتم مسئولان استان اصفهان هنوز به قول‌های 2 سال قبل خود هم عمل نکرده‌اند و من هم نمی‌دانم چه کسی باید به این مسائل رسیدگی کند.

تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.