سرویس: غیر تولیدی 21:15 - یکشنبه 24 تیر 1397

روحانی در جلسه هیات دولت:

دولت در اجرای رهنمودهای رهبری عزم جدی دارد

رئیس‌جمهور بر عزم جدی همه اعضای دولت در پیگیری کامل و اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه عصر امروز یکشنبه هیات وزیران، ضمن تشکر از حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و استقبال از رهنمودهای ایشان، بر عزم جدی همه اعضای دولت در پیگیری کامل و اجرای این رهنمودها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز دولت بار سنگین امید و اعتماد مردم برای حل مشکلات آنان را بر دوش دارد، همراهی همگان با دولت در شرایط خطیر کشور و مقابله موثر با دشمنان را ضروری دانست.

رئیس جمهور در ادامه اظهار امیدواری کرد در پرتو توانمندی های ملی، عزم استوار مردم، مشارکت کامل بخش خصوصی و تلاش مجدانه دولتمردان، مسیر آینده روشن تر و منافذ نفوذ دشمن بسته خواهد ماند.

* تصویب آیین‌نامه اجرایی اختصاص اعتبار برای حمایت از طرح‌های اشتغالزا 

هیات وزیران در ادامه آیین نامه اجرایی مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات برای حمایت از طرحهای تولیدی اشتغالزا را مورد بررسی و تصویب قرار داد.

برنامه های مشمول این آیین نامه شامل رسته فعالیت های منتخب، بازسازی و نوسازی صنایع، تکمیل و راه اندازی طرحهای کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه تمام بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد، اجرای طرحهای صنایع کوچک و حمایت از توسعه خوشه های کسب و کار، بافت های فرسوده و طرحهای حمل و نقل عمومی و ریلی از جمله جایگزینی خودروهای عمومی و ماشین آلات کشاورزی فرسوده، کارورزی جوانان و طرحهای اشتغالزایی مناطق مرزی، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می باشد.

مبلغ 5 هزار میلیارد ریال از منابع این آیین نامه صرف اعطای تسهیلات بابت تشویق و کمک به صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی با اولویت محصولات نهایی و فعالیت های دانش بنیان خواهد شد.

همچنین به منظور تحریک تقاضای داخلی، دستگاه های اجرایی ذیربط موظف شدند گروه کالایی مشمول افزایش تقاضا برای خرید از کالاهای مصرفی بادوام، واسطه ای و سرمایه ای مشروط به خرید کالای تولید داخل را به همراه برنامه حمایت مالی از آنها از محل منابع مالی مرتبط، به تایید سازمان برنامه و بودجه کشور رسانده و دستورالعمل اجرایی آن را با همکاری این سازمان و بانک مرکزی تهیه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.