سرویس: اخبار شهرستان 20:40 - یکشنبه 24 تیر 1397

با حضور اقشار مردم و مسئولان؛

مراسم معارفه رئیس جهاد کشاورزی کوهپایه برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کوهپایه برگزار شد و در این مراسم از زحمات و خدمات حسن احمدی تکریم و راعی به عنوان ریاست جدید جهاد کشاورزی بخش کوهپایه انتخاب شد.

به گزارش اصفهان شرق، محمد هادی کاراندیش در ایین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کوهپایه با اشاره به تسلط  احمدی به تمام نقاط و اطلاعات منطقه، اظهار کرد: بهترین خاطرات کاری را از زمان خدمت در کوهپایه دارم و کوهپایه اقلیم های متنوعی چون مناطق کویری و کوهستانی و کوهپایه‌ای را داراست و شاید از تمام اقلیم های مناطق شهرستان را در منطقه کوهپایه بتوان پیدا کرد که به روش خاص خود باید با آن رفتار کرد.

وی افزود: کشاورزان منطقه بسیار زحمت کش هستند و در تعداد زیادی از مزارع و حتی  کوچکترین واحد های تولیدی در این منطقه  مشغول به فعالیت هستند.

معاون اداری مالی جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان تصریح کرد:  احمدی در هر منطقه ای که فعالیت داشتند بسیار دلسوزانه خدمت کردند ایشان کوله باری از دانش و تجربه هستند که بسیاری از کشاورزان ایشان را می‌شناسند و با ایشان رابطه نزدیک دارند.

کاراندیش خاطرنشان کرد: قاسمی و دیگر کارشناسان که جدید  استخدام شده اند و وظیفه سرپرستی و مدیریت واحدها را دارند و خواستار انتصاب به سمت‌های مدیریتی هستند طبق دستور العملی که اخیرا به وزارتخانه ابلاغ شده است  باید حتما یک آزمون مدیریتی را با موفقیت طی کنند و با اخذ نمره قبولی امکان انتصاب آن ها به پست های مدیریتی فراهم خواهد شد.

حسن احمدی با اشاره به اهمیت مراکز خدمات، اظهار کرد: مراکز خدمات همیشه در نوک پیکان قرار دارد و از نظر رتبه بندی در ابتدا وزارتخانه ها، سازمانها و مدیریتها و در پایان مراکز قرار دارند ولی از نظر کاری رتبه بندی از مراکز شروع می شود و در پایان وزارتخانه ها قرار دارد وهر کشاورز در مرحله اول به مراکز خدمات مراجعه می کند و سپس به مدیریت ارجاع داده می شود.

وی افزود: در سیل  اخیر هم این مسئله کاملا مشهود بود چرا که با مراجعات مردم به ما به عنوان مرکز خدماتی همراه بود که با پیگیری های لازم اعتبارات برای لای روبی قنوات سیل زده  اختصاص یافته است.

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه با اشاره به وسعت بخش کوهپایه، تصریح کرد: بخش کوهپایه یک منطقه بسیار وسیعی است که از کارخانه اسپیرال در شهرک سجزی شروع و تا گردنه ملااحمد ادامه دارد و از جاده هرند تا فشارک و ورتون، زفره ادامه دارد و این در حالی است که  سطح کشاورزی منطقه کوهپایه به دلیل کویری بودن منطقه و کم آبی قابل توجه نیست.

وی با اشاره به حسن خلق پیامبر (ص)، عنوان کرد: مسوولان باید کاری که از دست خودشان بر می آید را انجام دهند و در انجام وظایف خود کوشا باشند ولی مهمتر از همه اخلاق و منش است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی کوهپایه در مدت ۹ سال خدمت خود، بیان کرد: با تلاش و پیگیری و اموزش توانستیم توسعه کشت پسته از ۱۲۰ هکتار به ۳۷۰ هکتار و کشت ۱۲ هکتار زعفران به صورت پراکنده را در بخش ایجاد کنیم.

احمدی با اشاره به تلاش برای حفظ باغات و درختان در سال‌های خشکسالی، اذعان کرد:  در سال‌های اخیر که بخش در خشکسالی به سر می‌برد آبرسانی به باغات با تانکر انجام شده است و جزء اولین مرکز در شهرستان اصفهان بودیم  که از چندین سال گذشته این اقدام صورت گرفته است و هر سال با مشارکت مردم حداقل ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ سرویس آبرسانی انجام شده است و امسال هم در حال انجام است.

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه در ادامه گفت: در سال‌های که وضعیت بارش‌ها بهتر بود زراعت ۱۵۰۰ هکتار گندم و جو و کشت یونجه و … انجام شده و کاشت گیاهان دارویی در بخش نیز جود دارد.

وی افزود: بخش کوهپایه متشکل از چهار دهستان است که شامل دهستان سیستان به مرکزیت سجزی، دهستان جبل با مرکزیت جزه، دهستان تودشک با مرکزیت تودشک و دهستان زفره با مرکزیت زفره است که عمده قنوات بخش کوهپایه در جبل، زفره و تودشک قرار دارد.

احمدی اظهار کرد: بخش کوهپایه در بر دارنده ۳۵۰ رشته  قنات است که یک امتیاز منحصر به فرد در استان اصفهان محسوب می شود که بیشترین جذب اعتبار هم مربوط به همین بخش بوده است و با اعتبارات در نظر گرفته شده  امسال هم  لایروبی ۱۲۰ رشته قنات در دست اجرا است.

حسن احمدی در ادامه گفت: حفظ نباتات و مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، پروژه های لوله گذاری کم فشار و تحت فشار در برخی مناطق، پروژه های تعمیر استخر های ذخیره، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی_ مذهبی و محافل قرآنی، تأسیس شرکت تعاونی خویا و شرکت تعاونی دامداران و شرکت ترویجان نو اندیش کوهپایه، تشکیل دو صندوق خرد زنان روستایی از جمله اقدامات جهاد کشاورزی کوهپایه در این سال‌ها است.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده جهاد کشاورزی  کوهپایه جمع آوری ۷ میلیون تومان زکات، جذب اعتبارات خشکسالی در سال‌های ۸۹، ۹۰ و ۹۳، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی جهت توسعه کشت پسته، زعفران، قارچ و پرورش شتر مرغ است.

حسن احمدی اظهار کرد: بیشترین مجتمع های پرورش شتر مرغ در بخش کوهپایه قرار دارد و بیش از ۱۰ مرکز پرورش شتر مرغ اکنون مشغول

به فعالیت هستند و حتی به عنوان واحد نمونه نیز معرفی شده اند.

احمدی با اشاره به تعامل خوب جهاد کشاورزی کوهپایه با اصحاب رسانه و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، تصریح کرد: یکی از بحث های مهم فرهنگی و مسایل ترویجی جهاد کشاورزی ارایه برنامه های تلویزیونی و رادیویی است و بیش از ۵۰ مورد برنامه در بخش کوهپایه ضبط شده است

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه تصریح کرد: قاسمی فعالیت های خوبی در این مرکز داشته و شایستگی آقای قاسمی به عنوان یک فرد فعال و کارشناس این حوزه بر کسی پوشیده نیست و این در حالی است  که وی از افراد بومی منطقه نیز  هستند و گزینه‌ای مناسب برای ریاست جهاد کشاورزی کوهپایه هستند و انتخاب وی به نظر مناسب‌تر می‌رسید اگر چه راعی هم جایگاه خاص خود را در این حوزه دارند.

حسن احمدی در ادامه گفت: همه مسوولان باید جهادی عمل کنند و ما باید خود را وقف کشاورز کنیم و کشاورزان چیزی جز محبت از مدیران نمی خواهند و اگر اعتراضی دارند نیاز دارندکه مسئولان به حرف های آن ها گوش دهند و باید به خواسته قانونی کشاورزان گوش داد و مهمترین فعالیت اقتصادی کشور کشاورزی است و در مرتبه بعد صنعت قرار دارد چرا که اگر کشوری از لحاظ کشاورزی ضعیف عمل کند بازنده است.

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه اظهار کرد:  امور اراضی که انتقادات  را به همراه داشته است مبنی بر این‌که چرا با متخلفان برخورد نمی شود و یا چرا اعلام نمی شود که برای مواردی همچون دیوار کشی  باید مجوز دریافت شود و یا چرا دیوارسازی های غیر مجاز تخریب نمی شود.

احمدی افزود: کسانی که برای  دریافت مجوز مراجعه کرده‌اند  راهنمایی های لازم به آن‌ها صورت گرفته است  و البته  بعضی  از  افراد بدون مراجعه برای دریافت مجوز و اقدام به دیوار کشی کرده اند که با دیوار کشی‌های غیر مجاز نیز با توجه به قانون برخورد شده و حتی گاها تخریب نیز شده است.

رئیس پیشین جهاد کشاورزی کوهپایه با اشاره به دو نامه‌ متضاد شورای  شهر کوهپایه در مدت زمان یک هفته، افزود:  باغستان کوهپایه در نقشه جامع شهری در حریم شهر کوهپایه واقع شده است و به طور کلی باغ ها در نقشه در نظر گرفته شده است که برای حفاظت از درختان موجود باید دیوار های تخریب شده بهسازی شوند و بنابراین دیوار کشی ها به منظور حفظ کاربری موجود بوده و تغییر کاربری اراضی اتفاق نیفتاده است.

حسن احمدی در پایان گفت: در منطقه جبل هم صاحبان باغ ها چه با مجوز و چه بدون مجوز با تعمیر دیوار باغ های خود و حتی خرید آب در راستای حفظ باغات خود عمل کرده اند که اگر این فعالیت ها صورت نگیرد باغ و درختان کاملا از بین خواهد رفت که این عمل برای حفظ اراضی بوده است.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی کوهپایه برگزار شد و در این مراسم  زحمات و خدمات حسن احمدی تکریم و راعی به عنوان ریاست جدید جهاد کشاورزی بخش کوهپایه انتخاب شد از نکات قابل توجه این مراسم ارتباط نزدیک کشاورزان با حسن احمدی بود که بسیاری از ان‌ها با اشک این مدیر را بدرقه کردند و تودیع و معارفه ای دراماتیک را رقم زدند.

انتهای پیام/  جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.