سرویس: اجتماعی 18:00 - یکشنبه 24 تیر 1397

ماجرای نبود دارو‌های خارجی بیماران سرطانی در داروخانه‌ها چیست؟

سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص نبود دارو‌های خارجی بیماران سرطانی در داروخانه‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش اصفهان شرق، چند روزی است، اخباری مبنی بر کمبود داروی بیماران سرطانی در رسانه ها منتشر شده است و کافی است تا سری به داروخانه های دولتی بزنید، در این صورت است که با عبارت «نداریم» داروخانه ها در پاسخ به درخواست بیماران در خصوص داروهای خارجی و سردرگمی و دلواپسی آنها از نبود دارو مواجه می شوید.

در پی موضوع نبود داروهای خارجی برای بیماران سرطانی موضوع را از سازمان غذا و دارو پیگر شدیم که چرا داروهای خارجی بیماران سرطانی در داروخانه های دولتی موجود نیست؟

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در خصوص برخی اخبار مبنی بر نبود داروی خارجی بیماران سرطانی گفت: بر اساس قانون ششم توسعه ما مکلف هستیم از داروهای تولید داخل حمایت کنیم و حمایت از برند خارجی خلاف قانون است.

پزشکان عوارض داروها را گزارش کنند

وی درپاسخ به این سوال که برخی بیماران اظهار می کنند پس از مصرف داروی ایرانی دچار عارضه می شویم، در این موارد تکلیف بیماران چیست؟ گفت: در این موارد پزشک بیمار باید کارت زرد عوارض دارویی را پر کند و به مرکز ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها (ADR)ارسال کند تا ما در سازمان غذا و دارو عارضه ناشی از دارو را مورد بررسی قرار دهیم.

جهانپور تصریح کرد: در صورتی که عارضه خاص ناشی از داروی ایرانی باشد سازمان غذا و دارو از تولید دارو با فرمولاسیون کنونی جلوگیری می‌کند اما اگر این عارضه ناشی از عوارض عام دارو باشد در این صورت نمی توان کاری کرد و ما نمی توانیم به دلیل عارضه عام داروی خارجی وارد کنیم.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.