سرویس: تولیدی » خبر پوششی 21:49 - پنجشنبه 28 فروردین 1393

توسلی در جلسه ی سوادآموزی با حضور مسئولین مربوطه

بی سوادی را از بخش بن رود ریشه کن کنیم

رییس آموزش و پرورش بخش بن رود گفت: هدف اصلی ما مسدود کردن راههایی برای بی سوادی و گرایش دادن مردم به سواد می باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: جلسه ای با حضور مسئولین مربوطه با اهداف شناسایی و کاهش بی سوادی در اداره آموزش و پرورش بن رود تشکیل شد.

این جلسه به منظور ترغیب و تشویق سوادآموزی به ریاست صادقی بخشدار بن رود، توسلی رئیس اداره آموزش و پرورش، حجت السلام هاشمی مسئول اداره تبلیغات اسلامی، شیویدی مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره)، موسوی رییس بهزیستی بخش بن رود، دهیاران و شوراهای بخش در محل اداره آموزش و پرورش بخش بن رود تشکیل گردید.

توسلی ریاست اداره آموزش و پرورش ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حاضرین در جلسه و تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن از حاضرین خواست جهت شناسایی و تشویق و ترغیب بیسوادان و کم سوادان تلاش نمایند.

Vater-Mark2

در ادامه عارف کارشناس سوادآموزی آموزش و پرورش بیان گزارش اجمالی از روند نهضت سواد آموزی در سطح بخش پرداخت.

وی در این راستا بیسوادان در سطح کشور را طبق آمار سال 1390 حدود ده میلیون نفر اعلام کرد و گفت: واحد سواد آموزی در سه سطح( سواد آموزی پایه، کلاس تحکیم ، کلاس انتقال) فعالیت میکند.

عارف به فعالیت آموزشیاران نهضت سواد آموزی و نحوه استخدام آموزشیاران اشاره و تصریح نمود: در حوزه سواد آموزی به هیچ عنوان آموزش دهنده استخدام نمیشود و فعالیت های سواد آموزی از طریق واگذاری به موسسات آموزشی غیر دولتی امکان پذیر است.

وی سپس در خصوص بخشنامه صادره از سوی استاندر مبنی بر تشویق و ترغیب همه دستگاهها و مسئولین نسبت به جذب بیسوادان برای سواد آموزی توضیحاتی را ارائه نمود و تاکید کرد: در خصوص شناسایی عزیزان بیسواد تلاش نمایید و در این راستا از دستگاههایی که با سوادآموزی منطقه همکاری لازم را داشته اند خصوصاً اداره بهزیستی ورزنه و کمیته حضرت امام (ره) ورزنه کمال تشکر را دارم.

Vater-Mark4546

در ادامه حجت السلام هاشمی مسئول اداره تبلیغات اسلامی ورزنه نیز ضمن تبریک به مناسبت ولادت پیرامون علم آموزی و اهمیت آن از نگاه معصومین روایتی از حضرت فاطمه زهرا (س) بیان نمود.

سپس هر یک از اعضاء نقطه نظرات خود را در زمینه جذب بیسوادان و کم سوادان و جذب آموزشیاران مطالبی بیان نمودند.

در پایان این جلسه صادقی بخشدار بن رود ضمن تقدیر و تشکر از حاضرین در جلسه و توجه ویژه به مسئله سواد آموزی، اهمیت علم و تربیت از سوی همگان، مشارکت همه در این امر و تشویق و ترغیب بیسوادان و کم سوادان در بحث علم آموزی مطالبی بیان نمود و مقرر شد چنانچه دهیاران در شناسایی افراد فاقد سواد همکاری لازم را داشته باشند از طرف بخشدار مورد تشویق قرار گیرند.

Vater-Mark47

در راستای این جلسه مصوباتی به شرح زیر مقرر گردید:

– مقرر گردید فرم شناسایی بیسوادان عزیز از سوی اداره آموزش و پرورش تهیه و جهت ارائه و تکمیل به دستگاهها و دهیاران ارسال گردد.

– دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها نسبت به تشویق و ترغیب بیسوادان و کم سوادان نسبت به سواد آموزی و شرکت در کلاس ها ترغیب نمایند.

– دهیاران همکاری لازم را با آموزش و پرورش در زمینه شناسایی بیسوادان کم سوادان داشته باشند.

– اداره آموزش و پرورش نسبت به اطلاع رسانی کامل در ورزنه جهت جذب بیسوادان و شناسایی آنها اقدام نمایند.

– مقرر گردید به توجه نامگذاری امسال به عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی همگانی مشارکت لازم را در زمینه تحقق شعار مد نظر مقام معظم رهبری در سطح بخش را داشته باشیم.

Vater-Mark5 Vater-Mark6 Vater-Mark164

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.