سرویس: غیر تولیدی 12:12 - یکشنبه 24 تیر 1397

دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی در اصفهان برگزار می‌شود

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی با شرکت ۳۵۰ دانشجو از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی استان اصفهان به مدت ۱۰ روز برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی یادگاری با اشاره به برگزاری دهمین دوره طرح ولایت دانشجویی موسوم به دوره «خط امام استانی» اظهار داشت: این دوره از 26 تیر لغایت 2 مرداد به مدت 10 روز با شرکت 350 دانشجو شامل 230 نفر خواهر و 120 نفر برادر از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر استان اصفهان در اردوگاه فرهنگی، تربیتی شهدای درچه برگزار می‌شود.

وی افزود:  یک هزار نفر برای شرکت در این دوره ثبت‌نام کردند که از این تعداد حدود 800 نفر در مرحله مصاحبه شرکت کردند و 530 نفر از آنان پذیرفته شدند که با توجه به ظرفیت اردوگاه، 350 نفر از دانشجویان برای شرکت در دوره، فراخوان شده‌اند.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه در مراحل برگزاری مصاحبه و انتخاب دانشجویان بسته فرهنگی به آنان ارائه شده است، گفت: مراسم افتتاحیه این دوره ساعت 18 سه‌شنبه 26 تیر با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان و مراسم اختتامیه آن با حضور دکتر سراج از تهران روز سه‌شنبه 2 مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 20 استاد بنام از تهران، قم و اصفهان در این دوره حضور دارند، عنوان کرد: این دوره با هدف تربیت دانشجوی هم‌طراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که در آن دانشجویان در دو بخش تعهد شامل مباحث معرفتی، بصیرتی و اخلاقی و بخش تخصص شامل مباحث مهارتی آموزش می‌بینند.

یادگاری ادامه داد: هر کدام از دانشجویان، برای نخستین بار در این دوره شرکت می‌کنند و تعدادی از آنان به عنوان نفرات برگزیده، برای شرکت در اردوی طرح ولایت کشوری اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی تصریح کرد: انتظاراتی در قالب یک بسته فرهنگی با عنوان «کارخواست» در طول دوره به دانشجویان ارائه می‌شود که آنان، درباره این انتظارات، در طول دوره فعالیت می‌کنند، همچنین پس از برگزاری دوره، دانشجویان طرح‌های خود را در دانشگاه‌ها پیاده می‌کنند و بعداً نتایج آن از دانشجویان در دوره‌های تداوم خواسته می‌شود.

مسئول تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: بازدید از گلستان شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی شامل فوتسال، والیبال تنیس، سخنرانی، پاتوق‌های شبانه و برگزاری مسابقات فرهنگی و پخش فیلم از دیگر برنامه‌های جانبی این دوره آموزشی است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.