سرویس: اخبار شهرستان 22:32 - جمعه 22 تیر 1397

در مراسم تودیع امام جمعه شهر محمد‌آباد مطرح شد؛

نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است/ امام جمعه باید از جنس مردم باشد

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: هنر خطیب این است که همه را بتواند اغنا کند، لذا سخت ترین مدیر در جامعه خطیب جمعه است.

به گزارش اصفهان شرق، پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر محمدآباد از توابع جرقویه سفلی با حضور مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان اظهار کرد: خطیب جمعه باید دانشگاهی را اداره کند که هم کوچک و هم بزرگ هم باسواد و هم بی سواد در آن وارد می شودند و هنر خطیب این است که همه را بتواند اغنا کند، لذا سخت ترین مدیر در جامعه خطیب جمعه است.

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان افزود: جنس امام جمعه، جنس پابرهنگان است و باید از جنس مردم و با مردم باشد.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی نیز در این جلسه گفت: نماز جمعه اصلی ترین و مهمترین وظیفه اش در هدایت گری و روشنگری مخاطبین خودش است و اگر مسائل را به صورت واقعی و حقیقی متوجه شوند مردم می تواند تصمیم بگیرند و مردم ما مردم فوق العاده و متدین و انقلابی هستند و مردم محمداباد از این ویژگی به دور نیستند.

امام جمعه اسبق شهر محمد‌آباد با اشاره به اینکه اگر سیاست از دیانت به دور باشد خباثت آلود است افزود: خطبه اول نماز جمعه مهمتر از خطبه دوم می باشد و باعث هدایتگری و روشنگری در بین مردم خواهد بود. چون نماز جمعه یک هدایتگری است مسئولین باید دقت کنند و آن را رصد کنند.

در این مراسم حجت الاسلام سیدحسین هاشمی تودیع و حجت الاسلام مصطفی فراحینی به سمت امام جمعه شهر محمد آباد منصوب شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است/ امام جمعه باید از جنس مردم باشد”

  1. حاج ولی8 گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    ضمن قدردانی از تلاش های خالصانه و زحمات صادقانه حاج اقای هاشمی بزرگوار اولین امام جمعه شهر محمدآباد برای حاج اقای فراحینی از درگاه ایزد منان تمنای توفیق روز افزون دارم.
    التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.