اصفهان شرق

بی عرضگی برخی مسئولان بیش از تحریم باعث به وجود آمدن مشکلات می شود

کدخبر: 170741
1397/04/22 در ساعت 16:12

به گزارش اصفهان شرق، حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی امام جمعه موقت شهر نصر آباد در خطبه های نماز جمعه ۲۲ تیرماه ۹۷ این شهر ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی از حیا به عنوان یک صفت مهم و زیربنایی که نشانه تدین، ایمان و عاقل بودن افراد است یاد کرد و با استناد به حدیثی گهربار از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام اظهار کرد: حیا نوری است که حقیقت ان تابلوی ایمان است و تفسیر ان توقف در هر چیزی که با یکتایی خداوند منافات دارد.

نامبرده در ادامه به تبیین جلوه‌های حیا پرداخت و از حیای در نگاه، گفتار، شنیدن، عمل و پوشش به عنوان مهمترین جلوه های حیا نام برد و افزود: چشم نماد حیای انسان و روزنه قلب است و نباید اجازه داد چشم و گوش و زبان و فکر انسان الوده به گناه شود و عمل انسان را تباه کند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت حجاب توسط زنان و مردان گفت: هدف دشمن گرفتن حیا از زنان است و اگر چنین شود جامعه رو به نابودی می رود.

امام جمعه موقت نصراباد در خطبه دوم نیز نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و به نقل از مولای متقیان تصریح کرد: همانا گناه مانند مرکب سرکشی است که عنان را از دست صاحب خود گرفته و او را به آتش جهنم می اندازد و تقوا مرکب راهواری است که صاحب خود را به بهشت می رساند.

وی سپس به تشریح مناسبت ها پرداخت و با اشاره به سالروز تشکیل اولین جلسه خبرگان رهبری افزود: مهمترین وظیفه خبرگان انتخاب رهبری و نظارت بر عملکرد رهبری است که پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این مجلس به وظیفه خود خیلی خوب و به موقع عمل کرد و شایسته ترین فرد را به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزید که هدایت جامعه را به شکل مطلوب بر عهده دارد.

حجت الاسلام مهدی عرب صالحی با اشاره به روز تعامل سازنده با دنیا خاطرنشان کرد: در تعامل با دنیا باید استقلال و عزت کشور با همه جوانب آن حفظ و در قراردادها همه منافع کشور در نظر گرفته شود. باید توجه داشته باشیم که دنیا فقط چهار تا کشور غربی نیست و از اول نباید به غربی ها بها داد که این همه مشکل درست شود.
خطیب مذکور با اشاره به بروز برخی مشکلات بویژه در زمینه اقتصادی در کشور گفت: تحریم در ایجاد مشکلات اثر دارد اما بیستر مشکلات به وجود امده به خاطر بی عرضگی برخی مسئولان است و حتی گرای برخی تحریم‌ها توسط خائنین داخلی داده می‌شود.

وی بازرسی از دانشگاه و دفاتر اساتید را نمونه بارز خیانت بعضی مسوولان کشور بر شمرد و تصریح کرد: جامعه ما مسوولی می‌خواهد که مردمی و در کنار مردم باشد و درد مردم را بفهمد و به فکر مشکلات مردم باشد. مسئولی که با مردم نیست و دل در گرو دشمن دارد باید کنار برود.

نامبرده با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت و نامگذاری روز اول ذیقعده به عنوان روز دختر گفت: دختر در اسلام جایگاهی بس والا دارد و بیانات و تعابیر پیامبر در رابطه با دخترشان بیانگر این موضوع است. وقتی که اشرف مخلوقات خطاب به دخترش می گوید فداها ابوها این منزلت دختر در اسلام را می رساند.

عرب صالحی با اشاره به روز بهزیستی و تامین اجتماعی افزود: بهزیستی فقط شامل افراد معلول و ناتوان نمی‌شود. بلکه بهزیستی یعنی زندگی بهتر برای مردم و این وظیفه مسئولان است که برای بهبود زندگی و معیشت مردم تلاش کنند.

سالروز تاسیس شورای نگهبان موضوع دیگری بود که خطیب نماز جمعه نصرآباد در این خصوص اذعان کرد: دشمن حق دارد به شورای نگهبان حمله کند چون این شورا نگهبان قانون اساسی و مانع نفوذ دشمنان است.

وی در رابطه با سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در سال ۶۷ و کاربرد تعبیر نوشیدن جام زهر توسط حضرت امام خمینی (ره) گفت: علت این امر این بود که ان زمان عده ای مرد راه نبودند و گر نه امام گفته بودند تا ازادی قدس جنگ ادامه دارد.

وی در پایان از همه برگزار کنندگان و دست اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و پاسداشت سومین سالگرد تدفین دو شهید گمنام در شهر نصراباد قدر دانی نمود.

انتهای پیام/