اصفهان شرق

دشمن به دنبال شکاف انداختن بین مردم و مسئولان است

کدخبر: 170739
1397/04/22 در ساعت 15:58

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام احمد شاکری در خطبه های نماز جمعه شهر کوهپایه با دعوت به تقوا الهی با اشاره به نامه ۳۱ نهج البلاغه، اظهار کرد: سر و کار با امور روزمره و غرق در دنیا شدن و همه ارزوها رو از دریچه دنیا دیدن دل انسان را میمیراند و دل انسان که مرد انسان با حیوانات دیگر تفاوتی ندارد و درمان دل مردگی، موعظه است.

وی با اشاره به سخنان حضرت عیسی(ع)، افزود: اگر دل سیاه شد از سنگ هم سخت تر است حوادثی که در کربلا اتفاق افتاد دل سنگ را بخوبی نشان می‌دهد و انچه که در کربلا گذشت و داعش دانه درشت قساوت دل است و اگر قساوت دل پرده های مختلفی داشته باشد پرده های اولیه ان برای همدیگر زدن است.

امام جمعه شهر کوهپایه با اشاره به هفته حج و ایه ۹۷ سوره مائده، تصریح کرد: رفتن به خانه خدا برای این است که در مقابل کفر و ستم بیایستیم.

وی با اشاره به گزارش پخش شده از تلویزیون، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها برای ما کاری نمی‌کنند از طرفی می‌گویند برجام باید حفظ شود و از طرفی به شرکت‌هایشان ضمنی می‌گویند جمع و جور کنید و برگردید.

شاکری با اشاره به وحشت بعضی‌ها از گفتن تکبیر بعد از نماز‌ها و گفتن مرگ بر امریکا و دعا برای رزمندگان، بیان کرد: امام فرمودند: اگر کسی چنین اهنگی داشته باشد اهنگ و وسوسه‌اش شیطانی است مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل ترجمه زیارت عاشورا است.

امام جمعه شهر کوهپایه در ادامه گفت: تحریم تقریبا هم زاد با نظام جمهوری اسلامی ایران است و انچه اکنون دشمنان بیشتر روی ان مانور می‌دهند جنگ روانی است از یک سو میخواهند مردم را از نظام و جمهوری اسلامی ناامید کنند و از سویی دیگر میخواهند بین مردم و مسوولان فاصله و شکاف بیاندازند.

شاکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اذعان کرد: مسوولان سطح زندگی خود را هم سطح مردم کنند مسوولان مواظب باشند از تکبر نسبت به مردم، سهل انگاری، تنبلی، اشرافی گری و تکیه به جایگاه چند روزه ریاستی اجتناب کنند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه