سرویس: تولیدی 10:14 - شنبه 23 تیر 1397

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

اروپا با عمل باید پایبندی به تعهداتش در برجام را نشان دهد/ تغییر کابینه اقتصادی، جان تازه ای به دولت می بخشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مردم و نمایندگان مجلس انتظار دارند که دولت در تیم اقتصادی خود تغییراتی را اعمال و تیم اقتصادی سر کار آید که بتواند مشکلات اقتصادی مردم را مرتفع کند.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه در مذاکرات آنچه به عنوان بیانیه و تفاهم نامه مطرح شد یک بحث کلی از طرف اروپاییان بود، اظهار کرد: اگر اروپا می خواهد در مذاکرات بماند باید پایبندی به برجام را در عمل نشان دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: حفظ مبادلات تجاری با ایران با یورو و بدون تاثیر دلار، خرید نفت و انجام مسائل بانکی از جمله حداقل هایی است که باید از طرف اروپا دنبال شود و غیر قابل عدول برای ماست.

وی گفت: اگر مذاکره با اروپا به نتیجه نرسد و اروپا از همین حداقل ها سرباز زند، از مذاکره با اروپا خارج می شویم زیرا خطوط کلی مذاکره را رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند و مجلس در خصوص مذاکرات، باید نظارت خودش را داشته باشد.

فولادگر با بیان اینکه در دنیا نشان دادیم که اهل منطق هستیم و هر جا لازم باشد، مذاکره کرده ایم، بیان کرد: اگر استکبار با زبان تهدید قصد پیش بردن کار را دارد ما هم باید با زبان خودش با او رو به رو شویم و روی مواضع خودمان پافشاری کنیم.

وی تاکید کرد: کشور ایران باید مواضع انقلابی خود را به دنیا اعلام کند و اگر بناست تحریم نفتی ما به شکلی باشد که همه کشورهای منطقه اجازه صادرات نفت از تنگه هرمز را داشته باشند ولی ما این اجازه را نداشته باشیم، عادلانه و عملی نیست و باید با قاطعیت برخورد شود.

*لزوم تغییر در کابینه اقتصادی دولت

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر گفتگو با ضرورت تغییر در کابینه اقتصادی دولت، تصریح کرد: مردم انتظار دارند که دولت در تیم اقتصادی خود تغییرات محسوسی را اعمال کند و تیم اقتصادی سر کار آید که بتواند مشکلات اقتصادی مردم را مرتفع کند.

وی گفت: 200 نماینده درخواست تغییر کابینه اقتصادی دولت را دادند و انتظار می رود تا دکتر روحانی به سرعت وارد عمل شوند زیرا شرایط امروز اقتصادی نیاز به وجود تیمی در دولت دارد که بتواند به خوبی در زمینه بهبود اوضاع وارد عمل شود وگرنه استیضاح در شرایط فعلی کشور به صلاح نیست.

فولادگر خاطرنشان کرد: بخشی از تغییر در کابینه دست خود دولت است و نیازی به ورود مجلس نیست؛ پس می طلبد در کم ترین زمان کابینه اقتصادی تغییر کرده تا جان تازه ای در رگ های دولت در جریان بیفتد.

*می دانیم دولت سکان دار در جنگ اقتصادی است ولی حداقل قانون را اجرا کند

وی با اشاره به حضور معاون اول رئیس جمهور به اصفهان و سخنان وی در شورای اداری استان، اظهار کرد: اقای جهانگیری در شورای اداری استان اصفهان مطرح کرد که «در جنگ اقتصادی دولت سکان دار اجرا است و قوای دیگر باید به دولت کمک کنند ولی انتظار مشارکت در مدیریت را نداشته باشند»، این موضوع را مجلس به وضوح می داند و انتظار دارد لااقل قوانین توسط دولت به خوبی اجرایی شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب وارد عمل شدند و جلسه ای را به سه قوه گذاشتند، دلیل بر عدم اجرای قوانین بوده و در این خصوص دولت باید به خوبی قوانین را اجرا کند و این مهم جزئی از انتظارات مجلس از دولت است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.