سرویس: اخبار شهرستان 20:24 - چهارشنبه 20 تیر 1397

در آیین تکریم و معارفه بخشدار کوهپایه مطرح شد؛

طرح ویژه بندرخشک، شرق اصفهان را متحول می کند/ اشتغال 3000 کارگر در شهرک های صنعتی بخش کوهپایه

بخشدار اسبق کوهپایه گفت: طرح‌های نیروگاهی خورشیدی، منطقه ویژه اقتصادی و طرح بندر خشک که برای اولین بار در کشور در بخش کوهپایه قرار است اجرایی شود از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند بخش کوهپایه را متحول کند.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان، حجت الاسلام احمد شاکری در آیین تکریم و معارفه بخشدار کوهپایه اظهار کرد: این جلسه که با حضور روسای ادارات در حال برگزاری است شبیه به جلسه شورای اداری بخش نیز هست و از فرماندار تقاضا دارم که در کنار این جلسات هر ازگاهی جلسه شورای اداری را برای بخش هم در نظر بگیرند که در آن بیشتر به تعامل و گفتگو درباره مسائلی که لازم است بپردازیم.

وی با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه حضرت علی(ع)، افزود: در این نامه مالک اشتر را به تقوا دعوت می کند و به او می گوید اطاعت خدا را بر هر چیزی مقدم بدار و بنده خدا بودن شرط اصلی است.

امام جمعه شهر کوهپایه تصریح کرد: اگر می‌خواهیم سعادتمند باشیم خدا را مقدم بداریم و برای سعادتمندی باید مطیع خداوند باشیم و مسوولان در نظام جمهوری اسلامی باید در هر سمتی متوجه باشیم تریبون در اختیار ما و صندلی ریاست ما با خون شهیدان آبیاری شده است با توجه به این‌که مسئولیت در جمهوری اسلامی با دیگر نظام ها خیلی متفاوت است.

شاکری با بیان این‌که همه ما زیر نظر دوربین‌های مردمی هستیم، گفت: حضرت علی (ع) در نامه به مالک می گوید اگر جایی هوای نفس بر تو غالب گشت آن را بشکن و به هنگام سرکشی هوای نفس آن را رام کن مبادا به خاطر منفعت شخصی تصمیم غیر عقلایی و شخصی بگیری مالک بدان من تو را به شهرهایی میفرستم که قبلا حکمران هایی بودند که بعضی ظالم و بعضی عادل بودند درباره تو آیندگان آنچه را که تو امروز درباره گذشتگان میگویی میگویند.

امام جمعه شهر کوهپایه با اشاره به ایات قران، بیان کرد: انسان باید دقت کند از چه چیزی آفریده شده است و اگرمسئولیتی یا مقامی گرفت بدانید ابتدا از چه آفریده شدید و خداوند این را گفته تا بیاد داشته باشیم که ما انسان ها این هستیم و به بیراهه نرویم.

حجت الاسلام شاکری در ادامه گفت: خدایی که آدم را با این کیفیت آفریده است قادر به زنده کردن او بعد از مرگ نیز هست در روزی که پنهان ها آشکار می شود و لازمه شرمنده شهیدان نشدن به خدمت به مردم و تلاش اندیشیدن است.

امام جمعه شهر کوهپایه اذعان کرد: حضرت داود گوشه گیر شد از جانب خداوند خطاب رسید داود چرا اظهار خستگی می کنی حضرت داود عرض کرد برای راه تو مردم مرا خسته کردند و خسته از آنچه گفتم و مردم اطاعت نکردند خداوند فرمود چه دوست داری حضرت فرمود خدمت به تو را خداوند فرمود: می خواهی مرا دوست بداری به بندگان من خدمت کن این یکی از عوامل دوستی من است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام شهیدان و نظام اسلامی خدمت را سرلوحه اعمال خود قرار دهیم که اگر چیز دیگری انجام شود و پای تصویه حساب به میدان بیاید روز قیامت مورد عذاب قرار خواهیم گرفت.

*اشتغال 3000 نفر کارگر در شهرک صنعتی کوهپایه

احمد لطفی اظهار کرد: کلیه شوراهای اسلامی شهر و روستا بخش کوهپایه آمادگی لازم جهت توسعه همه جانبه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بخش کوهپایه با بخشدار جدید را دارند.

وی با اشاره به مشخصات بخش کوهپایه، افزود: بخش کوهپایه با وسعتی حدود۳ هزار کیلومتر مربع ۲۰ درصد از شهرستان اصفهان را به خود اختصاص داده است و دارای ۳ شهر و ۳ شهرک صنعتی و ۲۷ روستای مصوب و در مجموع بیش از ۵۰۰ نقطه، مکان، مزرعه و روستا و شهر است.

رئیس شورای بخش کوهپایه تصریح کرد: در این بخش ۳ شهرک صنعتی مصوب سجزی، کوهپایه و تودشک و چندین نقطه صنعتی، روستایی با بیش از یک‌ صد کارخانه که حدود ۳۰۰۰ نفر کارگر مشغول به کارند را در خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کوهپایه ۷۰ اداره، نهاد و ارگان وجود دارد که با تعداد ۳۵۰ نفر کارمند اداره می شود و افراد شاغل در بخش کوهپایه در بخش اصناف و کسبه بیش از ۱۰۰۰ نفر است.

لطفی در ادامه گفت: بخش کوهپایه با مشخصات ذکر شده استحقاق پیشرفت بیش از وضع موجود را دارا است و از فرماندار اصفهان تقاضا داریم در کمیته برنامه ریزی شهرستان اصفهان که به ریاست ایشان و با حضور نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود توجه ویژه و خاص به عمران شهری و روستایی در تخصیص بودجه ها و تکمیل زیر ساخت ها برای بخش کوهپایه داشته باشند.

رئیس شورای بخش کوهپایه با تشکر از زحمات ثالثی بخشدار پیشین و تبریک انتخاب قاضی عسگر به عنوان بخشدار کوهپایه، بیان کرد: حدود یکسال از تاریخ شوراهای جدید می گذرد اما متأسفانه هنوز احکام بعضی از مسوولانن فنی و مالی دهیاری های بخش کوهپایه صادر نشده است و پیشرفت عمران روستاها را با چالش مواجه کرده است که جا دارد بخشدار جدید در آینده نزدیک پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

*تحول بزرگ در کوهپایه در صورت تحقق طرح های کلان

حسین ثالثی اظهار کرد: بخش کوهپایه یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهرستان و استان اصفهان است که در قانون تقسیمات کشوری که تصویب می‌شود از حدود ۸۰ سال پیش از اولین بخش‌ها، بخش کوهپایه بزرگ است.

وی افزود: بخش کوهپایه در مجاورت کلان شهر اصفهان واقع است این بخش دارای مردمی فرهنگ دوست و متدین است که در استان به سخت کوشی و زحمت کشی معروف هستند و این خصلت‌ها باعث رشد استان اصفهان می‌شوند.

بخشدار پیشین کوهپایه با اشاره به دید کلان فرماندار اصفهان، تصریح کرد: طرح‌های کلانی که برای بخش کوهپایه پیش بینی شده است که اگر اتفاق بیفتد بخش کوهپایه توسعه یافته ترین بخش‌های استان اصفهان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های نیروگاهی خورشیدی، منطقه ویژه اقتصادی و طرح بندر خشک که برای اولین بار در کشور در بخش کوهپایه قرار است اجرایی شود از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند بخش کوهپایه را متحول کند.

ثالثی با اشاره به طرح‌های دیگر پیش‌بینی شده برای بخش کوهپایه، بیان کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها بیکاری برای بخش از بین خواهد رفت و جمعیت فعال از دیگر بخش‌ها در این بخش حضور خواهد یافت.

*اصل همکاری و تعامل سازنده با مدیران، رویکرد بخشدار کوهپایه

سید محمد قاضی عسگر اظهار کرد: اساس بنای کار خود را بر خدمت خالصانه و اثربخش به مردم نجیب و قدرشناس و شایسته بخش کوهپایه قرار می‌دهم.

وی افزود: تمام همت خود را به کار خواهم گرفت تا در کنار دیگر مسوولان و مردم سهم کوچکی در راستای عینیت بخشیدن به اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، مبنیات مقام معظم رهبری بر اساس رهنمودها و خط مشی فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان ایفا کنم.

بخشدار کوهپایه تصریح کرد: تمام تلاش خود را در راستای پیشبرد هدفمند و خرد جمعی و متکی بر اصل همکاری و تعامل سازنده با مدیران بخش و شهرستان و همکاران به کار خواهم بست تا به لطف الهی در آینده ای مشخص شاهد چشم اندازی روشن از توسعه همه جانبه پایدار در بخش باشیم.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.