سرویس: غیر تولیدی 08:05 - چهارشنبه 20 تیر 1397

حجت الاسلام مهدوی ارفع مطرح کرد؛

شیفتگی به منابع غربی مانع علم اندوزی منطبق بر سیره امام صادق

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: علم و فهم از شاخصه های سیره امام صادق است، مهم ترین مانع علم اندوزی شاخصه مکتب صادق دو امر شیفتگی به منابع غربی و قهر کردن با منابع اصیل اسلامی است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام مهدوی ارفع در مدرسه علمیه امام صادق چهارباغ اظهار کرد: در فرهنگ بشری هر خدمت وعملی همراه با مزد و اجر است.

وی با بیان اینکه البته در فرهنگ انبیا این امر به نحو دیگری است تصریح کرد: خداوند به همه انبیا فرمود در قبال رسالت و هدایت مردم به انها بگویید هیچ مزد واجری نمی خواهید

استاد حوزه عنوان کرد: هدایت بزرگترین نعمت برای بشریت است وانبیا سر سلسله هدایت بشریت هستند و همه اذعان دارند که هیچ رسالت وعملی بالاتر از هدایت نیست

وی تاکید کرد: در آیات قرآن یکجا استثنا وجود دارد وآنجایی که خداوند به پیامبر ختمی مرتبه می فرماید به مردم بگو تنها اجر ومزد رسالت من مودت ذی القربی است، پس چگونه این دو حرف تضاد، قابل اجماع با یکدیگر است

حجت الاسلام مهدوی ارفع ابراز کرد: پاسخ این است که این اجر سودی برای نبی مکرم نیست بلکه چون نسخه طبیبان است که سودش برای خود مردم است و این مودت ذی القربی باعث رسیدن مردم به خداوند و در راستای همان هدایت است

وی خاطرنشان کرد: مودت اهل بیت تعریفی دارد، بدین معنی که مودت محبتی است که منتج به اطاعت از معصوم و اهل بیت وتطابق زندگی با سیره اهل بیت شود.

کارشناس دینی عنوان کرد: مودت درجه ای بالاتر از محبت است، چه بسا شیعیانی که محبت اهل بیت را دارند ولی مودت ندارند و کار خود را می کنند.

وی افزود:حال هر کسی باید ببیند که چقدر عملش با سیره امام صادق تطابق دارد،قطعا به همان اندازه دارای مودت نسبت به صادق آل محمد است

حجت الاسلام مهدوی ارفع گفت: علم و فهم از شاخصه های سیره امام صادق است، ایا در گروهای جوانان جامعه ما علم ومعرفت جایگاه والا دارد، ایا عالمان دینی ما در چشم جوانان ما الگو هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه علم ومعرفت در جامعه وکشور ما ارزش و جایگاهی ندارد بلکه مدرک ارزش شده و دانش ودانشمند تحقیر شده است.

کارشناس دینی توضح داد: ترویج فرهنگ علم آموزی و فهم در دین مهمترین خصلت سیره صادق آل محمد است،چه میزان در کشور ما عطش علم آموزی وجود دارد ووقت برای تولید علم در بین جامعه هست

وی خطاب به حوزویان گفت: چه مدت باید بگذرد تا حوزه های علمیه از کف فقه جعفری که احکام طهارت و نجاست است به سمت فقه رسانه و فقه اقتصاد وتجارت و فقه حکومت واداره جامعه برویم .

کارشناس دینی بیان کرد: آیا بعداز 40 سال وقت آن نرسیده که ما در حوزه های علمیه براساس فقه غنی وپویای جعفری احکام حکومت داری براساس تمدن اسلامی و علوم اسلامی استخراج شود، کلی گویی ایا دیگر بس نیست ونباید به تشریح جزیئات بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب جز با حوزه های علمیه شکل نگرفت و جز با حوزه های علمیه تداوم نمی یابد، تحول اندیشه و متون واساتید وراهبردها و روش های نوین تدریس وتحصیل تنها راهکار حفظ انقلاب و حوزه های علمیه است.

استاد حوزه تصریح کرد: مهم ترین مانع علم اندوزی شاخصه مکتب صادق این است که دو اتفاق افتاده است نخست اینکه منابع اصلی اسلامی به غربت کشیده شده است و قرآن ونهج البلاغه را به عنوان یک کتاب علمی نخواندیم و دومین نکته شیفتگی بیش از حد به منابع غربی است.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.