سرویس: سیاسی 11:03 - سه شنبه 19 تیر 1397

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان:

صنعت فولاد یکی از نمونه های مهم اقتصاد مقاومتی است/ صادرات حدود ۹ میلیون تن فولاد از کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروزه حدود ۹ میلیون تن فولاد کشور صادر می شود، گفت: یکی از نمونه های مهم اقتصاد مقاومتی همین صنعت فولاد است.

به گزارش اصفهان شرق، محمد شریعتمداری امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه فولاد سبا در اصفهان اظهار کرد: صنعت فولاد مشهور است به صنعت از سنگ تا رنگ و از مجموعه فولاد مبارکه هفت استان ایران ذی نفع هستند.

وی با بیان اینکه تلاش برای تولید بر اساس توان داخلی از شاخصه های فولاد مبارکه است، ابراز کرد: بومی سازی تکنولوژی روز و ایجاد اشتغال در سطح کشور از دیگر خصایص مجتمع فولاد مبارکه در کشور است به طوری که فولاد مبارکه 25 میلیون سهم از 56 میلیون تنی که برای سال 1400 پیش بینی کرده ایم، برای خودش قائل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: فولاد مبارکه تلاش دارد در زمینه حل معضلات مربوط به آب منطقه اقداماتی را بکند و در همین رابطه 3 هزار و 800 میلیارد تومان از سرمایه این شرکت تحت عنوان وام های 12 درصدی به شرکت های زیر دست اعطا می شود که کاری شایسته است.

وی با بیان اینکه امروزه حدود 9 میلیون تن فولاد کشور صادر می شود، اذعان کرد: از سال 92 تا به امروز میزان تولید فولاد از 23 میلیون تن به 34 میلیون تن رسیده است.

شریعتمداری بیان کرد: تامین سرمایه زیر ساخت های تولید فولاد، چدن، ریل گذاری و برق نیاز جدی ما است که دولت باید وزارت صنعت را در این زمینه یاری کند.

وی با بیان اینکه در سال 2017 بیش از 22 درصد رشد تولید فولاد در جهان داشته ایم، تاکید کرد: یکی از نمونه های مهم اقتصاد مقاومتی همین صنعت فولاد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: علی رغم همه تلاش هایی که دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می دهد همه سربازان پرتلاش خط مقدم صنعت اجازه دشمن شادی را نمی دهند و صنعت ما با قوت و پویا ادامه راه می دهد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.