سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:40 - پنجشنبه 28 فروردین 1393

رئیس شورای حفاظت کیفی زاینده رود عنوان کرد:

مدیریت کیفیت آب در مسیر زاینده رود مهمتر از مشکلات کم آبی

رئیس شورای حفاظت کیفی زاینده رود مدیریت کیفیت آب در مسیر زاینده رود را مهمتر از مشکلات کم آبی دانست.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز: در بیست و یکمین جلسه شورای حفاظت کیفی زاینده رود که به ریاست استاندار اصفهان و دبیری حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیران دستگاههای عضو شورا تشکیل شد، دکتر رسول زرگرپور اظهار داشت: با توجه به پائین بودن کمیت آب در طول مسیر زاینده رود، پرداختن به کیفیت آب رودخانه با عنایت به نقش آن در سلامت مردم، اهمیت مضاعف دارد.

وی افزود: نظارت و کنترل بر کیفیت آب و جلوگیری از استفاده از فاضلاب خام انسانی و پسابهای غیراستاندارد در کشاورزی بایستی با جدیت بیشتر و با مدیریت جهادی اعمال گردد.

زرگرپور همچنین بر استمرار جلسات شورا و تکمیل و تسریع در انجام پروژه های تصفیه فاضلاب در سطح استان توسط مدیران مرتبط تأکید نمود.

استاندار اصفهان در این جلسه از استقرار مدیریت یکپارچه حوزه آبریز و حوضه آبخیز زاینده رود در طی هفته گذشته خبر داد و بر نظارت مستمر و پیگیری مصوبات معوق این شورا تأکید نمود.

گفتنی است در آغاز جلسه دکتر کلانتری به عنوان دبیر این شورا با توجه به تشکل نخستین جلسه شورای حفاظت کیفی زاینده رود در سال جاری گزارشی از مصوبه هیأت وزیران در خصوص اهمیت وظایف شورا و عملکرد آن طی ۲۰ جلسه گذشته به حاضران ارائه نمود.

در این جلسه پس از طرح دستور کار پیش بینی شده از جمله پسابها و روانابهای تخلیه شده به زاینده رود و استفاده از آنها در کشاورزی و ارائه گزارش های کارشناسی توسط حفاظت محیط زیست استان، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آبفای استان، مقرر شد مصوبات پیشنهادی توسط اعضا بر اساس شرایط کنونی بهنگام، تکمیل و در جلسه آتی در دستور کار قرار گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.