سرویس: اخبار شهرستان 14:48 - دوشنبه 18 تیر 1397

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

کادرسازی و نیروسازی برای انقلاب از وظایف ستاد نماز جمعه/ مسئول متعهد به پیشنهاد حقوق نجومی دست رد می‌زند

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: ستاد نماز جمعه باید برای انقلاب اسلامی کادرسازی و نیروسازی کند و برای هر انتخاباتی مثل شوراها و مجلس نیرو معرفی کند.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، حجت الاسلام محمد رضا صالحیان در جلسه ستاد نماز جمعه نصرآباد جرقویه با بیان این که ستاد نماز جمعه وصل به ولایت و سالم ترین نهاد کشور است اظهار کرد: امروز مشکل مدیریتی در کشور داریم و ستاد نماز جمعه باید برای انقلاب اسلامی کادرسازی  و نیروسازی کند و برای هر انتخاباتی مثل شوراها و مجلس نیرو معرفی کند و به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: فرد در مدرسه و دانشگاه تخصص می آموزد و ما باید با منبر و محراب و جمعه و جماعت او را متعهد بار بیاوریم؛ فرد متخصص متعهد وقتی مسوولیتی پیدا کرد اگر به او پیشنهاد حقوق نجومی دادند آن را رد می کند و مانند شهید رجایی وقتی نهارش را در محل کارش می خورد پول آن را از جیبش می داد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر کشور گفت : اگر دو تن سکه را به یک بقال در نصرآباد می دادند خیلی بهتر بین مردم توزیع می کرد تا این که یک دستگاه عریض و طویل با این همه امکانات و نیرو و ساختمان و سلسله مراتب اداری به نام بانک مرکزی همه را به یک نفر بدهد.

مسوول رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: وظیفه دیگر ستاد نماز جمعه سرشکن کردن کارها و وظایف از طریق داشتن نماینده بین اقشار مختلف از جمله خانواده معظم شهدا، جوانان، کسبه، هیات ها، مساجد و مدارس است تا این فرد به عنوان رابط بین امام جمعه و گروه مربوطه هماهنگی لازم را به عمل وارد و به صورت هفتگی یا ماهانه جلسه مشترک با حضور امام جمعه بگذارد و برای حضور در مراسم های مختلف بویژه نماز جمعه مشوق و اطلاع دهنده باشد.

حجت الاسلام صالحیان با تشکر از حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: شهردار باید عضو اصلی ستاد باشد و اگر نمی تواند یک نماینده تام الاختیار معرفی کند.

نامبرده با اشاره به حدیث شریف حضرت امام صادق علیه السلام که فرموده اند : «کسی که نماز را سبک بشمارد در قیامت از شفاعت ما بهره مند نمی شود.» خاطرنشان کرد: بهره مند نشدن از شفاعت یعنی از دست دادن یک امتیاز مهم در روز قیامت و این امر هم مربوط به عبادت فردی و هم در حوزه سیاسی و اجتماعی است که مهمترین ان نماز جمعه است و این وظیفه ستاد است که زمینه حضور پرشور مردم در نماز جمعه را فراهم کند.

وی با بیان دو شیوه سنتی و مدرن برای امام جمعه اذعان کرد: یک شیوه حضور مرتب بین مردم و گفت و شنود با انها در کوچه و بازار و مسجد است که شیوه علما در قدیم بوده و بسیار موثر و اثر گذار در جذب مردم خواهد بود که نیاز به امکانات خاصی ندارد و شیوه دیگر کار فرهنگی از طریق برگزاری مسابقه و اردو است که نیازمند امکانات و بودجه است که در صورت تامین از طریق شهرداری، بخشداری، فرمانداری و دیگر ادارات و کمک های مردمی قابل اجراست.

مسوول مذکور ادامه داد: امام جمعه باید در غم و شادی مردم شریک و سنگ صبور انها باشد و برای مردم از تولد تا مرگ برنامه داشته باشد.

وی هدف خود از سفر به نصرآباد را قدردانی از تلاش ها و زحمات حجت الاسلام کمال شتی امام جمعه نصرآباد و عرض خدا قوت به ایشان بیان کرد و تصریح کرد: حجت الاسلام دشتی در تمام جلسات. مراجعات و تماس ها به فکر مردم و منطقه است و تا کنون یک درخواست شخصی هم نداشته است.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.