اصفهان شرق

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در شهر نصرآباد برگزار شد/ تصاویر

کدخبر: 170551
1397/04/18 در ساعت 16:04

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت سالگرد شهادت مظلومانه بنیانگذار مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و سالگرد تدفین دو شهید گمنام در شهر نصراباد مراسم سوگواری و عزاداری در بوستان امام رضا علیه‌السلام و در جوار مزار شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

در این مراسم که با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور پرشور و باشکوه مردم و مسئولان برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام جمعه محترم نصراباد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و تقدیر و تشکر از حضور مردم و مسئولان در این برنامه از حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای صالحیان در شهر نصرآباد و بیان نکات ارزنده و ارشادات مفید در جلسه ستاد نماز جمعه و همچنین حضور در این برنامه جهت سخنرانی قدردانی کرد.

سپس حضرت حجت الاسلام و المسلمین صالحیان دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان این که بر اساس ایات قران کریم هدف از افرینش انس و جن عبادت است به تشریح ابعاد و مراحل عبادت پرداخت و گفت: ابتدا هر شخص باید قلب و دل خود را مسجد و عبادتگاه قرار دهد و قلب هر فردی مسجد وجود او باشد. مرحله بعدی خانواده و محیط اجتماع و حضور در برنامه های و مراسم های جمعی مانند نمازهای جمعه نمازهایی چنین مراسم هایی است.

مسوول رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان در ادامه بالاترین درجه عبادت را خدمتگزاری به خلق خدا دانست و افزود: هر مسئولی که کار خود را به موقع و درست انجام بدهد و به مردم خدمت کند بالاترین عبادت را انجام داده است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار قالیباف شهردار سابق تهران که گفته بود شما فقط واجبات را انجام بده و به جای مستحبات به مردم خدمت کن. تصریح کرد: این بیانگر این است که یک مدیر باید وقت خود را وقف خدمت به مردم کند و هرگاه چنین شد مردم ما طعم خدمت را خواهند چشید و دچار مشکل مدیریتی و در پی آن دیگر مشکلات در جامعه نخواهیم شد. صالحیان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور مردم در مراسم و برنامه های گوناگون گفت: در منطقه جرقویه علیا و جرقویه سفلی مردم نصراباد به دیانت و ارادت به خاندان عصمت و طهارت و حضور پرشور در صحنه مشهورند.

دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در پایان ضمن تشکر از زحمات و خدمات حضرت حجت الاسلام والمسلمین کمال دشتی. و قدردانی از حضور بخشدار. و شهردار و روحانیت و خانواده های معظم شهدا و مسوولان و اقشار مختلف مردم همیشه در صحنه نصراباد افزود: هدف اصلی من از حضور در جمع شما بیان خدا قوت محضر امام جمعه شریف نصراباد است. ایشان در جلسات و مراجعات و تماس ها فقط به فکر مردم و بیان و حل مشکلات انها هستند و هیچ وقت درخواست شخصی نداشته اند.

در پایان مراسم یکی از مداحان اهل بیت علیهم السلام در رثای امام جعفر صادق علیه السلام در جوار تربت شهدای گمنام شهر نصراباد به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداخت و در پایان سفره نذری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام گسترده و از همه حضار پذیرایی شد.