سرویس: دسته‌بندی نشده 12:15 - سه شنبه 19 تیر 1397

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت مطرح کرد

60 درصد افراد زیر 18 سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 60 درصد افراد زیر 18 سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، گفت: کمبود ویتامین D در تمام گروه های سنی کشور وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق، زهرا عبداللهی در کارگاه آموزشی و همایش یک روزه «بهبود تغذیه در جامعه نیروی انتظامی» اظهار داشت: کمبود ویتامین D در بروز آسم و آلرژی، دیابت نوع دو، ام اس و انواع سرطان ها موثر است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ویتامین  A، روی و آهن نیز کمبودهایی در افراد جامعه مشاهده می شود، افزود: برای پیشگیری و کنترل اشکال مختلف سوء تغذیه، سه راهکار مکمل یاری، غنی سازی و تغییرات غذایی همزمان با هم در حال انجام است.

عبداللهی ادامه داد: مردم از مکمل های تولید داخل استفاده کنند، زیرا فرمولاسیون تولید آنها تحت نظر وزارت بهداشت است، این در حالی است که مکمل های خارجی فاقد این ویژگی هستند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، معضل چاقی و اضافه وزن را یکی دیگر از مشکلات تغذیه ای جامعه برشمرد و گفت: در حال حاضر 60 درصد افراد زیر 18 سال کشور دچار این مشکل هستند، در حالی که در سال 1390 این میزان 50 درصد بود.

عبداللهی تصریح کرد: 20 درصد از کودکان دچار چاقی شکمی هستند، زیرا مصرف روغن، نمک، قند و شکر بیش از حد مجاز و مصرف میوه و سبزی و لبنیات کمتر از میزان لازم است.

وی ادامه داد: در زمینه کمبود ید و شیوع گواتر هم، با اقدامات انجام شده در کشور از 68 درصد در سال 1368 به کمتر از 5.6 درصد رسیده ایم.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اظهار داشت: اولین ریسک فاکتور بیماری های غیر واگیر، الگوی غذایی و تغذیه نامناسب در کشور است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در سال 1380 بالغ بر 57 درصد علت مرگ و میرها، ابتلا به بیماری های غیر واگیر بوده که در سال 1390، این میزان به 76 درصد رسید که این مساله، یک معضل جهانی است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.