سرویس: خواندنی 18:52 - یکشنبه 17 تیر 1397

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

برای غربی‌ها ثابت شده سردار سلیمانی بلوف نمی‌زند/ مذاکرات اروپا بیشتر به وقت‌کشی شبیه است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در تحلیل تهدید روحانی در خصوص بستن تنگه هرمز با اشاره به نامه سردار سلیمانی گفت: برای غربی‌ها ثابت شده است سردار سلیمانی اهل بلوف زدن نیست و به آن‌چه بگوید، عمل می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدجواد ابطحی در گفتگویی با اشاره به نشست اخیر نمایندگان کشورهای حاضر در برجام اظهار داشت: همچنان ابعاد موضوع محرمانه است و اقدامات اروپایی‌ها شفاف‌سازی نشده، اما از فحوای کلام مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این‌طور برمی‌آمد که این مذاکرات بیشتر به وقت‌کشی شبیه است.

وی با بیان این‌که روحانی هم در گفت‌وگو با سران اروپایی از پیشنهادات سه کشور اروپایی اظهار ناامیدی کرد، افزود: طبق گفته رئیس‌جمهور قرار بود مهلت چند هفته‌ای داده شود و تضمین‌هایی که رهبر انقلاب بر آن‌ها تأکید داشتند در همین مدت گرفته شود اما حالا ظریف، شروع تحریم‌های آمریکا یعنی آبان ماه را مطرح می‌کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این روش مذاکره با اروپا ادامه داد: داریم زمان را از دست می‌دهیم، اروپایی‌ها هم در مقام حرف خودشان را نشان می‌دهند و این جلسات هم شده مذاکره برای مذاکره با همان روش دیپلماسی لبخند که نتیجه‌اش را قبلاً دیدیم.

وی در خصوص راه‌حل شرایط موجود عنوان کرد: باید برگردیم به قانونی که مجلس با عنوان اقدام متقابل به تصویب رساند، اگر دولت این کار را انجام نداد از دیوان عدالت اداری می‌خواهیم که پیگیری تخلف دولت و سرپیچی از قانون را انجام دهد.

ابطحی تأکید کرد: مجلس ابزارهای لازم را در اختیار دارد و نمایندگان مجلس این توان را دارند که در مقابل بی‌توجهی دولت به اجرای قوانین ساکت نباشند.

وی در رابطه با تهدید روحانی مبنی بر این‌که امکان ندارد نفت منطقه صادر شود و نفت ایران صادر نشود، یادآور شد: آمریکا و اروپا با تجربه و شناختی که از روحانی دارند تهدید مربوط به صادر نشدن نفت از منطقه را جدی نگرفتند، نامه سردار سلیمانی به همین دلیل صادر شد تا نشان دهد این تهدید کاملاً جدی است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این نامه علامتی بود به غرب که این سخن رئیس‌جمهور را جدی بگیرند و بدانند پشتوانه کافی برای عملی کردن آن وجود دارد، بستن تنگه هرمز و اجازه ندادن به دیگر کشورهای خلیج‌فارس برای صادرات نفت برای ایران میسر است.

وی در پایان با بیان این‌که بستن تنگه هرمز برگ برنده نهایی ماست، تأکید کرد: غربی‌ها می‌دانند سردار سلیمانی اهل بلوف زدن نیست و آنچه را بگوید به آن عمل می‌کند، مردم هم نشان داده‌اند در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا یکپارچه حامی مسؤولان برای اقدام متقابل لازم هستند.

انتهای پیام/ فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.