سرویس: سیاسی 15:13 - یکشنبه 17 تیر 1397

استاندار اصفهان:

خدمت‌‌‌رسانی شهرداری‌‌‌ها موجب وحدت و همدلی مردم/ شهرداری‌ها از اعمال فشار روی شهروندان بپرهیزند

استاندار اصفهان گفت: جامعه امروز ما به حمیت و همراهی بیشتر مسئولان نیاز دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه همه مسائل استان اصفهان به شهرداران ارتباطی ندارد، اما خدمت‌‌‌رسانی شهرداری‌‌‌ها می‌‌تواند باعث همدلی و وحدت بیشتر مردم شود.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در مراسم نکوداشت روز شهردار و شهرداری ها با بیان اینکه تقابل امروز تقابل اقتصادی است که در مواجهه با ام الفسادی به نام آمریکای جنایت پیشه رخ داده است، تصریح کرد: امریکا سعی در به زنجیر کشیدن هر ملتی دارد که بخواهد روی پای خود بایستد هرچند که با سابقه ای چند دهه ای در جنایت، کودتا، آدم کشی، تجاوز و جنگ نتوانست جلوی ملت ایران را برای نیل به مقاصد خود بگیرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه با عنایت خداوند متعال ملت ایران به رهبری حضرت امام از سال ۱۳۴۲ روبروی استکبار جهانی ایستاد و هر روز محکم تر از قبل ظاهر شد، اظهار کرد: شهرداران باید با همدلی و همراهی مردم، وحدت ملی را حفظ کنند و با ایجاد فضای شاد و با نشاط در شهرها اجازه ندهند جنگ اقتصادی دشمن باعث سرخوردگی مردم شود.

وی اضافه کرد: خواست مردم آسایش، آرامش، مهربانی، روی خوش و خدمت رسانی بی منت است و مردم اگر بدانند شهرداران و مسئولان شهری بی منت و با همه توان برای آنها کار می کنند، حاضرند برای یاری رسانی به مسئولان وارد عمل شوند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه جامعه امروز ما به حمیت و همراهی بیشتر مسئولان نیاز دارد، اظهار کرد: با وجود اینکه همه مسائل استان اصفهان به شهرداران ارتباطی ندارد، اما خدمت‌‌‌رسانی شهرداری‌‌‌ها می‌‌تواند باعث همدلی و وحدت بیشتر مردم شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید پشت در اتاق مسئولان و از جمله شهرداران منتظر مانده و معطل پاسخ باشند، بیان کرد: مردم در مواقعی که باید دیون خود را به دستگاه ها پرداخت کنند همواره همه تلاش خود را به کار بستند و بسیاری از مسائل زندگانی مردم به شهرداری ها مربوط است بنابراین با همراهی مردم می توان در جهت خدمت به همشهریان گام برداشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برای تمام شهرهای استان جهت تامین بودجه نمی توان نسخه واحد پیچید، زیرا شرایط و امکانات شهرها با هم متفاوت است، خاطر نشان کرد: راه برون رفت از مشکلات مالی به تلاش برای تامین درآمد شهرداری ها از طریق مالیات بر ارزش افزوده، عوارض آلایندگی ها و کاهش هزینه های شهرداری ها بستگی خواهد داشت اما مهمترین اقدام کسب درآمد پایدار از طریق همراهی مردم می باشد لذا بایستی از اعمال فشار روی شهروندان بپرهیزید.

مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه معاونت عمرانی استانداری باید در جهت پشتیبانی از مردم و احقاق حقوق شهرداری ها برنامه های مقتضی را در دست اجرا بگذارد، افزود: شهرداری ها نیز به عنوان نهاد خدمات شهری باید ضمن کاهش هزینه های اضافی با کمک مردم سعی در ایجاد درآمد پایدار داشته باشند چرا که بنا به شرایط منحصر به فرد هر شهر با ایجاد چند پروژه در حد بضاعت می توان شهرداری ها را اندکی از تحمل تنگاهای مالی رهایی داد.

*مخارج و تشریفات زائد شهرداری‌ها باید حذف شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این همایش اظهار کرد: صورت و ظاهر یک کشور و چهره مملکت به دست شهرداران است و شهرها هرچه زیباتر باشند نشانگر این است که انسان های زنده تری هستیم و در مقابل تهدیدها و تحریم های دشمنان؛ سرزنده و فعال ایستادگی می کنیم.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با تاکید بر اینکه باید در صرف بودجه اولویت ها در نظر گرفته شود، بیان کرد: مخارج و تشریفات زائد باید حذف شود و با اهمیت دادن به فضای سبز و زیبایی شهر در کنار صرفه جویی در مصرف آب فضای معنوی را نیز در شهرها ایجاد نماییم.

گفتنی است در این مراسم تابلوی تجلیل ۱۰۷ شهردار اصفهان توسط امام جمعه اصفهان آیت‌‌‌الله طباطبایی نژاد به استاندار اصفهان تقدیم شد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.