سرویس: اخبار شهرستان 15:47 - یکشنبه 17 تیر 1397

حسابرس ارشد مالیاتی منطقه بزرگ جرقویه:

مالیات باثبات ترین منبع درآمدی کشور است/ پایان تیر‌ماه آخرین موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی

حسابرس ارشد مالیاتی جرقویه گفت: قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان دو قانون مادر تعیین کننده نحوه و میزان اخذ مالیات است.

به گزارش اصفهان شرق، ولی الله عرب مختاری، از نفت و مالیات به عنوان دو منبع اصلی تأمین مخارج دولت و ارائه خدمت به مردم گفت و با بیان اینکه نفت یک سرمایه ملی و میراث آیندگان است، اظهار کرد: سیاستگذاری قیمت نفت به دست ما نیست و تابع شرایط خاص سیاسی و جهانی است و عدم ثبات و نوسان قیمت نفت باعث بروز مشکلات ناخواسته در کشور می‌شود.

وی افزود: مالیات بهترین، پاک ترین و با ثبات ترین منبع درآمدی برای کشور است که هر کسی با پرداخت آن می تواند نقش بسزایی در آموزش و پرورش، تامین سلامت و امنیت، برقراری عدالت و شکوفایی اقتصادی کشور ایفا می کند.

حسابرس ارشد مالیاتی جرقویه با بیان اینکه مالیات بر اساس قانون اخذ می‌شود، گفت: قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان دو قانون مادر تعیین کننده نحوه و میزان اخذ مالیات است.

وی سپس با بیان یک مثال به تشریح نحوه مصرف مالیات پرداخت و تاکید کرد: یک مورد که تقریبا همه مردم با آن سر و کار دارند و مالیات می پردازند خرید کارت شارژ تلفن همراه است؛ برای مثال در چندی قبل، یک کارت شارژ پنج هزار تومانی که فرد خریداری می‌کند ۹ درصد آن یعنی ۴۵۰ تومان به عنوان مالیات ارزش افزوده کسر می شود که از این مبلغ ۳ درصد یعنی ۱۵۰ تومان به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت اجرای پروژه های عمرانی و انجام فعالیت های خدماتی واریز و یک درصد بابت بهداشت و طرح سلامت هزینه می‌شود و اگر خدای ناکرده کسی بیمار شود و در بیمارستان بستری شود و هزینه درمانش دومیلیون تومان شود فقط ۱۰ درصد یعنی ۲۰۰ هزار تومان آن را از بیمار می گیرند و مابقی از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود. 250 تومان دیگر نیز طبق قانون بابت مصارف عمومی هزینه می شود.

عرب مختاری در ادامه به تشریح مواعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی پرداخت و ضمن تشکر از صاحبان مشاغل به پاس تسلیم اظهارنامه مالیاتی در خردادماه تصریح کرد: اشخاص حقوقی و مالکانی که املاک خود را اجاره داده اند فقط تا پایان تیر ماه فرصت دارند که اظهارنامه خود را تسلیم کنند، مشمولین مالیات بر ارزش افزوده نیز بایستی اظهارنامه فصلی خود را تا پانزدهم ماه بعد تسلیم کنند.

کارشناس ارشد اداره مالیات جرقویه، کاهش نرخ مالیات ها و افزایش سقف معافیت سالانه را یکی از عوامل تشویق مردم به پرداخت مالیات عنوان کرد و افزود: زمانی نرخ مالیات ها ۵۴ درصد یا بیشتر بود که در اصلاحیه سال ۸۰ به ۳۵ درصد کاهش یافت و در اصلاحیه قانون مالیات ها در سال ۹۴ سقف نرخ مالیاتی ۲۵% تعریف شد.

وی همچنین کوتاه سازی و به روز رسانی فرایند رسیدگی به پرونده ها، اجرای طرح جامع مالیاتی و بهره‌گیری از سامانه های نرم افزاری و توافق با اصناف و اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها را از جمله اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور با هدف کاهش مراجعه مودیان محترم به ادارات مالیاتی و کاهش هزینه وصول مالیات و افزایش میزان رضایت و ارایه خدمات مطلوب به مودیان بزرگوار بر شمرد و از همکاری و استقبال خوب صاحبان مشاغل جرقویه از تبصره 100 قانون مالیات ها و استفاده ۹۰ درصد مشمولان از این فرصت قدردانی کرد.

وی در پایان ضمن تشکر از حضرت حجت الاسلام و المسلمین کمال دشتی امام جمعه محترم نصرآباد و ستاد نماز جمعه این شهر به خاطر در اختیار قرار دادن این فرصت اظهار امیدواری کرد مردم با انجام به موقع وظایف و تکالیف قانونی خود و پرداخت به موقع مالیات نقش خود را در جهت کمک به دولت و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات بیشتر به خود فراهم نمایند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “مالیات باثبات ترین منبع درآمدی کشور است/ پایان تیر‌ماه آخرین موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی”

  1. شاغل گفت:

    مالیات اگر بر اساس درامد شخص تعیین شود درست اما اداره مالیات جرقویه بدون در نظر گرفتن این موارد و با حدث و گمان و گاها استنباط می شود که شاید از روی غرض نسبت به تعیین مالیات اقدام می کند . برای یک مغازه 30 متری بدون کارکرد ی که به سقف برسد ، مالیات سالیانه حدود 100 هزار تومان و بدون هیچ توجیهی در نظر گرفته شده البته دلیلش را هم که پرس و جو کردیم گفتند همین جور نوشتیم …. والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.