سرویس: اخبار شهرستان 23:18 - جمعه 15 تیر 1397

کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس:

حقآبه کشاورزان شرق اصفهان به نرخ روز محاسبه و پرداخت شود/ لزوم قطع برق چاه های غیر‌مجاز در اصفهان و شهرکرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: تیم بررسی کننده از حوضه زاینده رود به این نتیجه رسید که برداشت غیر مجاز آب از زاینده رود وجود دارد و حق با کشاورزان شرق اصفهان است و باید حق آبه آن ها به نرخ روز محاسبه و پرداخت شود.

به گزارش اصفهان شرق از اصفهان؛ حسن کامران عصر امروز در جمع مردم شهر ورزنه اظهار کرد: در مورد موضوع آب چهار سوال از چهار وزیر را مطرح کردم از وزیر اطلاعات چرا کشاورز احضار می‌شود در صورتی که باید وزارت نیرو احضار شود؟ از وزارت نیرو که حق‌ابه آب کشاورزان را فروختید؟ از وزیر کشور چرا مصوبات شورای امنیت اجرا نمی‌شود و از وزیر جهار چرا به کشت‌های خلاف تسهیلات داده شده است؟

وی با اشاره به دعوت خود از مسوولان برای حضور در چهارمحال در روز پنجشنبه هفته گذشته، افزود: وقتی سوال را مطرح کردم قرار شد از نزدیک اوضاع و شرایط دیده شود و بر این اساس با حضور به همراه مسوولان دیدیم سد چم اسمان آب نیست و در قسمتی دیگر هم درخت‌کاری مثل جنگل انجام شده و آب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما کنتور ندارد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: مسوول آب شهر کرد درخواست کرد که نماینده شهر کرد نیز میخواهد همراه ما باشد و قبول کردیم و در یک تیم دولتی حضور پیدا کردیم و این تیم دولتی نباید وارد بحث کشاورزان می‌شد که البته خودشان محرک بودند و نزدیک بود دعوا هم شود.

وی با اشاره بازدید از دو نقطه‌ای هم که پیشنهاد شد، خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر در بالای سد زاینده‌رود نهر آزادگان ۶ متر مکعب اب برداشت می کند که در حدود بخش مرکزی اصفهان است که برای ادامه راه شخصی با گذاشتن وانت مانع شده بود.

کامران در ادامه گفت: تیم بررسی کننده به این نتیجه رسید که برداشت غیر مجاز آب از زاینده رود وجود دارد و حق با کشاورزان شرق اصفهان است و باید حق آبه آن ها به نرخ روز محاسبه و پرداخت شود.

حسن کامران بیان کرد: آب وجود دارد و نیازمند وجود مردی است تا برق چاه های غیر مجاز را چه در اصفهان و چه در شهرکرد قطع کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه از آنچه گذشت قانع نشده بودم دو سوال در روز چهارشنبه از وزیر نیرو و اطلاعات در مجلس اعلام وصول شد چرا که به دنبال اجرای حق هست.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به کمک‌های انجام گرفته برای شهر ورزنه، تصریح کرد: به شهرداری ورزنه ۲۰۶ تن قیر و به بافت فرسوده ۱۰۰ تن قیر داده شد و ۵ میلیارد تومان برای سامان دهی رودخانه دریافت شد که بخشی از این پول  در غرب برای سامان دهی هزینه شد یک میلیارد تومان  از آن به شهرداری ورزنه اختصاص داده شد تا برای سامان دهی و تولید آب و همین طور مبارزه با سالک مورد استفاده قرار دهد و ۳۰۰ میلیون تومان برای مهار آب های سطحی بود که کلنگ زنی آن انجام شد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به قول خود به صحرای کشاورزان، اذعان کرد:  سه صحرا برای کمک مالی مراجعه کردند که کمک به آن ها انجام شد و اعتبار مالی این بخش هم به اتمام رسید.

کامران گفت: ۲۵ میلیارد تومان که ۱۲/۵میلیارد برای ساخت دریچه و کانال هزینه شد ۵ میلیارد برای ساماندهی رودخانه و ۵ میلیاردبرای قنات و ۲/۵میلیارد تومان برای شهرداری ها که ۳۰۰ میلیون ان به شهرداری ورزنه داده شد و ۲ میلیارد تومان هم برای افتتاح بیمارستان به پیمانکار داده شده است.

وی بیان کرد: استخر ورزنه هم امسال در لیست افتتاح قرار دارد و دو جاده ورزنه به ندوشن و دیگری حسن آباد به ورزنه که به دلیل خرابی آن  از پیمانکار خواسته شده به طور کامل اسفالت شود.

دکتر کامران در مورد کمک به مزارع ورزنه عنوان کرد: تا کنون به سه مزرعه کمک شده است و متاسفانه برای کمک به دیگر مزارع دیگر بودجه ای تا کنون اختصاص داده نشده است که در صورت اختصاص بودجه که البته بنده نیز تلاش خواهم کرد به دیگر مزارع کمک خواهد شد.

وی از تکمیل بیمارستان ورزنه در هفته دولت توسط معاونت وزیر بهداشت در ماهای قبل خبر داد و گفت: با توجه به فرصت کم و آماده نبودن مراحل تکمیلی بیمارستان، مقرر شد تا جلسه ای با حضور پیمانکار و دکتر حاج بابایی تشکیل شود تا مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.