سرویس: اخبار شهرستان 17:24 - جمعه 15 تیر 1397

امام جمعه شهر ورزنه:

ضرورت وجود بندرخشک در شرق اصفهان بیش از پیش احساس می شود/ کشاورزان همچنان منتظر تحقق وعده استاندار اصفهان

امام جمعه ورزنه گفت: مردم منطقه شرق اصفهان و خصوصا مردم شهر ورزنه از بحث صنعت واقعا محرومند و از مسئولان می خواهیم در خصوص استقرار بندر خشک در این منطقه با کار کارشناسی شده اقداماتی را انجام دهند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهارداشت: ازکارهایی که مورد بغض خداوند می شود برحذر باشیم و گناه رابزرگ بشماریم از نافرمانی خدا بپرهیزیم.

وی در ادامه به روایتی از امیرالمومنین اشاره وافزود: چیزی که فردای قیامت به تو سود می رساند کوچک نشمار وهمچنین چیزی که در آن روز به تو زیان می رساند آنرا بزرگ بشمار.

امام جمعه ورزنه  به روایتی از پیامبر گرامی اسلام اشاره و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند کوچک مشمارید کوچکترین شری را اگرچه به چشم شما آن کوچک باشد واگر کار خیری انجام دادید آن را بزرگ نشمارید اگر چه چشم شما آن را بزرگ می بیند  اهمیت آن این است که اگر گناه را کوچک شمردیم برانجام آن پافشاری می کنیم واگر کار خیر را بزرگ شمردیم درانجام کارهای خیر کاهی می کنیم  وهمانگونه که پیامبر اسلام(ص) به اباذر فرمودند ای اباذر به کوچکی خطای خود نگاه نکن ولیکن نگاهت به کسی باشد که برای او خطا کردی ونافرمانی نموده ای باید به عظمت خدا نگاه کنیم وبندگی خدا را در حد توان در همه زمینه ها ازجمله انفاق،حسن معاشرت با مردم ادای امانت و ترک خیانت انجام دهیم.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  به مسئله بهم خوردن تعادل اقتصادی در کشور وگرانی های اخیر اشاره واظهار داشت: اعتراض کسبه وبازاریان در خصوص قیمت ارز به حق بود و مسئولین نباید این اعتراضات را سرکوب کنند که سرکوب این اعتراضات باعث تشدید آن خواهد شدباید ریشه یابی شود که چه عاملی سبب این اعتراض ها شده است مسئولین باید به این اعتراضات رسیدگی کنند  .

خطیب جمعه ورزنه  به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص بداخلاقی های اجتماعی وگرانی اشاره و تصریح کرد: امام صادق می فرمایند بالا رفتن قیمت اجناس اخلاق را بد می کند وامانت داری را ازبین می برد و انسان مسلمان را به واکنش در برابر آن می کشاند که باید مسئولین توجه داشته باشند با کسانیکه اخلال دربازار ایجاد می کنند به شدت برخورد کنند .

حجت الاسلام شامحمدی به دستگیری اخلال گران در بازار سکه وارز اشاره واظهار داشت: در کشور اتفاق عجیبی افتاد واعلام کردندکه سلطان سکه با 2تن سکه دستگیر شده است که ما همیشه سکه را به تعداد می شناختیم نه به کیلو وتن که به فرموده امیرالمومنین (ع) کسانی که در بازار احتکار می کنند ومال آنها مصادره می شود نباید این مال به آن شخص برگردد و با او باید برخورد جدی کنند وبه اندازه خطایش او را مجازات کنند وقوه قضائیه باید با این افراد برخورد جدی کند .

امام جمعه ورزنه تصریح کرد: دولت باید با مظاهر فساد در بدنه خود برخورد کند و مجلس هم وظیفه نظارت بر عملکردهارادارد نظارت مسئولانه خودرا داشته باشدکه اگر از این اعمال غیر قانونی جلو گیری نشود زخمی درجامعه ایجاد می شود ودشمنان همانند مگس بر سر این زخم فرود خواهند امد واز آن بر علیه نظام استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام شا محمدی ضمن عرض تسلیت شهادت امام صادق(ع) بیان داشت: ایام ولادت وشهادت ائمه معصومین (ع) فرصت بسیار خوبی است که بیشتر در زندگی این بزرگواران تحقیق کنیم وبه آنها نزدیک شویم واز سیره زندگی ایشان الگویی سازنده برای زندگی خود برداریم .

امام جمعه ورزنه به مسئله آب وکشاورزی شرق اصفهان اشاره وافزود: از همه نمایندگان مجلس می خواهیم بر کار دولت نظارت داشته باشند استاندار اصفهان در دیدار با مردم شهر ورزنه وعده هایی را دادند که از جمله آنها آب برای کشت پاییزه و مبلغ 450میلیارد تومان حق نکشت برای کشاورزان بود که متاسفانه تاکنون این وعده ها عملی نشده وحتی گزارشی هم به مردم داده نشده است که باید استاندار به وعده های خود عمل نمایند.

وی درپایان به بندر خشک اشاره واظهار داشت: مردم منطقه شرق اصفهان و خصوصا مردم شهر ورزنه و بخش بن رود از بحث صنعت واقعا محرومند و هیچ کارگاه و بخش صنعتی در این منطقه فعال نمی باشد که از مسئولین می خواهیم در خصوص استقرار بندر خشک در این منطقه با کار کارشناسی شده اقداماتی را انجام دهند که برای جوانان ومردم این منطقه ایجاد اشتغال شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.