سرویس: اخبار شهرستان » شهدای شرق اصفهان 10:27 - جمعه 15 تیر 1397

پس از 36 سال چشم‌انتظاری؛

پیکر مطهر ۱۰ شهید دفاع مقدس در اصفهان تشییع می‌شود+ اسامی

مراسم استقبال از پیکر مطهر ۱۰ شهید دوران دفاع مقدس پس از ۳۶ سال چشم‌انتظاری خانواده‌های آنان، همزمان با مراسم عفاف و حجاب روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در میدان امام اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم استقبال از پیکر مطهر 10 شهید دوران دفاع مقدس پس از 36 سال چشم‌انتظاری خانواده‌های آنان، همزمان با مراسم عفاف و حجاب روز پنجشنبه 21 تیرماه در میدان امام اصفهان و با حضور گسترده مردم و مسؤولان برگزار خواهد شد.

براساس مشخصات اعلام‌شده، 9 تن از این شهدای والامقام در عملیات رمضان و یک تن دیگر آنان در عملیات بیت‌المقدس به شهادت رسیده‌اند؛ 3 تن از این شهدا گمنام بوده و در ماه محرم تشییع خواهند شد، اما اسامی و مشخصات 10 تن دیگر به ترتیب زیر اعلام شده است:

1- محمدعلی مهاجری فرزند حسین متأهل و زاده کشور عراق بوده که در سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.

2- عباس محقق طباطبایی فرزند زین‌العابدین مجرد بوده که در سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

3- سید رسول حسینی فرزند حسن مجرد بوده و در سال 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.

4- حیدر غلامی فرزند حسین مجرد بوده که پس از اعزام از طریق بسیج سازندگی در 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان واقع در شرق بصره به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

5- محمدرضا میرزاامیری فرزند عباسعلی مجرد بوده و در 31 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.

6- سید منصور معین‌الدین فرزند سید مهدی مجرد بوده و در سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

7- فرزاد سلطانی فرزند خسرو مجرد بوده و در 10 اردیبهشت سال 1361 در عملیات بیت‌المقدس واقع در شهر آبادان به شهادت رسیده که دو تن از برادران او نیز به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

8- حسین عطایی کچوئی فرزند عوضعلی متأهل و دارای 3 فرزند بوده که در سال 1361 و در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.

9- سید مهدی مرتضوی فرزند سید هاشم، زاده شهر درچه و مجرد بوده و در 24 شهریور سال 1361 در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شده است.

10- رمضانعلی ضیایی فرزند حسینعلی، زاده شهرستان مبارکه و مجرد بوده و در 23 تیرماه 1361 در عملیات رمضان به شهادت رسیده است.

نکته قابل توجه این که 5 تن از این شهدا نوجوان و در سنین بین 13 تا 18 سال بوده‌اند؛ شهید سید رسول حسینی دانش‌آموز سوم متوسطه، شهید محمدرضا میرزاامیری دانش‌آموز اول راهنمایی، شهید سید منصور معین‌الدین دانش‌آموز مقطع متوسطه، شهید فرزاد سلطانی دانش‌آموز مقطع متوسطه و شهید رمضانعلی ضیایی نیز اسامی پیکرهای مطهر نوجوانانی است که همگی در عملیات رمضان به شهادت رسیده و پیکر مطهر آنان پس از 36 سال چشم‌انتظاری خانواده‌هایشان در شهر اصفهان تشییع خواهند شد.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر این 10 شهید دوران دفاع مقدس از میدان امام(ره) تا چهارراه شکرشکن ادامه می‌یابد و مراسم تدفین در گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

عملیات رمضان از 22 تیر تا هفتم مردادماه سال 1361 به عنوان نخستین عملیات نظامی پس از آزادسازی خرمشهر(سوم خرداد 1361) با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره انجام شد؛ عملیات بیت‌المقدس نیز در محور اهواز-خرمشهر-دشت آزادگان، به فرماندهی مشترک سپاه و ارتش و با هدف آزادسازی خرمشهر از 10 اردیبهشت تا سوم خرداد 1361 و طی 4 مرحله انجام شد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.