سرویس: اجتماعی 17:12 - چهارشنبه 13 تیر 1397

سردار رحیمی:

سلطان سکه با ۲ تُن سکه به دام افتاد/ سوءاستفاده ۲ میلیارد دلاری صرافی‌ها با اجاره ۱۸۰۰ کارت ملی از خزانه دولت

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: ۳۵ شرکت متخلف که با دریافت ارز دولتی اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده بودند، شناسایی شدند.

به گزارش اصفهان شرق، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در رابطه با فعالیت‌های متخلفان در بازار ارز و سکه، اظهار کرد: عملا پلیس از اواخر سال گذشته در بازار ارز وارد عمل شد و برخورد با دلالان بازار ارز را شروع کرد. شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف برای دریافت ارز دولتی، به بانک مرکزی سفارش دادند و با همان قیمت ارز دولتی به مردم بسته‌های سفارشی خود را تحویل دادند.

وی ادامه داد: ۳۵ شرکت جهت واردات گوشی، تبلت‌ و قطعات کامپیوتری ارز دولتی دریافت کردند و ۲۲۰ میلیون دلار توسط این ۳۵ شرکت ثبت سفارش شد.

سردار رحیمی گفت: بیش از ۱۲ تیم پلیس آگاهی در کنار بانک مرکزی، سازمان تعزیرات‌، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده با محوریت پلیس آگاهی کار خود را آغاز کردند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: بانک مرکزی ۸۶ میلیون یورو به این شرکت‌ها اختصاص داد، ۴۱ یوان‌ چین و ۱۸ درهم امارات‌ به این ۳۵ شرکت برای واردات گوشی تلفن همراه، قطعات کامپیوتری و لوازم جانبی اختصاص داده شد که ۴۰۰ هزار گوشی تلفن همراه توسط این ۳۵ شرکت از ۴ برند معروف با ارز دولتی در حدود ۲ ماه گذشته وارد کشور شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به ارز دولتی که این شرکت‌ها دریافت کرده بودند، ۳۰۰ هزار گوشی به قیمت آزاد فروخته شده و حدود ۱۰۰ هزار گوشی نیز در انبارهایشان‌ احتکار شده بود که این اموال احتکار شده که شامل لپ‌تاپ، قطعات کامپیوتری و میز کامپیوتری هستند و تعدادی از آن‌ها در بازار به قیمت آزاد توزیع شده‌اند، توسط پلیس توقیف و صورت جلسه شده است و در آینده وارد بازار خواهد شد.

سردار رحیمی با اشاره به تخلفات این ۳۵ شرکت با توجه به دریافت ارز دولتی که اقدام به فروش لوازم کامپیوتری و تلفن همراه با قیمت آزاد کرده بودند، گفت: این شرکت‌ها پس از ثبت سفارش کالا، ارز را دریافت کردند و بدون آن که کالا را وارد کشور کنند، ارز را به صورت اسکناس دریافت و در بازار به فروش می‌رساندند.

وی افزود: این افراد جهت گمراه کردن بازرسان بخشی از کالاها را با قیمت ارز دولتی وارد کشور کردند و بقیه را در بازار به صورت آزاد می‌فروختند.

سردار رحیمی با بیان اینکه صاحبان این شرکت‌ها اقدام به واردات کالاها و احتکار آن‌ها در انبارهایشان می‌کردند، تصریح کرد: این شرکت‌ها کالای خریداری شده را با ارز دولتی و با قیمت ارز آزاد در بازار به فروش می‌رساندند.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: مطلع شدیم برخی صرافی‌ها اقدام به اجاره یک هزار و ۸۰۰ کارت ملی افراد عادی کرده و با سوء استفاده از این کارت‌ها مبادرت به اخذ ارز دولتی می‌کنند.

وی افزود: چند صرافی این کارت‌های ملی را با قیمتی معادل ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان برای هر روز اجاره می‌کردند و نهایتا ۲ میلیارد دلار ارز دولتی را با سوء استفاده از این کارت‌های ملی دریافت کرده و در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: ۲۲۴ هزار نفر از دلالان در این زمینه دستگیر شدند و بالغ بر ۵۰ صرافی متخلف نیز و شناسایی و پلمپ شدند.

سردار رحیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری دو گروه بزرگ و معروف در بازار سکه، گفت: یکی از اعضای این دو گروه که معروف به سلطان سکه در بازار است و ۵۸ سال سن دارد، توسط نیروهای پلیس شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: این فرد در بازار سکه نسبت به انجام هر کاری اقدام می‌کرد و طی یک سال گذشته ۲ تن سکه را جمع آوری کرده بود و هر زمانی که می‌خواست آن‌ها را در بازار توزیع می‌کرد و برایش مهم نبود که قیمت سکه در بازار به چه مبلغی است و آن‌ها را با قیمت‌های روز خریداری می‌کرد.

سردار رحیمی تصریح کرد: این فرد پس از انجام ۴ ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی پلیس تهران بزرگ سرانجام دو شب گذشته در محل اختفای خود دستگیر شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در نابسامانی‌ها اخیر بازار تهران ۲ نفر که بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان سکه خریداری کرده بودند با کلاهبرداری از ده‌ها مال باخته متواری شدند که سرانجام با اقدامات پلیس شناسایی و دستگیر شدند و در حین دستگیری، حدود ۲۰ میلیون سکه و مقداری طلا از آن‌ها کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی در ادامه گفت: با توجه به سیر صعودی قیمت دلار در بازار ارز،  یک باند ۶ نفره جعل دلار و ارز تقلبی که حدود دو ماه از فعالیتشان می‌گذشت طی عملیات پلیس شناسایی و دستگیر شدند و از آن‌ها بالغ بر ۱۶۰ هزار دلار مجعول، دستگاه‌های چاپ و غیره در این رابطه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: رصد فعالیت شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی که مرتکب جرم ‌شده‌اند به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

وی افزود: پلیس بعد از رصد بازار ارز و سکه، به سراغ بازارهای لوازم آرایشی و بهداشتی، خودرو و غیره خواهد رفت و طبق دستور قضایی با متخلفان در این حوزه‌ها برخورد خواهد کرد.

سردار رحیمی در خصوص وضعیت بازار تهران و فعالیت بازاریان گفت: در حال حاضر وضعیت بازار آرام و بدون تنش است و بازاریان بدون هیچ گونه تنشی و با همکاری پلیس در حال انجام فعالیت‌های خود هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره قطع برق در برخی از مناطق و به ویژه تیرهای چراغ برق خیابان‌ها تصریح کرد:در این باره با خوش خلق مسئول برق منطقه ای تهران بزرگ توافقاتی را داشتیم و بر اساس آن مقرر شده است که مشکل قطعی برق در مناطق تهران حل شود و خاموشی اتفاق نیفتد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.