سرویس: اخبار شهرستان 16:53 - چهارشنبه 13 تیر 1397

رئیس کل دادگستری استان اصفهان خبر داد؛

پایان کار قضات مسأله‌دار و 300 «کارچاق‌کن‌» در اصفهان/ احضار مدیران مرتبط با تأخیر پروازها

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به برخورد قضایی با قضات مسأله‌دار گفت: همچنین به صورت ویژه در خصوص تأخیر پروازها با مدیرکل فرودگاه مکاتبه داشته‌ایم تا هر دو هفته یک بار مدیران مرتبط با پروازهایی که تأخیر داشته‌ باشد، حتماً احضار شوند.

به گزارش اصفهان شرق، احمد خسروی‌وفا امروز در گفت‌وگویی اظهار داشت: عزم دستگاه قضا در مبارزه با مفاسد در استان اصفهان جدی است و در سال‌های اخیر پرونده‌های مهمی در همین رابطه رسیدگی شده که به دلیل محدودیت‌های قانونی تا زمان رأی نهایی برخی از آن‌ها رسانه‌ای نشده‌اند.

وی افزود: چند پرونده مرتبط با سوءاستفاده‌های مالی و اختلاس در حال جریان است که یک پرونده در مورد یکی از مدیران کل ادارات استان و نیز یک پرونده اختلاسی هم در یکی از شهرداری‌ها صورت گرفته که در حال رسیدگی و منتظر صدور رأی است.

* روایتی از تشویق و تنبیه قضات در دادگستری استان اصفهان

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص نظارت بر کار قضات گفت: نظارت‌ها در دستگاه قضایی را نیز تشدید و با عناصر ناسالم برخورد کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در همین رابطه در یک سال گذشته کمتر از 10 نفر از قضات استان اصفهان سلب صلاحیت قضایی و تعدادی از کارمندان دادگستری هم منفصل از خدمت شدند؛ همچنین 300 نفر که با عنوان «کارچاق‌کن» به نام قضات، وکلا و کارمندان رشوه گرفته یا روابط غیرمتعارف با موکلین و دادسرا داشتند و منجر به بدنامی دستگاه قضا می‌شدند طی سه سال اخیر محکوم شدند که این برخورد به اطلاع طرف‌های دیگر این روابط نامتعارف نیز رسیده است.

خسروی‌وفا ادامه داد: برای 6 نفر از وکلا هم که اصول وکالت را رعایت نکرده و یا ارتباطاتی خارج از عرف وکالت داشتند، تشکیل پرونده داده شده و به دادسرا معرفی شدند، البته سال گذشته در دو مرحله 60 قاضی و 60 کارمند مورد تشویق قرار گرفتند و این تعداد در مقابل متخلفان به صورت مشهودی بیشتر است.

* بازپرس ویژه برای بررسی پرونده عاملان تلاطم در بازارها

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون برخورد با تخلفات اقتصادی گفت: طبق قانون دادگستری صلاحیت پیگیری قاچاق سازمان یافته را داشته و احتکار کالا و جرائمی از این دست در صلاحیت تعزیرات حکومتی است که ذیل وزارت دادگستری فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه مجازات سختی در انتظار کسانی خواهد بود که در بازار تلاطم ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: بازپرس ویژه برای این موضوع تعیین شده تا پرونده‌ها سریع‌تر رسیدگی شود.

* ورود دادستانی برای مطالبه و احقاق حقوق مردم

خسروی‌وفا با اشاره به ورود دادگستری استان به موضوع حقوق عامه تصریح کرد: به دادستان‌ها ابلاغ شده که نظارت خود را در بر بخش‌های مختلف افزایش دهند؛ به صورت ویژه در خصوص تأخیر پروازها با مدیرکل فرودگاه مکاتبه داشته‌ایم تا هر دو هفته یک بار مدیران پروازهایی که تأخیر داشته را معرفی کنند و حتماً احضار می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: یکی از مراکز صنعتی بزرگ اصفهان به دلیل استفاده از سوخت مازوت یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای اصفهان بود؛ علی‌رغم مخالفتی که از سوی مسؤولان این مرکز وجود داشت، سوخت آن از مازوت به گاز تبدیل شد تا از انتشار روزانه حجم زیادی گوگرد در هوا جلوگیری شود.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در پایان با اشاره به وضعیت رسیدگی به پرونده‌های عاملان اغتشاشات دی ماه سال گذشته تشریح کرد: احکام 15 پرونده قطعی شده که در بین آن‌ها از 6 تا دو سال حبس وجود دارد.

انتهای پیام/ فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.