سرویس: اخبار شهرستان 14:05 - سه شنبه 12 تیر 1397

در شورای آموزش و پرورش جرقویه علیا مطرح شد؛

هنرجویان جرقویه ای در رشته «پلاستیک کار» تحصیل می کنند

مدیریت آموزش و پرورش جرقویه علیا در این جلسه گفت: برای اولین بار در کشور دانش آموزان متوسطه دوم می توانند در هنرستان شهید علی اکبر حیدری رامشه در رشته پلاستیک کار تحصیل کنند.

عباس تیموریان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به پتانسیل های زیاد منطقه جرقویه علیا اظهار کرد: رشته تحصیلی پلاستیک کار، با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش و با توجه به فعالیت های کارگاه های بازیافت ضایعات پلاستیک و کارخانجات تولید مصنوعات پلاستیکی در منطقه و به ویژه دهستان رامشه به پذیرش دانشجو اقدام می کند.

مدیر آموزش و پرورش جرقویه علیا افزود: علاقه مندی و گرایش دانش آموزان به وارد شدن به بازار کار در این حرفه ایجاد شده است و برای اولین بار در کشور هنرستان شهید علی اکبر حیدری رامشه در سال تحصیلی جدید در رشته پلاستیک کار هنرجو می پذیرد.

وی گفت: خوشبختانه در مورد جا و مکان و دبیر مربوطه مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل این پایه، کمبود امکانات آموزشی است که پیگیری های مربوطه انجام شده و امید است این مشکل نیز به زودی بر طرف شود.

بخشدار جرقویه علیا در بخش دیگر گفتگو تاکید کرد: با توجه به تاکید مسوولان بر رونق صنعت گردشگری در مناطق شرق اصفهان و به منظور بالا بردن سطح معلومات در این زمینه، امسال رشته گردشگری نیز در هنرستان برکت شهر حسن آباد هنرآموز جذب می کند.

حسین بهزادفر اذعان کرد: ما نباید کشور و دانش آموزان را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم زیرا ما با انها وجه مشترکی نداریم نه دین و نه فرهنگ و باید خودمان را با کشورهایی مقایسه کنیم که در جنبه های مختلفی اشتراک داشته باشیم.

وی افزود: کانون های فرهنگی، تربیتی باید زمینه حضور دانش آموزان را با اجرای برنامه های متنوع بوجود آورند و از موازی کاری پرهیز کنند و کانون ها امکانات خود را در اختیار همدیگر قرار دهند تا بتوان با همکاری و تعامل اوقات فراغت مفیدی برای دانش آموزان فراهم کنیم.

فرماندهی حوزه مقاومت بسیج 5 امام محمد باقر نیز با اشاره به نقش مهدویت و تربیت در سازندگی روحی و معنوی دانش آموزان گفت: هدف طرح هجرت نباید فقط کار کردن باشد و به دانش آموزان بعنوان یک کارگر نگاه کرد بلکه هدف اصلی این طرح ایجاد روحیه همکاری و فعالیت گروهی،تغییر در سبک زندگی و بکار گیری و عملی کردن مباحث تئوری که در کلاس در طی نه ماه تحصیلی فرا گرفته است و برای تحقق این هدف در مدارسی که طر ح هجرت انجام می شود باید کلاس های عقیدتی نیز برگزار شود.

فرمانده کلانتری شهر حسن اباد نیز با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: معمولا در جامعه ما رسم بر این قرار گرفته است که خوب صبر می کنیم تا مشکلی پیش آید بعد دنبال راه حل آن می رویم .

سروان براهیمی در ادامه افزود: همه باید با همکاری و تعامل از بوجود آمدن مشکلات و آسیب ها جلوگیری و پیشگیری کنیم .

معاونت آموزشی اداره آموزش و پروش نیز با اشاره به طرح سنجش دانش آموزان کلاس اوی ها گفت: امسال حدود 210 نفر از دانش آموزان باید در این طرح شرکت کنند و تست های مربوطه را انجام دهند.

غلامرضا منصوری در ادامه افزود: این طرح به دو صورت سیار به مدت یک هفته در دهستان رامشه و به صورت ثابت در شهر حسن آباد به مدت سه هفته اجرایی خواهد شد.

وی زمان آغاز فعالیت طرح سنجش روز 16/4/97 اعلام کرد و با توجه به هماهنگی های انجام شده با مدیران مدارس هر روز 14 دانش آموز می توانند در طرح سنجش شرکت کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.