اصفهان شرق

رشد ۱۰۰ درصدی جرایم اینترنتی در سال جاری/ ۴۰ تن موادمخدر فردا در ورزشگاه نقش‌جهان امحاء می‌شود

کدخبر: 170259
1397/04/11 در ساعت 11:20

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار مهدی معصوم بیگی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رسانه ها براساس عملکرد صحیح خود مانع از شایعاتی می شوند که موجب اختلال در آرامش روانی جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا وفضای مجازی کماکان با افزایش جرم مواجه هستیم گفت: در سه ماهه اول سال جدید نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد جرایم اینترنتی و فضای مجازی رشد داشته است که در این عرصه کلاهبرداری رایانه ای و نشر عکس های خانوادگی و خصوصی و برداشت های اینترنتی در صدر جرایم قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: عمده جرایمی که در این فضا اتفاق می افتد ناشی از عدم اگاهی و اطلاع افراد و فریب است به میزانی که مردم اگاهی خود در این حوزه را بیشتر کنند و اموزش ببینند فضای ارتکاب جرم از مجرمین گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم اطلاع و اگاهی عمده دلیل وقوع جرم توسط سودجودیان است، ابراز کرد: انتشار فیلم های خانوادگی و برداشت های بانکی رقم نمی خورد جز با دخالت فرد فریب خورده که ناشی از سطح پایین دانش او است.

معصوم بیگی با بیان اینکه مهاجرت جرم به فضای مجازی با شیب تند در حال انجام است، افزود: رصد و شناسایی سایت های جرم خیز نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته همچنین بازرسی از واحدهای صنفی اینترنتی و ارایه اینترنت در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: دستگیری صاحب سایتی که ادعای صدور ویزا و اقامت برای مهاجرت داشت و کلاهبرداری هایی کرده بود یکی از صدها اقدام صورت گرفته است، مجرمین در فضای اینترنتی و مجازی به دلیل نوپدید بودن انواع شگردها را بکار می برند.

* رشد 100 درصدی در برخورد با باندهای قاچاق

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: امسال با توجه به شعار سال و بحث اشتغال، مبارزه با قاچاق در دستور کار پلیس بوده و تمرکز هم بر باندهای کلان است.

وی عنوان کرد: پرونده های بالای 500 میلیون تومان قاچاق بیش از 200 درصد در سه ماهه اول سال رشد داشته است، تعداد باندهایی که در حوزه قاچاق برخورد شده 100 درصد رشد داشته و ارزش کالاهای مکشوفه تاکنون 40 میلیارد تومان بوده است.

معصوم بیگی بیان کرد: دستگیرشدگان در حوزه قاچاق خرده و عمده 18 درصد رشد داشته، همچنین در حوزه مقابله با سارقین بالغ بر چهار هزار و 400 نفر دستگیر شده و 46 باند سرقت هم کشف شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مطالبات رهبری این است که تلاش شود اموال مسروقه به مردم بازگردد که در سال جاری 32 میلیارد تومان اموال مسروقه به مردم برگشت داده شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه آموزش همگانی که ماموریت مستمر پلیس است تلاش هایی شده، از جمله اینکه در حوزه فرهنگ ترافیک بیش از 64 هزار نفر در مدارس و مهدکودک ها و رنج جوانان مورد آموزش قرار گرفته اند.

* میانگین کشته های موتورسیکلت در اصفهان 20 درصد بیشتر از میانکین کشوری است

معصوم بیگی با بیان اینکه اصفهان در آمار جان باختگان ناشی از تصادف موتور سیکلت همچنان رتبه اول را در کشور داراست، گفت: میانگین نرخ کشته های ناشی از  تصادف موتور سیکلت در کشور 35 درصد ولی در اصفهان 55 درصد است.

وی افزود: در راستای بحث آموزش همگانی، در میادین مرکز شهر پاتوق هایی را برای رانندگان موتور سیکلت برقرار می کنیم و آموزش هایی را به انها می دهیم.

وی عنوان کرد: در حوزه مجروحیت تصادفات با افزایش حدود 30 درصدی مواجه هستیم ولی در حوزه کشته ها شاهد کاهش امار در این بخش هستیم.

* مواد مخدر ابر آسیب اجتماعی است

معصوم بیگی خاطرنشان کرد: بیش از 11 هزار نفر به مرکز مشاوره پلیس مراجعه کرده و مددکار اجتماعی دریافت کرده اند، بحث مشاوره اجتماعی پلیس به صورت رایگان یک ظرفیت بسیار خوب برای همشهریان است.

وی بیان کرد: به زودی کاری را تحت عنوان جشنواره چادرهای اسمانی در سه ماهه دوم انجام می دهیم که از فعالان حوزه عفاف و حجاب تجلیل می شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان توضیح داد: مواد مخدر ابر آسیب اجتماعی است چرا که 50 درصد زندانیان از این موضوع و همچنین طلاق و بزهکاری و … ناشی از این مورد است.

* امحاء 40 تن مواد مخدر کشف شده در ورزشگاه نقش جهان

معصوم بیگی ابراز کرد: 11 تن مواد مخدر در سه ماهه اول کشف شده که نسبت به سال گذشته 75درصد افزایش کشف داشتیم، برای عرصه کشف در بیابان ها و شناسایی باندها از هلی شات ها و کوال کوپتر استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: 67 درصد از حجم کشفیات ما از تریاک است و بیش از پنج هزار و 500 نفر در این بخش دستگیر شده اند، از دیگر اقدامات این است که فردا 40 تن مواد مخدر در ورزشگاه نقش جهان راس ساعت 9 امحاء می شود.

* پلیس استان در مواجهه با اعتصابات صنفی با حداکثر خویشتنداری ظاهر شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان اذعان کرد: 560 تماس مردمی با پلیس داشتیم که شاهد افزایش تماس نسبت به زمان مشابه بوده که طبق بررسی بیش از 60 درصد تماس ها قابلیت عملیاتی دارند.

وی بیان کرد: امار شکایت از کارکنان پلیس 28 درصد کاهش داشته است و در تقدیر از کارکنان شاهد 15 درصد افزایش بودیم.

معصوم بیگی عنوان کرد: پلیس استان در مواجه با اعتصابات صنفی سعی کرده با حداکثر خویشتنداری و سعه صدر ظاهر شود، پلیس فرزندان مردم و از مردم و برای مردم است، باید متوجه باشیم که حرف درست و حق از طریق حق و درست هم بیان شویم.

وی هشدار داد: باید مراقبت کنیم ضدانقلاب سوار بر خواسته های ما نشود، ضد انقلاب همواره دنبال فرصت برای بافتن کلاهی برای خود است و در پی حل مشکلات ما هرگز نیست.

انتهای پیام