سرویس: اجتماعی 11:08 - یکشنبه 10 تیر 1397

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد

انهدام 2 باند سرقت گوشی تلفن همراه در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام 2 باند سرقت گوشی تلفن همراه در اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه خبری پلیس، سعید سلیمیان اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت گوشی تلفن همراه آنان توسط چند نوجوان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام با تحقیقات صورت گرفته و به‌کارگیری کلیه امکانات موجود و همچنین راه اندازی گشت‌های ویژه کمین و شکار، اعضای 2 باند سرقت گوشی‌های تلفن همراه شهروندان شناسایی و طی یک عملیات دقیق و منسجم با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این که اعضای این 2 باند درمجموع به 90 فقره سرقت گوشی موبایل به ارزش یک میلیارد و 350 میلیون ریال اقرار کردند، گفت: در هنگام دستگیری متهمان، تعدادی گوشی تلفن همراه مسروقه از آن‌ها کشف و به مالباختگان تحویل شد.

وی با اشاره به کم سن و سال بودن متهمان خاطرنشان کرد: اعضای این باندها که بین 16 تا 22 سال دارند، همگی فاقد سابقه کیفری بوده و محصول خانواده‌های آشفته و فرزندان طلاق هستند و هیچ اطلاعی از مجازات جرم سرقت به عنف و عواقب کار خود نداشتند.

سلیمیان اذعان داشت: سارقان انگیزه خود از انجام این‌گونه سرقت‌ها را تهیه پول‌توجیبی، تفریح و سرگرمی و تخلیه هیجانات جوانی خود عنوان کردند.

وی تصریح کرد: سارقان گوشی‌های مسروقه را به مال‌خران دوره‌گرد می‌فروختند که تلاش برای شناسایی و دستگیری این افراد همچنان در دستور کار کارآگاهان پلیس است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ضمن توصیه به خانواده‌ها یادآور شد: با توجه به فرار رسیدن فصل تابستان و تعطیل شدن مدارس بیشتر مراقب رفتار فرزندان خود باشند و نسبت به اینکه با چه کسانی نشست و برخاست می‌کند، پول خود را از کجا تهیه می‌کند و روی تغییر لحن کلام و حرف زدن، لباس پوشیدن و تغییر گوشی موبایلش حساس باشند و اجازه ندهند با افراد ناباب رفت‌وآمد داشته باشد.

وی عنوان داشت: سرقت از هر نوعی که باشد ، جرم است و باعث سابقه‌دار شدن افراد شده و آینده آن‌ها را خراب می‌کند که در این زمینه خانواده‌ها نقش بسزایی در آگاه کردن نوجوانان دارند.

سلیمیان در پایان تأکید کرد: شهروندان نباید گوشی‌های موبایل گران‌قیمت خود را در انظار عمومی نمایان کنند و حتی‌الامکان هنگام مکالمه در خیابان از هندزفری استفاده کرده و با این کار از ایجاد انگیزه برای سارقان جلوگیری کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.