سرویس: اخبار شهرستان 17:02 - شنبه 09 تیر 1397

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس:

نقدینگی سرگردان باید به سمت کالای مولد هدایت شود/ مواضع اخیر رئیس جمهور خوب ولی دیرهنگام بود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اثر تخریبی نقدینگی سرگردان هر روز در بخشی از بازار اعم از بازار سکه، زمین، ارز، موبایل و مدتی قبل حتی در موسسات مالی اعتباری، خودش را نشان می داد و قسمتی از بازار را با چالش روبه رو می کرد.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به ضرورت تصویب مصوبات در ارتباط با برون رفت از شرایط اقتصادی کنونی جامعه، اظهار کرد: بخشی از مصوبات در همان جلسات شورای هماهنگی سران سه قوه قابل اجرا و حل است و نیاز به مصوبات مجلس ندارد زیرا هر یک از قوا از طریق اختیاراتی که در دستشان است نسبت به اجرای آن اقدام خواهند کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: به عنوان مثال سه قوا با توجه به اختیارات قانونی خود از طریق شورای پول و اعتبار، ستاد اقتصاد مقاومتی، وزارت مربوطه و شورای اقتصاد، می توانند پیگیر تحقق مصوبات شوند و بارها در جلسات متعدد با مسئولان و کمسیون های مربوطه نسبت به آن صحبت شده است.

وی با اشاره به بخش دیگر مصوبات که نیاز به قانون دارد، گفت: حل مشکل نقدینگی سرگردان، بازار ارز و سکه و یا فعال کردن بازارهای تولید و مسکن نیاز به قانون دارد که در درجه اول دولت باید لایحه دهد و در غیر این صورت مجلس ورود پیدا کرده و به صورت طرح ارائه می دهد.

فولادگر با بیان اینکه اولویت مجلس بر این است که مصوبات به صورت لایحه توسط دولت ارائه شود، تصریح کرد: اگر دولت مصوبه ای را به صورت لایحه ارائه دهد بهتر است زیرا لایحه عملی تر و اجرایی تر خواهد بود و اگر بار مالی داشته باشد، دولت در جریان کامل آن قرار دارد و همچنین عزم دولت در اجرای آن به مراتب بیشتر از طرحی است که مجلس می دهد.

وی با اشاره به نوسانات بازار در روزهای اخیر تاکید کرد: بخشی از این نوسانات حبابی است ولی بخش قابل توجه آن به عدم اجرای قوانین و بی تدبیری در اجرای آن و همچنین فشار های بیرونی و آثار تحریم جدید است که در بخش فشار بیرونی به صورت اقتصادی و روانی کار خودش را در بازار و بین مردم خواهد گذاشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه نقدینگی سرگردان در دست مردم به صورت اسب سرکش عمل کرده و دنبال راهی برای آرام شدن می گردد، گفت: اثر تخریبی نقدینگی سرگردان هر روز در بخشی از بازار اعم از بازار سکه، زمین، ارز، موبایل و مدتی قبل حتی در موسسات مالی اعتباری، خودش را نشان می داد و قسمتی از بازار را با چالش روبه رو می کرد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی دقیق باید نقدینگی سرگردان به سمت کالای مولد هدایت شود و به خدمت تولید بیاید و در این خصوص باید موانع تولید را برداشته و جاذبه تولید را بیشتر کنیم.

فولادگر به قانون حداکثر حمایت از تولید داخلی اشاره و گفت: اجرای کامل این قانون می تواند کمک بسیاری به تولید در کشور بکند تا بازار اقتصادی کشور از وضع کنونی به وضعیت آرام تغییر کند.

وی تصریح کرد: بازار سرمایه، طرح های عمرانی و مشارکت دادن نقدینگی مردم در طرح های نفتی و پتروشیمی از جمله مواردی است که در هدایت نقدینگی سرگردان مردم می تواند مثمر ثمر باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش پایانی گفتگو با اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهور در سخنرانی خود، اظهار کرد: سخنرانی اخیر رئیس جمهور خوب ولی دیرهنگام بود ولی ما از این موضع اخیر دولت استقبال می کنیم زیرا مردم به دنبال حرکت قاطع از طرف مسئولان هستند.

وی تاکید کرد: مجلس کار نظارتی خودش را دنبال می کند ولی الان ترجیح می دهیم به جای مطرح کردن استیضاح، از دولت بخواهیم که در تغییر کابینه و تقویت تیم اقتصادی، اقدام کند ولی قطع به یقین مجلس کار نظارتی را بیشتر خواهد کرد.

فولادگر افزود: دولت باید با اقتدار به صحنه بیاید زیرا مردم از عدم کارآمدی برخی مدیران احساس یاس می کنند و می خواهند حرکتی جدی و عملی از دولت ببینند.

انتهای پیام/

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.