سرویس: اخبار شهرستان 14:40 - جمعه 08 تیر 1397

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

رئیس‌جمهور برای جلوگیری از برداشت های بی‌رویه از زاینده‌رود وارد عمل شود/ مردم اصفهان استحقاق خدمت بیشتر از طرف دولت را دارند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: وعده های بسیاری در رابطه با مسائل آب، به ما داده شد و در آخرین جلسه با رئیس مجلس و وزیر نیرو، قرار شد یک برنامه کاری را وزارت نیرو انجام دهد تا ظرف مدتی مشخص مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به اینکه مساله آب از جمله اولویت های مهم مجمع نمایندگان استان اصفهان است، اظهار کرد: جلسات متعددی حول محور مسائل مرتبط با آب استان اصفهان با رئیس جمهور و وزاری نیرو در دولت گرفته شد و در این راستا به دلیل اهمیت این موضوع، شاهد نامه نگاری و تذکرات دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان به رئیس جمهور و وزیر کشور بودیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اذعان کرد: وعده های بسیاری در این رابطه به ما داده شد و در آخرین جلسه با رئیس مجلس و وزیر نیرو، قرار شد یک برنامه کاری را وزارت نیرو انجام دهد تا ظرف مدتی مشخص مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود و در این خصوص کنتر گذاری برای استان های بالا دست زاینده رود بخشی از این مصوبات بود.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور به مردم اصفهان قول داد که آب در بستر رودخانه جاری شود، گفت: متاسفانه این وعده اجرایی نشد و در همین راستا جلساتی با حضور مسئولان کشور برگزار شد تا کارگروه ملی برای بحث زاینده رود و گاوخونی گذاشته شود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به جلسه ای که شورای امنیت کشور برای استان اصفهان تشکیل داد، افزود: این جلسه با حضور نمایندگان یزد و چهارمحال و همچنین اصفهان تشکیل شد و در همان جلسه پیشنهاد داده شد که از برداشت های بی رویه جلوگیری به عمل آید که در نهایت همه این جلسات نتیجه مطلوب و مشهود برای اصفهان نداشت.

وی خاطرنشان کرد: اکثر شهرها و روستاهای استان اصفهان در این چندماه با کمبود آب شرب و قطعی مواجه بودند و همه این موارد موید این مطلب است که اصفهان با بحران آبی مواجه شده و مسئولان نباید در این رابطه دست روی دست بگذارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور بدون هماهنگی جمعی از نمایندگان اصفهان در دفتر وزیر کشور، عنوان کرد: حاصل این جلسه این بود که وزارت کشور کارگروهی متشکل از نماینده وزارت کشور، نماینده وزیر نیرو و نماینده وزارت جهاد کشاورزی را به اصفهان بفرستد تا بازدید میدانی از زاینده رود داشته باشند که این مورد در روز گذشته محقق شد.

وی با بیان اینکه همه نمایندگان اصفهان در موضوع آب، وحدت مشترکی دارند، افزود: متاسفانه برخی نمایندگان می گویند من فلان کار را کرده و یا فلان شخص را برای پیگیری مسائل زاینده رود به اصفهان آوردم ولی باید گفت که وحدت خوبی بین نمایندگان اصفهانی در خصوص آب وجود دارد و در این رابطه ورود جدی می کند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تاکید کرد: برداشت های بی رویه از زاینده رود به قدری بوده که باوجود رهاسازی 20 مترمعکب آب از سد برای اشامیدنی، فقط هشت متر آن به تصفیه خانه می رسد که این یعنی مصوبات شورای عالی زاینده رود در خصوص جلوگیری از برداشت های بی رویه از زاینده رود هنوز تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در طول دفاع مقدس و هم اکنون با تقدیم جوانان غیور خود در دفاع از حریم اسلام، حق خود را ادا کرده اند، افزود: مردم اصفهان استحقاق خدمت بیشتر از طرف دولت و مجلس را دارند و دولت باید وقت بیشتری برای پیگیری مسائل حوضه آبریز زاینده رود بگذارد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس خاطرنشان کرد: اگر مشکل آب اصفهان به خوبی مرتفع نشود، در اصفهان با تعطیلی کشاورزی، صنعت و کاهش گردشگری پیرامون آب مواجه خواهیم شد و روزی شاهد آمار زیاد مهاجرت از اصفهان به شهرهای دیگر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.