سرویس: اجتماعی 18:42 - پنجشنبه 07 تیر 1397

بمناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر؛

نمایشگاه مواد مخدر در شهر حسن آباد افتتاح شد/ تصاویر

نمایشگاه مواد مخدر با هدف آگاهی مردم از مضرات این مواد، در سالن اجتماعات گلزار شهدای شهر حسن آباد با حضور مسئولان و جوانان شهر، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، در این مراسم بخشدار جرقویه علیا یکی از بهترین راه های فرهنگی در کاهش اعتیاد وآگاهی دادن و فرهنگ سازی در خانواده ها و جامعه برپایی نمایشگاه ها و همایش ها است.

بهزادفر با  با تبریک هفته مبارزه با مواد مخدر به  نیرو های انتظامی با اشاره به شعار سازمان ملل در خصوص روز و هفته مبارزه با مواد مخدر( به سخنان کودکان گوش دهیم و..) گفت: یکی از راه های  تربیت کودکان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی گوش دادن به حرف کودکان است.

وی در ادامه با اشاره به سه مرحله رشد کودک گفت:  زندگی کودکان ما از بدو تولد تا جوانی به سه مرحله تقسیم می شود یکی مرحله تولد تا 7 سالگی و دیگری از 7 سالگی تا 14 سالگی و مرحله سوم از 14 تا 22 سالگی که اگر خانواده در دو مرحله اول به حرف کودکان خوب گوش کنند در مرحله سوم جوان ما به حرف های ما گوش خواهد کرد و این اقدام می تواند جلو بسیاری از آسیب های اجتماعی را بگیرد و راه درست را انتخاب کند.

در ادامه فرماندهی کلانتری شهر حسن آباد نیز ضمن تبریک این هفته به نیروهای انتظامی با اشاره موضوع اعتیاد گفت: یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی که جوان های ما را نشانه رفته مصرف و اعتیاد مواد مخدر صنعتی است و در جهت پیشگیری از این موضوع باید خانواده ها نسبت به این گونه مواد و مضرات ان اطلاعات و لازم را داشته باشند.

حسن براهیمی در ادامه افزود: یکی از راه های روی آوردن جوانان به اعتیاد نا آگاهی خانواده هاست خانواده باید به جوان خود اجازه اظهار نظر و مشارکت را در مسائل مختلف بدهد تا در انتخاب دوست که معمولا در سن 20 الی 22 سالگی رخ می دهد به بیراه نرود .

وی در ادامه با اشاره نقش دوستان ناباب در معتاد کردن جوانان گفت: اگر خانواده ای به فرزند خود اعتنا نکرد و با او مشورت نکرد فرزند با افراد سودجو دوست شده و کم کم دوچار اعتیاد می شوند.

براهیمی در ادامه با اشاره به نقش نمایشگاه ها و همایش ها گفت: یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه ها آگاهی دادن مردم به مضرات مواد مخدر است که شخص وقتی تصاویر مضرات این مواد را مشاهده می کند می تواند در وی اثراتی داشته باشد.

وی در ادامه به نقش دشمنان در معتاد کردن جوانان گفت: امروزه یکی از راه های نفوذ دشمن پخش مواد مخدر است و با این کار می خواهند موتور خانه جامعه و خانواده را از بین ببرند و هدف آنها تغییر محوریت اسلام و آخرت به محوریت دنیای پرستی و آمریکایی است و ما مسئولین همه باید در پیشگیری از این موضوع جدی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.