اصفهان شرق

اپلیکیشن ماهواره جیبی، بهانه ای برای سرقت از حساب کاربران

کدخبر: 170171
1397/04/09 در ساعت 11:14

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی اقدام به خرید اپلیکیشن ماهواره جیبی و نصب آن کرده، که در این میان فروشنده این نرم افزار با سوء استفاده از اطلاعات بانکی شاکی ، توانسته بالغ بر 30 میلیون ریال از حساب او برداشت کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص نصب این گونه نرم افزارها هشدارهای لازم را ارائه و گفت: اپلیکیشن «ماهواره جیبی» شیوه ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است و کاربران به هیچ عنوان نباید آنها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه استفاده و فعال‌سازی این نرم افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است اضافه کرد: همچنین این اپلیکیشن به نوعی بدافزار است در حالی که به کاربران وعده می دهد پس از دانلود‌ و نصب امکان دسترسی به کلیه شبکه های ماهواره ای را دارند.

وی افزود: این تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب برنامه‌ها بر روی گوشی خود می کنند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربر شده و این امر افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام