سرویس: اجتماعی 11:14 - شنبه 09 تیر 1397

رييس پليس فتا استان اصفهان مطرح کرد؛

اپلیکیشن ماهواره جیبی، بهانه ای برای سرقت از حساب کاربران

رییس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص سرقت از حساب کاربران با تبلیغ فروش اپلیکیشنی تحت عنوان «ماهواره جیبی» در مارکت های اندرویدی هشدار داد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد شاکی با فریب تبلیغات دروغین در فضای مجازی اقدام به خرید اپلیکیشن ماهواره جیبی و نصب آن کرده، که در این میان فروشنده این نرم افزار با سوء استفاده از اطلاعات بانکی شاکی ، توانسته بالغ بر 30 میلیون ریال از حساب او برداشت کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص نصب این گونه نرم افزارها هشدارهای لازم را ارائه و گفت: اپلیکیشن «ماهواره جیبی» شیوه ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است و کاربران به هیچ عنوان نباید آنها را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه استفاده و فعال‌سازی این نرم افزار مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است اضافه کرد: همچنین این اپلیکیشن به نوعی بدافزار است در حالی که به کاربران وعده می دهد پس از دانلود‌ و نصب امکان دسترسی به کلیه شبکه های ماهواره ای را دارند.

وی افزود: این تبلیغات کذب که کاربر را تحریک به نصب برنامه‌ها بر روی گوشی خود می کنند، باعث به سرقت رفتن اطلاعات بانکی کاربر شده و این امر افزایش وقوع برداشت‌های غیر مجاز بانکی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.