سرویس: غیر تولیدی 13:45 - پنجشنبه 07 تیر 1397

حاجی‌دلیگانی خبر داد:

نامه نمایندگان اصفهان به رئیس‌جمهور برای برداشت بی‌رویه از زاینده‌رود

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور نامه نوشتند تا برای جلوگیری از هرج‌ومرج در برداشت‌های بی‌رویه از ذخیره سد زاینده‌رود تدبیر کند چراکه فردا دیر است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگویی اظهار کرد: جمعی از نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور نامه نوشتند تا برای جلوگیری از هرج‌ومرج در برداشت‌های بی‌رویه از ذخیره سد زاینده‌رود تدبیر کند چراکه فردا دیر است.

وی افزود: نمایندگان مردم استان اصفهان در این نامه خاطرنشان کردند که خروجی روزانه 22 مترمکعب آب در ثانیه از سد زاینده‌رود در حالی است که 12 مترمکعب از این آب خروجی در حوزه چهارمحال و بختیاری برای باغات میوه و برداشت‌های غیرمجاز مصرف می‌شود و باقی‌مانده آب که 10 مترمکعب است برای آشامیدنی مردم استان اصفهان باقی می‌ماند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی به بخش دیگری از این نامه اشاره کرد که طبق مصوبه پانزدهم شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده‌رود که به امضای وزیر نیرو نیز رسیده است، باغ‌داران استان اصفهان به مصرف دو میلیون و 500 هزار مترمکعب و باغداران استان چهارمحال و بختیاری هم مجاز شده‌اند که 4 میلیون و 500 هزار مترمکعب از آب سد را در سال برای آبیاری باغات مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان در این نامه استدلال کردند که با این رویه برداشت آب از ذخیره سد زاینده‌رود حجم باقیمانده آب که هم‌اینک 350 میلیون مترمکعب است تا شهریور به پایان خواهد رسید و پس‌ از آن استان اصفهان با تنش‌های اجتماعی مواجه خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی اذعان داشت: در بخش دیگری از نامه نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور از این‌که وزارت خانه کشور و نیرو تعلل در جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه آب را به گردن هم می‌اندازند انتقاد شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.